خدمات سایت


متن کامل خبر

بازگشت قدرتمندانه جگوار به بازار خودرو

آرشیو
«جگوار کارز» شرکت توليد کننده ماشين‌هاي لوکس مي‌باشد که دفتر مرکزي آن در کاونتري انگلستان قرار دارد. اين شرکت اکنون زيرمجموعه کمپاني بزرگ «تاتاموتورز» هندوستان بوده و در بخش تجاري «جگوار - لندروور» اين کمپاني فعاليت مي‌کند.
1389/09/12 02:36:33 ب.ظ

اين خودروها اکنون توسط مهندسان اين بخش در کارخانه «وايتلي» کاونتري طراحي شده و در دو کارخانه مجهز جگوار– لندروور ساخته مي‌شود. يکي از اين کارخانه‌ها «کستل برومويچ» در بيرمنگام بوده و ديگري «هيل وود بادي» در نزديکي ليورپول است.

در ميان خودروهاي انگليسي جگوار لوگوي برجسته اي دارد، نام و لوگوي اين خودرو، يك پلنگ درنده است كه به دنبال شكار مي‌گردد.

اين شرکت در سال ۱۹۲۲ توسط «سر ويليام ليونز» با نام «سوالو سايدکار کمپاني» (Swallow Sidecar Company) تاسيس شد و در ابتدا به توليد اتاقک اضافه کنار موتورسيکلت مي‌پرداخت.

اين شرکت پس از جنگ جهاني دوم در سال ۱۹۳۴ به «اس اس کارز» (SS Cars Ltd) تغيير نام داد و سرانجام در سال ۱۹۴۵ به نام کنوني يعني جگوار کارز (Jaguar Cars) به ثبت رسيد. شعار تبليغاتي جگوار «ظرافت، وسعت، سرعت» (Grace, Space, Pace) بود و در دهه 1950 در مسابقات اتومبيلراني بسيار موفق ظاهر شد.

جگوار پس از ادغام با کمپاني «بريتيش موتور» در سال 1968 جزئي از کارخانه «بريتيش ليلاند» گرديد که پيش از آن شرکت‌هاي روور و «استاندارد ترايمف» را نيز خريداري کرده بود. دو سال بعد جگوار و دايملر دو قطب بزرگ بريتيش ليلاند شده بودند و روور و ترايمف در سوي ديگر قرار داشتند تا اينکه در اوايل دهه 1980 بيشتر اين شرکت‌ها به «گروه آستين روور» پيوستند که البته جگوار در بين آنها نبود.

جگوار در سال 1984 وارد بورس لندن شد و در ليست 100 شرکت برتر اين مرکز قرار گرفت. اين شرکت پنج سال بعد توسط کمپاني فورد خريداري شد. جگوار همچنين دو نشان سلطنتي از ملکه اليزابت دوم و پرنس چارلز دريافت کرد.

پس از چندين بار تغيير مالکيت در تاريخ ۲6 مارس ۲۰۰۸ فورد اعلام کرد که قصد فروش جگوار و روور به يک شرکت هندي به نام تاتا موتورز را دارد که پيش بيني مي‌شد اين خريد تا پايان فصل دوم 2008 انجام شود. قرارداد تاتاموتورز علاوه بر جگوار، سه زيرمجموعه ديگر آن، از جمله بخشي از دايملر متعلق به جگوار، روور و لانچستر را نيز شامل مي‌شد و نهايتا در دوم ژوئن 2008 با مبلغ 7/1 ميليارد پوند منعقد گرديد.

در جريان بحران اقتصادي سال‌هاي اخير صنعت خودروسازي دنيا آسيب زيادي متحمل شد و عرضه خودروهاي مدرن در نمايشگاه سال جاري و حضور هزاران بازديدکننده نشان مي‌داد که رکود بازار خودرو به پايان رسيده است و صنعت خودروسازي در انتظار روزهاي روشني بوده و اين خودروها نويد بخش تحولي بزرگ در صنعت خودروسازي و رشد آن است.

به جرات مي‌توان گفت که از ميان صدها خودروي موجود در اين نمايشگاه، خودروي جگوار آخرين تکنولوژي‌ها را به کار گرفته بود و به همين دليل جزو ستارگان نمايشگاه خودروي پاريس لقب گرفت. طراحي بي نظير و متفاوت اين خودرو موجب شد تا تمامي ‌بازديدکنندگان نمايشگاه توجه ويژه‌اي به آن داشته باشند و به عنوان ستاره نوظهور صنعت خودروسازي در پاريس معرفي شود.

