خدمات سایت


متن کامل خبر

فرمانده ناجا: پلیس با کسانی که وارد شبکه مجازی می‌شوند، برخورد ندارد

آرشیو
فرمانده نيروي انتظامي گفت: زماني كه دبير ستاد مبارزه با موادمخدر بودم از آمارها اطلاع داشتم اما با توجه به اينكه امروزه آمارها از سوي مراكز درماني اعلام مي‌شود نمي‌توان در خصوص تعداد معتادان نظر داد.
1391/07/09 08:36:16 ق.ظ

سردار اسماعیل احمدی مقدم ادامه داد: با اين وجود با توجه به كنترلي كه از ميزان ورود و خروج موادمخدر توسط پليس انجام مي‌شود به نظر نمي‌آيد در سال‌هاي اخير افزايش مصرف موادمخدر داشته باشيم.
احمدي‌مقدم در خصوص برخورد پليس با قاچاق موادمخدر صنعتي و مشروبات‌الكلي نيز اظهار كرد: سرشاخه‌هاي اصلي اين جرايم در خارج از كشورند اما واسطه‌هاي آنان حضور دارند كه اين افراد نيز مرتب ضربه مي‌خورند و باز توليد مي‌شوند كه با توجه به درآمد زيادي كه در اين زمينه وجود دارد، عده‌اي ريسك مي‌كنند.
وي با بيان اينكه در امر برخورد با موادمخدر صنعتي و روان گردان‌ها خلاء قانوني داشتيم، اظهاركرد: با اجراي قانون جديد مبارزه با موادمخدر امسال شاهد يك كاهش شديد در قاچاق و توليد اين مواد هستيم.
افزايش چهار برابري قيمت مواد مخدر صنعتي
به گفته فرمانده نيروي انتظامي با اقدامات انجام گرفته در بحث مبارزه با توليد و قاچاق موادمخدر صنعتي در سال جاري قيمت اين مواد چهار برابر افزايش داشته است.
وي با بيان اينكه تا زماني كه معتادي وجود دارد، موادفروش نيز وجود دارد تا مواد مورد نياز وي را تامين كند، گفت: بنابراين توسعه مراكز درماني براي معتادان و اردوگاه‌ها براي نگهداري از خرده‌فروشان موادمخدر بايد در دستور كار قرار بگيرد.
به گفته وي در حال حاضر در شهرهايي نظير تهران، پليس هر چه اين خرده‌فروشان را دستگير كند چون جايي براي نگهداري آنان نيست آنان دوباره به كار خود باز مي‌گردند.
احمدي‌مقدم با بيان اينكه ريشه كار در اين است كه تقاضاي موادمخدر را كاهش دهيم گفت: شيشه خطرناكترين ماده‌مخدر صنعتي است كه از مواداوليه دارويي توليد مي‌شود كه متاسفانه امروزه متخصصان بي‌تقوايي با ابزار و وسايل ابتدايي نسبت به توليد آن اقدام مي‌كنند.
كاهش 34 درصدي كشف شيشه و افزايش 4 برابري روانگردان در سال جاري
فرمانده نيروي انتظامي همچنين از كاهش 34 درصدي كشفيات شيشه در سال جاري خبر داد و گفت:‌ اين امر بيانگر اين است كه با اقداماتي كه از سوي پليس صورت گرفته فضا براي توليدكنندگان مخدر صنعتي شيشه ناامن شده است.
وي همچنين از افزايش چهار برابري روانگردان‌ها خبرداد و گفت: قرص‌هاي روانگردان نظير اكس و ... كه عمدتا وارداتي هستند نيز با افزايش 4 برابري در كشف روبرو شدند.
به گفته احمدي‌مقدم با اقداماتي كه از سال گذشته در امر مبارزه با موادمخدر به ويژه نوع صنعتي آن انجام گرفته روند جرايم در اين حوزه متوقف يا كند شده است.
وي با بيان اينكه توطئه استكبار سبب شده كه موادمخدر در همسايگي مرزهاي ما توليد شود گفت: با اين وجود در اين سال‌ها علي‌رغم افزايش جمعيت تعداد معتادان در كشور افزايش نداشته است و همين يك دستاورد است.
رتبه نخست ايران در درمان اعتياد
به گفته احمدي‌مقدم كشور ايران در حوزه درمان اعتياد امروزه به رتبه اول جهان تبديل شده است.
وي با بيان اينكه بر اساس آمارهاي جهاني معتادان 80 تا 90 درصد پس از ترك احتمال بازگشت به اعتياد را دارند گفت: بايد تلاش كرد تا از گرايش و بازگشت مجدد افراد به اعتياد جلوگيري و كاري كرد كه افراد جديدي نيز معتاد نشوند.
