خدمات سایت


متن کامل خبر

استراتژی سامسونگ درحال شکست خوردن است

آرشیو
سال ۲۰۱۳ قرار بود سالی باشد که سامسونگ براحتی رقبا را در بخش اسمارت فون کنار بزند، اما اینگونه نشد. به نظر می رسد که سال ۲۰۱۴ سالی خواهد بود که این کمپانی کره ای بدنبال دمیدن روحی تازه در کالبد خود است.
1392/11/07 10:57:24 ب.ظ

سال ۲۰۱۳ قرار بود سالی باشد که سامسونگ براحتی رقبا را در بخش اسمارت فون کنار بزند، اما اینگونه نشد. به نظر می رسد که سال ۲۰۱۴ سالی خواهد بود که این کمپانی کره ای بدنبال دمیدن روحی تازه در کالبد خود است.

پرچمدار ۲۰۱۳ سامسونگ یعنی Galaxy S4 را می بایست از جهات مختلفی محصولی ناامیدکننده دانست. سامسونگ تلاش زیادی کرد تا به خریداران اعلام کند که این محصول از هر جهت دستگاهی کامل و بسیار خوب است، اما این اسمارت فون را می بایست نسخه ای بهبود یافته از گلکسی اس ۳ نامید. حتی می توان سامسونگ را بخاطر عرضه این محصول پشیمان دانست و به همین دلیل آنها سخت درتلاشند تا پرچمدار سال جاری خود یعنی گلکسی اس ۵ را به مراتب بهتر و قدرتمندتر روانه بازار کنند تا انتظارات بیشتری را برآورده سازد.

ناگفته نماند که فروش گلکسی اس ۴ بسیار خوب بوده و در بخش فروش نمی توان به آن ایراد گرفت. این دستگاه سال گذشته بهترین اسمارت فون اندرویدی در بخش فروش بود، اگرچه باز هم فروش آن کمتر از انتظار تحلیلگران بخصوص تحلیلگران وال استریت بود. درحالیکه سامسونگ همچنان رهبر قدرتمندی در بازار گوشی های هوشمند به حساب می آید، اما آنها در سال گذشته مقداری از سهم خود را از دست دادند و سیر صعودی آنها در سال های گذشته تا حدودی متوقف شد. به همین دلیل است که گفته می شود در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ برای اولین باز شاهد کاهش سود این شرکت نسبت به سال قبل هستیم.

در طرف مقابل سایر تولید کنندگان اسمارت فون موفق به ساختن محصولاتی شدند که به همان اندازه سریع، قدرتمند و ویژگی های متفاوت داشته اند که بهترین محصول سامسونگ داشته است، حتی با طراحی، کیفیت و نرم افزار سیستمی بهتر.

برای اولین بار، مشکلات این شرکت خود را نشان داده اند تا شاهد استراتژی بخش موبایل سامسونگ باشیم. روش اصلی سامسونگ در سالهای گذشته برای کسب سود و موفقیت در این بخش، معرفی و عرضه محصولاتی متنوع با حاشیه سود مطمئن بوده است. سامسونگ اسمارت فون هایی با برند گلکسی را در هر سایز و شکلی تولید و روانه بازار کرد، که بعضی از آنها محصولاتی خوب و بعضی از آنها بد بودند، اما هیچ کدام از آنها محصولی واقعا عالی و تاثیرگذار نبوده اند.

هنگامی که سامسونگ در سال ۲۰۱۰ فعالیت در بخش اسمارت فون ها را آغاز کرد، موفقیت این شرکت آغاز شد، چرا که این کمپانی قادر بود اجزا و بخش های مختلف محصولات خود را بسیار آسان و ارزانتر از سایر شرکت ها مخصوصا رقبای اصلی خود تولید کند. آنها پردازنده هایی سریعتر، صفحه نمایش هایی بهتر و دوربین هایی قدرتمندتر از محصولاتی داشتند که نامشان آیفون نبود. اسمارت فون های آنها زیبا نبود، اما سبک، باریک و ظاهری مناسب داشت.

در سوی دیگر، سرویس ها و نرم افزارهای سامسونگ همواره یکی از نقاط ضعف این شرکت بوده، چرا که نرم افزارهای آنها کارایی آنچنانی ندارند و بی فایده هستند و بیشتر یک ویژگی تبلیغاتی به حساب می آیند. البته سامسونگ می تواند براحتی نرم افزارهای بد خود را کنار بگذارد، چرا که شرکت های دیگری هستند که در این بخش محصولات بسیار خوب و قدرتمند ارائه میدهند و سامسونگ می تواند از آنها استفاده کند.

سال گذشته، اسمارت فون های خوبی وارد بازار شدند و اکثر آنها به اندازه کافی خوب بودند و مردم به مراتب کمتر به فکر صفحه نمایش بزرگتر و مگاهرتز بیشتر بودند. خلاقیت شرکت های مختلف بیشتر شد و شاهد طراحی های زیبایی چون HTC One، دوربینی خیره کننده چون لومیا ۱۰۲۰، محصولی اندرویدی بسیار خوب و با کارایی بالا چون Moto X و سیستم عامل هایی جدید چون iOS بودیم که همگی در بخش های خود بهتر از گلکسی اس ۴ سامسونگ بودند.

در ابتدای سال جاری و در رویداد CES، سامسونگ از تبلت های مختلفی چون Galaxy Tab Pro و Galaxy Tab Lite رونمایی کرد که میتواند باعث قدرت گرفتن بیشتر برند گلکسی شود. به هر حال سامسونگ به فاکتورهایی بیشتر از تبلیغات نیاز دارد. متاسفانه مشتریان گرفتار ویژگی هایی نمایشی در تولیدات سامسونگ شده اند که تنها یک ویژگی نمایشی هستند نه بیشتر.

شرکت سامسونگ به فاکتورهایی نیاز دارد که محصولش را بیشتر از یک اسمارت فون سطح بالای اندرویدی معمولی نشان دهد. 

منبع : PCWAR
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




قابلیت Private Space در اندروید 15، امنیت شما را چند برابر می‌کند image قابلیت Private Space در اندروید 15، امنیت شما را چند برابر می‌کند 1403/01/29

گوگل با معرفی قابلیت Private Space در اندروید 15 کمک می‌کند به امکانات امنیتی جدیدی در اپلیکیشن‌ها و نوتیفیکیشن‌ها دست پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9

مدل لوکس آیفون ۱۵ پرو با الهام از پدرخوانده و پیکی بلایندرز رونمایی شد image مدل لوکس آیفون ۱۵ پرو با الهام از پدرخوانده و پیکی بلایندرز رونمایی شد 1403/01/29

برند کاویار نسخه‌ی لوکس آیفون ۱۵ پرو را برای علاقه‌مندان به فیلم‌های معروف پدرخوانده معرفی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 12

پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 10

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 18

وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند image کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند 1403/01/26

شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

پیکسل 8a پیش از معرفی رسمی، در وب‌سایت یک اپراتور آمریکایی ظاهر شد image پیکسل 8a پیش از معرفی رسمی، در وب‌سایت یک اپراتور آمریکایی ظاهر شد 1403/01/26

اطلاعات پیکسل 8a این‌بار توسط یک اپراتور آمریکایی برملا شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد image هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد 1403/01/26

برخی از مدل‌های کارت‌ گرافیک RTX 4090 انویدیا همچنان از فاجعه‌ی ذوب‌شدن کانکتور پاور رنج می‌برند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 36

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37