خدمات سایت


متن کامل خبر

کارگردان گشت ارشاد: لباس بسیج قابل احترام است، اما مقدس نیست

آرشیو
کارگردان فیلم سینمایی «گشت ارشاد» معتقد است که باید نفر سوم و بی‌طرفی وجود داشته باشد که در مورد اختلاف بین وزارت ارشاد و ناشر نسخه نمایش خانگی فیلم سینمایی «گشت ارشاد» قضاوت کند.
1391/06/25 05:14:42 ق.ظ

سعید سهیلی کارگردان فیلم سینمایی «گشت ارشاد» شب گذشته 24 شهریور با حضور در برنامه «هفت» درباره حواشی به وجود آمده بر سر نسخه نمایش خانگی فیلم سینمایی «گشت ارشاد» صحبت کرد.
در ابتدای این بحث سهیلی در پاسخ به این سوال که آیا فیلم سینمایی «گشت ارشاد» به مقدسات توهین کرده است یا خیر؟ گفت: «مقدسات ما قرآن، ائمه، خدا و پیامبر است. من به سردار احمدی مقدم احترام زیادی می‌گذارم و به نظر من او یکی از باشعور‌ترین و عاقل‌ترین مسئولان نظام هستند، اما اگر بگوییم که لباس نیروی انتظامی مقدس است، اینگونه نیست. من معتقدم که لباس بسیج قابل احترام هست، اما مقدس نیست.»
او ادامه داد: «متاسفانه برداشت‌های غلطی از فیلم شد. باید به نظر مخالفان احترام گذاشت، اما این مخالفت هم باید با منطق و اصولی انجام شود و همراه با حب و بغض نباشد.»
این کارگردان سینما در ادامه گفت: «به نظر من فیلم خنثی مشکلات مردم را حل نمی‌کند فیلم اجتماعی که حرفی برای گفتن دارد قطعا مخالفان و موافقانی دارد.»
او ادامه داد: «منصفانه نبود که فیلم من از اکران پایین کشیده شود،آن هم در شرایطی که در آخرین روز اکرانش در تهران 69 میلیون تومان فروخته بود. به هر حال پول برای من چندان اهمیتی ندارد و تا به امروز غیر از «چارچنگولی» و «ازدواج در وقت اضافه» من به دنبال پول نبودم و هدفم از ساخت این دو فیلم این بود که بدهی‌های پیشینم را بدهم و سرمایه‌ای برای ساخت فیلم‌های بعدی داشته باشم و با ساخت فیلم سینمایی «گشت ارشاد» خواستم نشان دهم که فیلم خوب ساختن سخت است و فیلم تجاری ساختن خیلی هم سخت نیست.»
سهیلی درباره تخلف‌هایی که که برخی معتقدند در نسخه نمایش خانگی بوجود آمده است گفت: «معتقدم فقط از دو طریق می‌تواند اشتباهی در نسخه نمایش خانگی فیلم بوجود آمده باشد. اولین حدس من این است که دوستان در وزارت ارشاد فیلم را دیده‌اند و مجوز را صادر کرده‌اند و وقتی با اعتراض‌ها مواجه شده‌اند پایشان را عقب کشیده‌اند و یا اینکه مسئولان وزارت ارشاد فیلم را کامل ندیده‌اند و شاید سهل انگاری اتفاق افتاده باشد و از نظر من هیچ تخلفی در انتشار نسخه نمایش خانگی فیلم انجام نشده است.»
سعید سهیلی در ادامه گفت: «به نظر من وقتی اختلافی بین وزارت ارشاد و موسسه ناشر بوجود آمده است باید نفر سوم و بی‌طرفی وجود داشته باشد که این موضوع را قضاوت کند.»
او در پاسخ به این سوال که جواد شمقدری تا چه حد در ساخت فیلم سینمایی «گشت ارشاد» با او همکاری داشته، گفت: «شمقدری خیلی سخت پروانه ساخت این فیلم را صادر کرد و بعد از 7 ماه پروانه ساخت این فیلم صادر شد و هیچ رفاقتی در این پروسه وجود نداشت، اما من همیشه جواد شمقدری را مثل برادرم می‌دانم.»

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 73

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 172

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 144

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 339

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 331

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 375

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 344

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 209