خدمات سایت


متن کامل خبر

ركورد جديد بازار جهانی طلا

آرشیو
اهش ارزش دلار آمریکا در مقابل سایر ارزهای عمده، بهای طلا را به رکورد جدید 50/1432 دلار رساند. روز گذشته در جریان معاملات طلا در بازار‌هاي جهانی قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری با افزایش تقریبا 5/19 دلاری نسبت به نرخ غروب روز قبل، تا مرز 1433 دلار افزایش یافت که البته ساعاتي بعد به زير 1430 دلار بازگشت. کسب رکورد جدید قیمت برای طلا در بازارهای بین‌المللی، سکه بهار آزادی را با 2 الی 4 هزار تومان افزایش قیمت تا 351 هزار تومان و در برخی مراکز تا 353 هزار تومان افزايش داد.
1389/09/16 04:18:06 ب.ظ

کاهش ارزش دلار آمریکا در مقابل سایر ارزهای عمده بهای طلا را به رکورد جدید 50/1432 دلار رساند.

روز گذشته در جریان معاملات طلا در بازار‌هاي جهانی قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری با افزایش تقریبا 5/19 دلاری نسبت به نرخ غروب روز قبل ،تا مرز 1433 دلار افزایش یافت. که البته ساعات بعد تا نرخ 1430 دلار در ساعت 30/17 به وقت تهران تعدیل شد.

کسب رکورد جدید قیمت برای طلا در بازارهای بین‌المللی، سکه بهار آزادی را با 2 الی 4 هزار تومان افزایش قیمت تا 351 هزار تومان و در برخی مراکز تا 353 هزار تومان افزایش داد. قیمت سکه طرح قدیم نیز در برخی مناطق 376 و در برخی صرافی‌ها 375 هزار تومان عرضه شد که 1000 تا 2000 تومان رشد قیمت نشان مي‌دهد. نیم سکه و ربع سکه هم با 2000 تومان افزایش و 500 تومان افزایش به ترتیب تا 177 هزار تومان و 89 هزار و 500 تومان ارائه شد.

روز گذشته خبر موافقت اوباما، رییس جمهور آمریکا با تداوم معافیت مالیاتی طبقه متوسط در این کشور که از زمان جورج دبلیو بوش اعمال مي‌شد، به سرعت موجب افزایش تقاضا برای خرید دارایی‌هاي پرریسک و بلند مدت در این کشور شده و قیمت دلار را به کمترین حد 2 هفته اخیر در مقابل یورو در سطح 3354/1 رساند. از سوی دیگر جدی‌تر شدن بحث افزایش رقم کمک اروپاییان از حد 750 میلیارد یورو به کشور‌هاي پرتغال، ایرلند و اسپانیا به تقویت مقطعی یورو در مقابل دلار دامن زد. دلار آمریکا در مقابل پوند انگلیس نیز تا سطح 5804/1 در بازار لندن تضعیف شد. دلیل این امر اعلام اخبار تولید و مصرف در بریتانیا و خوشبینی به ریکاوری اقتصادی در این کشور بوده است. دیروز خبر چشم‌انداز افزایش قیمت نفت به دلیل کاهش ذخایر استراتژیک نیز در افزایش قیمت طلا موثر بوده است. قیمت یورو دیروز با 2 تومان افزایش 1416 تومان اعلام شد. دلار دولتی نیز 1045 تومان و دلار آزاد 1063 تومان بود که 3 تومان گران شد.

در بازار‌هاي مالی جهانی گفت‌وگوی یک مقام اقتصادی چینی در خصوص احتمال جدی افزایش نرخ بهره در این کشور مطرح شد. این خبر نیز با تاثیر مثبت بر روند افزایشی قیمت طلا مورد توجه قرار گرفته است. اخبار تزریق 600 میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا از 2 ماه قبل چینی‌ها را برای مقابله با چاپ دلارهای جدید به واکنش واداشته است. افزایش نرخ بهره بانکی برای کنترل تورم آتی و اتخاذ سیاست انقباضی راهکار جدید مقامات پولی چین است. بانک‌ها در این کشور برای اعطای وام تحت فشار قرار گرفته‌اند. بانک‌های چین در ماه نوامبر 600 میلیارد یوآن (90 میلیارد دلار) وام داده‌اند. سال 2010 رقم 5/7 تریلیون یوآن وام برای کل بانک‌های این کشور در نظر گرفته شده بود.

سكه قسطي هم به بازار مي‌آید

در بازار داخلی روز گذشته خبری مبنی بر فروش قسطی سکه به مردم از طریق طراحی یک سیستم کنترل نقدینگی به هنگام هدفمندی یارانه‌ها منتشر شد. سخنگوي طرح تحول اقتصادي گفت: در ماه‌هاي اخير بسته جديدي طراحي شده كه براساس آن منابعي به حساب مردم واريز مي‌شود كه اين منابع نيز به سمت پس‌انداز، خريد كالاهاي بادوام و استفاده در بازار سرمايه هدايت خواهد شد. به گفته معاون وزیر اقتصاد از جمله اهداف این طرح امکان خرید قسطی سکه در شعب بانک‌ها است.

سکه 3000 تومان زیر قیمت واقعی

روز گذشته قیمت واقعی سکه بر اساس دلار 1063 تومانی بازار آزاد و نرخ 1427 دلاري هر اونس طلا بدون احتساب اجرت ضرب اندکی بیش از 356 هزار و 470 تومان بود. در حالی که قیمت سکه در بالاترین قیمت 353 هزار تومان اعلام شد. بدین ترتیب سکه حداقل 3 هزار تومان ارزان‌تر از معادل آن در بازار جهاني است.

سکه و طلا خریدار ندارد

ريیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به نوسانات قیمت طلا در بازارهای جهانی گفت: با قرار گرفتن در ایام سوگواری، سکه و طلا خریداری ندارد. محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با مهر با اشاره به نوسانات فعلی بازار سکه و طلا پیش‌بینی کرد که قیمت طلا در بازارهای جهانی تا پایان ماه دسامبر روندی افزایش داشته باشد که بازار داخلی هم تحت تاثیر بازار جهانی قرار مي‌گیرد. وی با بیان اینکه فعلا سکه و طلای داخلی خریداری ندارد، دلیل آن را قرار گرفتن در ماه محرم و ایام سوگواری عنوان کرد.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 21

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 230

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 77

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ image اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ 1402/12/07

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: موضوع افزایش تعرفه باند پهن یا دیتا برای بخش ثابت و سیار بوده که در بخش سیار زودتر بارگذاری کردند اما اپراتورهای ثابت‌ بعد از اپراتورهای سیار اقدام کردند که بین ۳۰ تا ۳۴ درصد است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 100