خدمات سایت


  • مسیر جاری:

متن کامل خبر

لپ‌تاپ، نوت‌بوک و تبلت با ارز آزاد وارد می‌شود

آرشیو
رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران گفت: در پایان سال ۹۱ تخصیص ارز مبادله‌‌ای برای واردات IT اعلام شد، اما به دلیل روند طولانی تاکنون فعالی در این بازار ارز دریافت نکرده و واردات لپ‌تاپ، نوت‌بوک و تبلت با ارز آزاد انجام می‌شود.
1392/03/29 05:01:43 ب.ظ

سید مهدی میرمهدی کمجانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در صنف IT موضوعی به نام ارز مبادله‌ای وجود نداشته و ندارد.


این فعال بازار ماشین‌های اداری و صنف IT گفت: در ماه‌های 11 و 12 سال 91 که پس از پیگیری‌های رسانه‌ای و صنفی، تخصیص ارز مبادله‌ای برای واردات صنف IT اعلام شد، برخی فعالان صنف بیشتر در بخش قطعات کامپیوتر، برای کالاهای درخواستی، ثبت سفارش کردند که به دلیل بروکراسی اداری و روند طولانی منصرف شدند.


وی ادامه داد: به این ترتیب اگر حتی کسی ثبت سفارش کرده باشد تاکنون ریالی ارز مبادله‌ای برای لپ‌تاپ، نوت‌بوک و تبلت داده نشده و فعالی در این بازار ارز مبادله‌ای دریافت نکرده است.


رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران تصریح کرد: بنابراین تمامی واردات لپ‌تاپ، نوت‌بوک و تبلت با ارز آزاد صورت می‌‌گیرد.


به گزارش فارس، همواره در صنف IT، گوشی تلفن همراه از نظر تخصیص ارز مبادله‌ای، وضعیت بهتری نسبت به  لپ‌تاپ، نوت‌بوک و تبلت داشته است.


پس از اعلام تخصیص ارز، بسیاری از واردکنندگان قانونی گوشی تلفن همراه موفق به ثبت سفارش و دریافت وجه از بانک‌های عامل شدند و به این ترتیب ارز مبادله‌ای دریافت‌ کردند.


آخرین خبر از وضعیت تخصیص ارز مبادله‌ای به تلفن همراه نیز حاکی از این است که اگرچه اعلام رسمی در مورد توقف تخصیص ارز مبادله‌ای به تلفن‌همراه صورت نگرفته اما به دلیل برخی موضوعات از جمله پایان دولت، در حال حاضر عملا پس از ثبت سفارش، ارزی به واردکنندگان گوشی تعلق نمی‌گیرد.

منبع : تابناک
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha