خدمات سایت


متن کامل خبر

ابهری : کاهش سن بیوگی به 17 سال در کشور

آرشیو
یک آسیب‌شناس مسائل اجتماعی گفت: اگر دولت پای خود را از مسائل آسیب‌های اجتماعی بیرون بکشد، تمام مسائل اجتماعی حل خواهد شد.
1392/04/19 01:41:19 ب.ظ

به گزارش خبرنگار«جوانان» ، دکتر مجید ابهری در نشست نخبگان آسیب‌های اجتماعی که با موضوع «تقویت هویت فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی» در ستاد ساماندهی سازمان‌های مردم نهاد شورای شهر تهران برگزار شد، گفت: مشکلی که در جامعه وجود دارد این است که درعین حال که پرکاری فرهنگی بیرونی داریم، دچار کم‌کاری فرهنگی درونی هستیم. 22 نهاد پیگیر مسائل اجتماعی وجود دارد و میلیاردها تومان بودجه هزینه خرج این نهادها می‌شود، اما عملکرد آنها آنگونه که باید باشد نیست.

وی با بیان اینکه امور اجتماعی در این کشور صاحب ندارد، افزود: تبعیض‌ها، عدم هماهنگی و تنوع سیاست‌گذاری‌های اجتماعی باعث شده که از مسائل اجتماعی اطلاعات دقیقی نداشته باشیم و شاهد افزایش بیش از پیش آسیب‌شناسانی باشیم که مشخص نیست آمارهایشان را از کجا می‌آورند و تحلیل‌های غیرعلمی انجام می‌دهند.

این جامعه‌شناس با اشاره به آسیب‌های اجتماعی مختلف در بین جوانان افزود: سن مصرف سیگار به 13 سال رسیده است. همچنین سن بیوگی به 17 سال کاهش و مادی‌گرایی در بین جوانان رواج پیدا کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال 12 میلیون گوشی موبایل خریداری می‌شود و به نوعی رقابت خریداری تلفن همراه در بین جوانان مد شده است، گفت: هزینه اس ام اس جزوی از سبد خانوار خانواده‌ها شده است.

ابهری افزود: من قسم خورده‌ام که دیگر آمار ارائه نکنم، چرا که همیشه متهم به سیاه‌نمایی شده‌ایم .

این آسیب‌شناس اجتماعی با اشاره به ضعف‌های فرهنگی، افزود: امروزه در هیچ کشوری شاهد این نیستیم که والدین نام دشمنان خودشان را بر فرزندهایشان بگذارند، اما در ایران شاهد این هستیم که افراد نام فرزندان خود را همچون "چنگیز" می‌گذارند و تابحال حتی نام "آریوبرزن" نشنیده‌اند.

وی ادامه داد: جوانان امروزه تمام مناسبت‌های غربی را به خوبی می‌شناسند، اما رغبت چندانی به حضور در جشن‌های ملی خودمان ندارند و تا زمانی که الگوی درستی به جوانان ارائه نشود، آنها خود در پی الگو خواهند رفت.

این جامعه‌شناس با اشاره طنز‌آمیز به این نکته که در گذشته نوجوانان پسر با گذاشتن سبیل، سعی در شبیه کردن خود به پدرانشان داشتند، گفت: اما امروزه متاسفانه برخی پسران جوان ما در زیبایی با خواهران و مادرانشان رقابت دارند و طبق آمار به دست آمده، 12 درصد از پسران از لوازم آرایش رسمی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به ادبیات نسل جوان افزود: بعد از انقلاب حدود 4000 لغت بیگانه وارد زبان ما شده که متاسفانه اساتید نیز برای اینکه مطالبشان برای جوانان قابل فهم باشد، خود را درگیر این زبان کرده‌اند.

ابهری در پایان با بیان اینکه نمی‌شود در جامعه برای نظارت بر هر فرد یک مامور قرار داد، افزود: باید معنویت را در جامعه تقویت کرد و مهارت خود کنترلی را در جامعه احیا کنیم تا بتوانیم در مقابل هجمه‌های فرهنگی مقاوم باشیم.

منبع : ایسنا
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 80

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 60

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 178

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 149

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 346

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 338

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 384

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 351

پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود image پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود 1401/08/22

نکته قابل توجه اینکه، در خانواده‌هایی با درآمد بیشتر از 123 هزار دلار، این افزایش شادی مشاهده نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 194