خودروي jaguar C-X75 که به مناسبت هفتاد و پنجمين سال تاسيس جگوار طراحي شده بود، داراي طراحي بي‌نظيري بوده و ظاهر زيباي آن، سبب تمايزش با ديگر محصولات موجود در نمايشگاه شده بود.

اين خودرو که تنها ظرفيت دو سرنشين را داشت بدون شک يکي از برترين خودروهاي موجود در نمايشگاه بود که يک اتومبيل پر‌قدرت هيبريدي و داراي موتوري الکتريکي بوده و از باتري‌هاي يون ليتيوم و سيستم پاورترين براي حرکت استفاده مي‌کرد.

در اين مدل جديد جگوار همچنين از تکنولوژي ميکرو توربين استفاده شده بود و حداکثر سرعت آن 321 کيلومتر‌ بر ‌ساعت بيان شده‌است. طراحي قابل توجه اين خودرو از نمونه‌هاي سفينه‌هاي فضايي الهام گرفته شده و نوع فلز به کار رفته در بدنه اين خودرو آلياژي بسيار سبک وزن از آلومينيوم است.

ريچارد بيت معاون اجرايي شرکت جگوار بازار اصلي اين خودرو را آمريکاي شمالي عنوان کرده و بازاريابي پيش‌فروش اين خودروی اغواکننده نيز بنا به گفته وي شروع شده است. اين خودرو بالاترين استاندارد محيط زيست را دارا مي‌باشد و قدرت ايمني بالايي را به سرنشينان خود عرضه مي‌کند.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور image مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور 1403/02/09

علیرضا نادعلی از سنگ‌اندازی مافیای خودرو در مسیر واردات خودروهای برقی به کشور خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 63

عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت image عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت 1403/02/09

نقص سیستم ایمنی در نهایت باعث شد تا مرد هلندی پس از ماه‌ها مبارزه با کووید-۱۹ و بارها بستری‌شدن در بیمارستان، جان خود را از دست بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 64

تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 معرفی شد؛ قدرتی عظیم برای کوچک‌ترین محصول تسلا image تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 معرفی شد؛ قدرتی عظیم برای کوچک‌ترین محصول تسلا 1403/02/05

رسانه‌های خودرویی جهان، این روزها مشغول بررسی نسخه جدید سدان برقی آمریکایی یعنی تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 99

قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران image قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران 1403/02/03

شهرداری تهران برای تحقق اهداف بلندمدت خود جهت ورود تاکسی‌های برقی به ناوگان تاکسیرانی پایتخت، قرادادی ارزشمند با شرکت مدیران خودرو منعقد کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

تسلا با هدف جبران کاهش فروش، قیمت برخی خودروها را کاهش داد image تسلا با هدف جبران کاهش فروش، قیمت برخی خودروها را کاهش داد 1403/02/03

تسلا قیمت برخی خودروهای خود را در تعدادی از بازارهای بزرگ ازجمله ایالات متحده، چین و آلمان کاهش داده است. این شرکت به‌دلیل کاهش تقاضا و فروش در سه ماهه اول 2024، تصمیم گرفته است ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

نسل جدید شورولت تریل بلیزر، شاسی بلند جذاب آمریکایی معرفی شد image نسل جدید شورولت تریل بلیزر، شاسی بلند جذاب آمریکایی معرفی شد 1403/02/02

نسخه جدید خودرو شاسی بلند آمریکایی شورولت تریل بلیزر با الهام از طراحی پیکاپ سایز متوسط و محبوب کلرادو ساخته شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند image OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند 1403/02/01

در ۲۵ آوریل و همزمان با نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، از سبک جدیدی از هارمونی نوآوری در خانواده سریNew Energy رونمایی خواهد شد، محصولی که می تواند نُت جدیدی در سمفونی "محصول جدید + فن آوری نو+ اکوسیستم پویا" باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم image وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم 1403/01/29

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59

رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند image رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند 1403/01/28

«سردار سید تیمور حسینی»، رئیس پلیس راهور فراجا آمار قابل‌توجهی از تصادفات رانندگی کشور طی نوروز 1403 منتشر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57