فرمانده نيروي انتظامي سيگار و قليان را گام اول اعتياد به موادمخدر دانست و گفت: كمتر فردي وجود دارد كه معتاد شده باشد اما در مراحل اول به سيگار و قليان گرايش نداشته باشد.
وي با بيان اينكه در اين زمينه نيازمند فرهنگسازي هستيم اظهار كرد: متاسفانه امروزه به جاي اينكه در خصوص سيگار و قليان ايجاد قبح كنيم، قبح‌شكني نيز كرده‌ايم و من ديده‌ام كه در پارك‌هاي جنگلي تهران چندين وانت در نقاط مختلف ايستاده‌اند و اقدام به ارائه قليان به خانواده‌ها مي‌كنند.
احمدي‌مقدم با بيان اينكه متاسفانه اين امر با استقبال خانواده‌ها نيز روبرو و به نوعي مد شده است، گفت: در حال حاضر ما ديگر نمي‌توانيم با چنين مواردي برخورد كنيم و مسئوليت آن از ما سلب شده و به وزارت بهداشت واگذار شده است.
به گفته فرمانده ناجا با اين كار ما خودمان به دست خودمان فرزندانمان را در پله اول اعتياد قرار مي‌دهيم.
آمار جرايم خشن در كشورمان برابر 15 سال پيش است
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه از زمان روي كار آمدن آيت‌الله آملي لاريجاني و حجت الاسلام محسن اژه‌اي با سياست‌هاي آنان قاطعانه‌تر با مجرمان برخورد مي‌شود، گفت: البته آثار اين امر نيز كاملا مشهود است.
احمدي‌مقدم با بيان اينكه آمار جرايم خشن در كشور ما با 15 سال پيش برابري مي‌كند گفت: اين در حالي است كه به طور طبيعي بايد اين آمار رشد مي‌كرد.
فرمانده ناجا با بيان اينكه نمي‌توان از قوه قضاييه همانند يك ربات كه قابل برنامه‌ريزي است انتظاري ربوتيك داشت اظهار كرد: ما نمي‌توانيم از آنان بخواهيم كه مجرمان را قلع و قمع كنند اما به هر حال بحث عدالت هم مطرح است و اقدامات بسيار خوبي هم در اين حوزه انجام شده است.
احمدي‌مقدم با بيان اينكه در گذشته طبيعتا پليس در ايران و همه دنيا راهبرد خط مشي تهديد محور داشت گفت: پليس‌ها هميشه حافظ حكومت‌ها بودند و چون مردم تهديدي براي حكومت بودند خطر مردم را براي حكومت كم مي‌كردند نه اينكه براي مردم باشند.
وي ادامه داد: نگاه جديدي كه امروزه وجود دارد اين است كه به جاي اجبار به اقناع آموزش و توجيه روي بياوريم چرا كه در فرهنگ ما چنين رويكردي است كه جوابگوست و اگر فردي را به انجام كاري اجبار كنيم آن فرد لج مي‌كند اما اگر همان چيز را از وي خواهش كنيم آن را مي‌پذيرد.
فرمانده ناجا با اشاره به تاسيس معاونت اجتماعي ناجا از سال 78 اظهاركرد: از زمان تاسيس اين معاونت سرمايه‌گذاري‌هايي در حوزه اجتماعي و استانداردسازي رفتار برگزار شده و استفاده از دانشمندان، كارشناسان، استفاده از رسانه‌ها و غيره را در دستور كار قرار داديم.
وي با اشاره به تاسيس مركز افكارسنجي ناجا نيز اظهاركرد: يكسالي است كه اين مركز تاسيس شده و نتايج ودستاوردهاي اين مركز بسترهاي لازم را در مورد عملكرد ما در اختيار ما قرار مي‌دهد.
افزايش مداوم احساس امنيت در پنج سال گذشته
احمدي‌مقدم با بيان اينكه الان حدود پنج سال است كه نتايج بررسي احساس امنيت در اسفند ماه هر سال حاكي از افزايش مداوم آن است گفت: احساس امنيت در جامعه بالاست و در بررسي‌هاي ما كاملا مشخص است كه زماني كه مشكل شهروندان حل مي‌شود، با اراذل برخورد مي‌شود و ... اين احساس امنيت بالا مي‌رود.
سارقان با ايجاد مزاحمت تلفني براي 110 نيروها را به جاهاي مختلف مي‌كشانند
