خدمات سایت


متن کامل خبر

هک کردن سیستم کنترل هواپیما با گوشی آندروید

آرشیو
در کنفرانس Hack In The Box در آمستردام سیستم کنترل هواپیما توسط گوشی هوشمند آندروید هک شد.
1392/01/24 02:49:18 ب.ظ

هوگو تسو محقق امنیت اطلاعات در N.Runs بیش از 3 سال روی پروژه کار کرده و توانسته کد مخصوص را بنویسد که بوسیله آن می توان کنترل هواپیما را بدست گرفت.
وی همچنین با خرید نرم افزار تجاری پرواز به صورت دست دوم، و سخت افزار مرتبط، توانست حفره های آنرا پیدا کند.
وی نام کدی که نوشته را SIMON گذاشته و با استفاده از اپ آندرویدی PlaneSploit کنترل کامب سیستم پروازی را بدتس گرفته و مانند خلبانهای امروزی توانست سیستم را به جهتی که می خواهد بچرخاند.
با برنامه accelerometer روی گوشی هوشمند می توان کنترل کامل را بدست گرفته و حتی سرعت هواپیما را بالا و پایین برد.
با استفاده از کدهای نوشته شده توسط تسو می توان سیستم تمام هواپیماهای مجهز به نویگیشن را دستکاری کرد.
وی به
فوربس گفت بسیاری از کارها در هواپیما که شدنی نوبده، اینک می توان انجام داد و منظور وی هک کردن سیستم هواپیما و خلبان شدن در حالی که مسافر هستید، می باشد!
نخست تسو سیستم موسوم به ADS-B را مدیریت می کند. این سیستم Automatic Dependent Surveillance-Broadcast (ADS-B) system نام دارد که بوسیله کنترلر های زمینی با دیتا لینک 1 مگابیت بر ثانیه بر اساس موقعیت هواپیما، گزارش خود را برای زمین ارسال می کند. به گفته تسو، این لینک هیچ گونه امنیتی برایش تعریف نشده است و به راحتی هک می شود.
به صورت پسیو می توان ارتباطات هواپیما را مختل کرد و به سورت اکتیو می توان در براودکست و دادن اطلاعات غلط به زمین، آنرا دستکاری کرد.
همچنین سیستم ACARS نیز در هواپیما بعنوان سیستم گزارش دهی حفره پذیر است. از این سیستم برای ارتباط بین خلبان و کنترلر های زمینی استفاده می شود.(Aircraft Communications Addressing and Reporting System)
تسو بوسیله گلکسی سامسونگ نشان داد چگونه می توان در سیستم نویگیشن هواپیما نقشه جدید تعریف نشده را نشان داد و خلبان را به اشتباه انداخت.
تسو می گوید سیستم آکارس به هیچ وجه امنیت ندارد. هواپیما نمی داند پیام دریافتی صحت دارد یا نه چرا که اصلا کنترل نمی شود که پیام از چه جایی توسط خلبان دریافت شده است. اگر هکر دیتای خود را برای خلبان آپلود کند، خلبان چاره ای جز اطاعت نمی بیند و بعد همه چیز گیم آور می شود!
تسو از روی حفره موجود در آکارس، به سیستم مدیریت پرواز نیز دست برده و کدهای خود را جای کدهای استاندارد قرار می دهد. بنابراین کنترل کامل بدست هکر افتاده و آنچا خلبان می بیند، از جمله مقصد و سرعت و ارتفاع، همه چیزهایی است که هکر می بیند!
کدهای تسو می تواند نمایشگر خلبان را دوباره سازی کند و کنترل اکسیژن، کنترل روشنایی داخل هواپیما و ... را دستکاری کند.
تسو کدهای خود را در معرض عموم قرار نداده و مسوولین هواپیمایی در اروپا و هواپیمایی فدرال امریکا را از موضوع مطلع کرده و آنها در حال فیکس کردن مشکل هستند.






منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 10

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 13

هشدار وزارت راه به پلتفرم‌‌ها: بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود image هشدار وزارت راه به پلتفرم‌‌ها: بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود 1403/02/04

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از انسداد پلتفرم‌های دیوار و شیپور در صورت عدم افزودن وب‌سرویس احراز هویت خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 19

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

سونی 28 اردیبهشت‌ماه رویداد ویژه اکسپریا 2024 را برگزار خواهد کرد image سونی 28 اردیبهشت‌ماه رویداد ویژه اکسپریا 2024 را برگزار خواهد کرد 1403/02/02

در این رویداد احتمالاً گوشی نسل جدید اکسپریا 1 VI معرفی خواهد شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 21

OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند image OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند 1403/02/01

در ۲۵ آوریل و همزمان با نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، از سبک جدیدی از هارمونی نوآوری در خانواده سریNew Energy رونمایی خواهد شد، محصولی که می تواند نُت جدیدی در سمفونی "محصول جدید + فن آوری نو+ اکوسیستم پویا" باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31