خدمات سایت


متن کامل خبر

این ساعت ۶,۰۰۰,۰۰۰ تومانی در هر جایی از زمین خودبخود تنظیم می‌شود

آرشیو
دقیق‌ترین ساعت‌های دنیا که خودشان را با یک ساعت اتمی مرجع تنظیم می‌کنند، خارج از برد این ساعت مرجع دیگر کارایی ندارند. اکنون سیکو ساعتی ساخته است که این مشکل را حل می‌کند.
1391/06/25 01:51:24 ق.ظ

حتی ساعت‌هایی که با یک ساعت اتمی تنظیم می‌شوند، همه جا دقیق نیستند. این ساعت‌ها برای تنظیم خود مجهز به رادیویی هستند که از یک برج دور برد که به ساعت‌های اتمی سراسر دنیا متصل است، سیگنالی را دریافت می‌کند. اما این برج‌ها تنها 2400 کیلومتر برد دارند و نواحی گسترده‌ای از جمله آمریکای جنوبی و کانادا را پوشش نمی‌دهند. مدل آسترون (Astron) شرکت سیکو نخستین ساعتی است که از GPS بهره می‌برد، و به این ترتیب می‌تواند هر جا که باشد زمان را تنظیم کند.
به گزارش پاپ‌ساینس، مهندسان سیکو حرکت کوارتزهای ساعت آسترون را به مدار الکتریکی خاصی متصل کرده‌اند که مجهز به یک پردازنده و رادیوی جی.پی.اس است. این گروه پردازنده را با نقشه جهانی برنامه‌ریزی کرده‌اند که به قطاع‌های یک میلیون متر مربعی تقسیم شده است، که هر کدام به یکی از 39 منطقه زمانی مربوط می‌‌شود. روزی یک مرتبه رادیوی جی.پی.اس روشن می‌شود و با اتصال به چهار ماهواره یا بیشتر که به دور زمین می‌گردند، موقعیت خود را تعیین می‌کند. سپس پردازنده تعیین می‌کند که در کدام منطقه زمانی قرار دارد و و مطابق با آن تاریخ و ساعت را تنظیم می‌کند (البته دارندگان ساعت می‌توانند آن را با فشار دادن دکمه‌ای که در کنارش تعبیه شده است، از نو تنظیم کنند). سی ثانیه طول می‌کشد تا آسترون تنظیم شود، در حالی که تنظیم ساعت‌های اتمی گاه تا دو دقیقه طول می‌کشد. همچنین از آنجا که صفحه 4 سانتی‌متری این ساعت مجهز به باتری یون لیتیوم به صورت شبکه‌ای از هفت سلول خورشیدی ساخته شده است، مسافران هیچ گاه با زمان نادرست یا ساعتی به خواب رفته مواجه نخواهند شد.



ساعت SEIKO ASTRON
قطر صفحه: 4 سانتی‌متر
وزن: 135 گرم
قیمت: حداقل 2300 دلار
منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

قیمت غذاساز پارس خزر چند؟ image قیمت غذاساز پارس خزر چند؟ 1403/01/18

آنچه در زیر می‌آید جدول قیمت روز انواع غذاساز براساس آخرین قیمت در سایت‌های فروش اینترنتی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 58

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 66

شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود image شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود 1402/12/13

شیائومی از یک پنکه هوشمند جدید رونمایی کرده که با قابلیت‌های خود می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. در ادامه با Xiaomi Mijia Fan آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53