احمدي‌مقدم در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به عملكرد 110 اظهار كرد: ميانگين زمان رسيدن نيروهاي پليس به محل هفت دقيقه است اما اين به اين معني نيست كه حتما زمان رسيدن از هفت دقيقه بيشتر نمي‌شود چرا كه همانطور كه ممكن است نيرويي در دو دقيقه به محل برسد، احتمال اين كه با توجه به شرايط ترافيكي و ... در زمان بيشتر از هفت دقيقه به محل برسد، نيز وجود دارد.
وي يكي از اهداف استفاده از موتورسيكلت در سامانه 110 را عبور از ترافيك و افزايش سرعت رسيدن به محل برشمرد و گفت:‌ به همين دليل ما 110 را در تهران به يگان مستقيم تبديل كرديم و در صورتي كه نيروهاي آن پس از مراجعه با موتورسيكلت ببينند حجم غيرقابل كنترل است تقاضاي ماشين مي‌كنند.
احمدي‌مقدم ضمن انتقاد از برخي از مزاحمان تلفني كه با سامانه 110 تماس مي‌گيرند، اظهاركرد: گاهي حتي سارقان نيز با ايجاد مزاحمت تلفني براي 110 چندين ماموريت درخواست مي‌كنند و نيروها را به جاهاي مختلف مي‌كشانند
جرايم اينترنتي توسعه زيادي ندارد
احمدي‌مقدم با اشاره به عملكرد پليس فتا از زمان تاسيس تاكنون گفت: جرايم اينترنتي در كشور ما خيلي توسعه پيدا نكرده است.
وي با بيان اينكه عملكرد پليس فتا در سه حوزه تعريف شده است، گفت: اولويت اول ما بحث آموزش به مردم است كه در تلاشيم با بالابردن اطلاعات آنان كاري كنيم كه آنان مورد سوءاستفاده مجرمان و كلاهبرداران در فضاي مجازي قرار نگيرند و مردم به خوبي آگاه باشند كه شگردهاي مجرمان براي كلاهبرداري از آنان چيست؟
فرمانده نيروي انتظامي اولويت دوم را پيشگيري و شناسايي و سد كردن شيوه‌ها و خلاءهاي موجود در فضاي مجازي برشمرد و گفت: برخي از مجرمان با شناسايي اين خلاء ها نسبت به شناسايي اعمال مجرمانه اقدام مي‌كنند.
احمدي‌مقدم اضافه كرد: اولويت سوم پليس نيز كشف جرم است كه در اين خصوص آزمايشگاه‌هايي در كشور فعال است و در حال حاضر ميزان كشفيات ما در فضاي مجازي حدود 61 درصد از كل پرونده‌هاست و اين در حالي است كه در بسياري از كشورهاي توسعه يافته ميزان كشف چنين جرايمي حدود 30 درصد است.
به گفته فرمانده ناجا ميزان ثبت پرونده‌ها در فضاي مجازي اگرچه افزايش داشته اما افزايش آن داراي جهش چشمگيري نبوده است.
پليس با كساني كه وارد شبكه مجازي مي‌شوند، برخورد ندارد
احمدي‌مقدم در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به شبكه‌هاي اجتماعي مجازي اظهاركرد: ممنوعيت استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي را ما مشخص نمي‌كنيم و صرفا در اين حوزه مجري قانون هستيم.
وي با بيان اينكه هر ماموريتي كه در اين زمينه به ما ابلاغ شود را انجام مي‌دهيم خاطرنشان كرد: با كساني كه وارد شبكه‌هاي مجازي مي‌شوند برخوردي نداريم مگر اينكه اين افراد اقدام به عضوگيري براي گروه‌هاي سرقت، گروه‌هاي تروريستي يا يارگيري براي باندهاي اغفال، فريب و تهاجم فرهنگي بكنند كه در اين زمينه جرم ثانويه مدنظر ماست و با آن برخورد مي‌كنيم.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 84

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 74

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 179

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 151

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 347

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 339

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 388

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 352

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 217