خدمات سایت


متن کامل خبر

حمله اکبر عبدی به منتقدان سینما و کنایه به حمید فرخ‌نژاد / اگر می‌توانید فیلمی بسازید که روی ده‌نمکی کم شود

آرشیو
بازیگر فیلم سینمایی «رسوایی» به حمید فرخ‌نژاد برای گرفتن سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فجر تبریک گفت، اما تاکید کرد او برای «استرداد» مستحق دریافت این سیمرغ نبود.
1391/12/26 05:57:16 ب.ظ

مسعود ده‌نمکی کارگردان فیلم «رسوایی» مهمان حضوری و اکبر عبدی بازیگر این فیلم جمعه شب مهمان تلفنی برنامه «هفت» بودند تا درمورد این فیلم صحبت کنند، اما بیشتر حرف‌های آن‌ها انتقاد از منتقدان سینما بود.
ابتدای این بحث ده‌نمکی درباره علاقه مخاطب به فیلم «رسوایی» گفت: «برای خود ما جای تعجب است که چطور یک فیلم ملودرام و جدی مورد توجه قرار گرفته است. نمی‌دانم چرا به این فیلم اکران نورزی داده‌اند، اما احتمالا قسمت این بوده است. روند انتخاب فیلم‌های اکران نوروزی به این صورت است که سینماداران فیلم‌های جشنواره فجر را می‌بینند و از بین آن‌ها فیلم‌های اکران نورزو را انتخاب می‌کنند، اما به نظر من اگر فیلمی خوب باشد در هر فصلی می‌تواند فروش کند.»
او در ادامه با تاکید بر اینکه برای گرفتن اکران نوروز لابی نکرده است، عنوان کرد: «ما اگر بلد بودیم لابی کنیم در جشنواره فیلم فجر لابی می‌کردیم که سر فیلم را آن‌طور نبرند. به نظر من مردمی که ما در حال حاضر به عنوان مخاطب با آن‌ها سر و کار داریم، مردم 30 سال پیش و عوامی که منتقدان از آن‌ها حرف می‌زنند نیستند و خودشان بهتر از منقدان می‌توانند فیلم را تحلیل کنند و از آن لذت ببرند.»
در ادامه برنامه «هفت» اکبرعبدی روی خطر این برنامه آمد و درباره همکاری با ده‌نمکی توضیح داد: «ما پنج سال است که خدمت آقای ده‌نمکی هستیم. برای هنرپیشه‌ای که 34 سال کار کمدی کرده همین بس که بیاید نقش جدی و آن هم یک روحانی را با لهجه آذری بازی کند. ده‌نمکی با اکبر عبدی کاری کرد که بتواند در نقش یک روحانی قرار بگیرد. بازیگر حرفه‌ای باید مثل موم در خدمت مجسمه‌ساز باشد.»
او در ادامه صحبت‌های خود با حمله به منتقدان سینما گفت: «این حرف‌هایی که زمان نمایش فیلم در مورد آن درآوردند که فیلم فارسی است چه معنی‌ای می‌دهد؟ مگر ما باید فیلم انگلیسی بسازیم که این حرف‌ها را می‌زنند؟ نظرسنجی برنامه شما نشان داد که فیلم «رسوایی» در جشنواره فیلم فجر هم بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شده است و کلک زدند که دو فیلم دیگر را اعلام کردند. اگر می‌توانید بروید یک فیلم بسازید که روی آقای ده‌نمکی را کم کنید.»
عبدی که از نقدهایی فیلم «رسوایی» به شدت عصبانی بود گفت: «همه این حرف‌هایی که منتقدان می‌زنند به خاطر این است که عقده دارند به سینما بیایند. منتقد باید پنبه بزند. منتقد‌ها می‌روند دفتر تهیه کننده و یک چلوکباب و یا قیمه می‌خورند و آن وقت ندیده از یک فیلم تعریف می‌کنند. این حرف‌هایی که در مورد فیلم‌فارسی می‌زنید توهین به فردین و ایرج قادری و امثال این‌هاست. این حرف‌ها بی‌احترامی به این بازیگران است.»
او با اشاره به سیمرغ نگرفتن در جشنواره سی و یکم فیلم فجر گفت: «جایزه جشنواره فیلم فجر نوبتی است و باید زنبیل بگذاریم تا دوباره نوبتمان شود. من از همین جا به آقای فرخ‌نژاد تبریک می‌گویم، اما خیلی فیلم داشت که باید به خاطرشان جایزه می‌گرفت و در این فیلم کاری نکرده بود که به خاطرش سیمرغ بگیرد. متاسفانه فارابی پولی خرج کرده بود و باید چیزی به‌شان می‌رسید دیگر.»
ده‌نمکی در ادامه برنامه درباره اکبر عبدی و تجربه همکاری با او اظهار داشت: «چهار فیلم سینمایی در خدمت ایشان بودیم. من از دوران نوجوانی به بازی‌های ایشان علاقه داشتم. یکی از بهترین بازیگرهای سینمای ایران آقای عبدی است و محبوب‌ترین بازیگر سه گانه «اخراجی‌ها» بود. خیلی‌ها می‌گفتند انتخاب ایشان برای نقش روحانی یک ریسک است، اما من و آقای اسکندری می‌دانستیم که آقای عبدی توانایی این را دارد که نقش جدی را بازی کند.»
کارگردان سه گانه «اخراجی‌ها» درباه واکنش منتقدان به فیلم «رسوایی» اظهار داشت: «منتقدان تا زمانی که خودشان باشند می‌توانند حرفشان را بزنند، اما نباید از جانب مردم حرف بزند. درباره فیلم باید علمی حرف بزند. فیلم درنیامده جز اصطلاحات نقد ما نیست. ما فیلم‌فارسی و ترکی و انگلیسی نداریم. فیلم را باید با متر و معیار درست سنجید. من این رویکرد «هفت» را می‌پسندم که به جای اینکه قتلگاه فیلم باشد با فیلمساز گفت‌و‌گو می‌کند و برای آن تبلیغ می‌کند. باید از نقد یک جانبه دوری شود. باید از کلی گویی پرهیز کرد و آداب نقد را رعایت کرد. البته ما منتقدانی داریم که به نان شبشان محتاج هستند، اما قلمشان را نمی‌فروشند.»
در پایان این گفت‌و‌گو ده‌نمکی درباره خاطرنشان کرد: «فیلم‌فارسی اصطلاح من‌درآوردی است، مثل ژانر معناگرا.‌ ‌ همان ژانری که با مخاطب هم ارتباط برقرار نمی‌کرد و شده بود یک پز روشنفکری که از پول بیت المال هم ساخته می‌شد. در پایان بگویم روی صحبت ما با برخی منتقدان بود. من همین جا از طرف آقای عبدی و خودم از منتقدان عذرخواهی می‌کنم و اگر توهینی شده ما را ببخشند.»

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :

نظرات ثبت شده برای این خبر

آرش
(1393/04/24)
آقای عبدی! کمال تبریزی با فیلم طبقه حساس روی دهنمکی رو کم کرد.اگه منم مثل دهنمکی هزار جور رانت بهم تعلق می گرفت و می تونستم و اختیار اینو داشتم که خیلی از مسائل و شوخیهای رنگ و وارنگو تو فیلمم بیارم روی حاج مسعودو کم می کردم.

Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 72

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 170

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 142

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 339

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 329

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 374

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 343

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 209