خدمات سایت


متن کامل خبر

تلویزیون‌ها هم نیاز به آنتی‌ویروس دارند

آرشیو
عصر فناوری پهن باندهای پرسرعت، وجود تلویزیون های هوشمند را در خانه ها به یک امر ضروری تبدیل کرده اما محققان این گجت های هوشمند را تهدید بعدی هکرها می دانند.
1393/02/02 04:43:32 ب.ظ

، کارشناسان هشدار می دهند اتصال تلویزیون های هوشمند به اینترنت می تواند مزاحمان ها را به خانه دعوت کند یعنی همان ویروس های رایانه ای.
با روند افزایشی دانلود فیلم ها از اینترنت در تلویزیون های خانگی و محبوب شدن "گرفتن" کانال های تلویزیونی از طریق اینترنت، آلوده شدن تلویزیون ها به ویروس های رایانه ای امری است که قطعا روی می دهد.
یوجین کسپراسکای یکی از موسسان شرکت کسپراسکای و مدیر اجرایی این شرکت روسی که چهارمین شرکت ضد ویروس رایانه ای جهان است می گوید تلفن های همراه و تلویزیون های هوشمند، هدف بعدی ویروس مجرمان و هکرهای رایانه ای هستند.
وی افزود: شرکت وی که روزانه 315 هزار گزارش از فعالیت های مشکوک را دریافت می کند، اکنون باید به دنبال ویروس هایی بگردد که به تلویزیون های هوشمند نفوذ می کنند. اما وی هشدار داد خطر ویروس های رایانه ای برای تلفن های همراه و محیط خانگی از جمله تلویزیون که این روزها به اینترنت متصل می شوند متنوع تر خواهد بود.
در سال میلیون ها حمله به ویندوز مایکروسافت، هزاران حمله به تلفن های هوشمند و عمدتا به سیستم عامل های اندروید و ده ها حمله به سیستم عامل iOS اپل صورت می گیرد.
کسپراسکای با اشاره به اینکه تمامی این سیستم ها مستعد خطر هستند، افزود: آلوده سازی میلیون ها دستگاه از نظر فنی امکان پذیر است. این امر قطعا روی می دهد و فقط زمان لازم است تا چنین امری به وقوع بپیوندد.
به گفته وی تنها تفاوت تلویزیون هوشمند و رایانه داشتن یک صفحه نمایشگر بزرگ تر و کنترل از راه دور است.
تلویزیون های هوشمند دارای سیستم عامل اندروید و تراشه های حافظه و اتصال به اینترنت هستند.
گفته کسپراسکای مصرف کنندگان در نهایت مجبور خواهند شد نرم افزارهای آنتی ویروس بیشتری خریداری کنند تا با خطر حمله سایبری مقابله کنند.
از ابتدای سال گذشته تا کنون 13 درصد از جمعیت انگلیس تلویزیون های هوشمند خریداری کرده اند که از طریق فناوری تلفیقی خود و یا دستگاه های ست- تاپ باکس به اینترنت متصل می شوند، اما این آمار احتمالا در آینده به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.
پیش بینی می شود 100 میلیون خانه در اروپای غربی و آمریکا تا سال 2016 دستکم یک ارتباط اینترنتی از طریق تلویزیون داشته باشند.
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




خالق چت جی‌پی‌تی در یک قدمی ساخت مغز مجازی انسان است! image خالق چت جی‌پی‌تی در یک قدمی ساخت مغز مجازی انسان است! 1403/02/29

ظاهرا هوش مصنوعی بسیار سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنیم، در حال پیشرفت است. سم آلتمن، خالق ChatGPT قصد دارد در آینده نزدیک مغز مجازی را در برابر جهانیان قرار دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6

عینک آفتابی جدید هواوی ۱۱ ساعت موسیقی پخش می‌کند image عینک آفتابی جدید هواوی ۱۱ ساعت موسیقی پخش می‌کند 1403/02/27

هواوی از عینک اسپیکردار جدیدی با شارژدهی طولانی و طراحی جذاب رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 26

متا در سال 2026 پلتفرم ارتباطات سازمانی Workplace را تعطیل می‌کند image متا در سال 2026 پلتفرم ارتباطات سازمانی Workplace را تعطیل می‌کند 1403/02/27

متا رسماً اعلام کرد که پلتفرم Workplace را در سال 2026 تعطیل می‌کند. این پلتفرم رقیبی برای اسلک و مایکروسافت تیمز بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 22

محققان: مدل‌های هوش مصنوعی یاد گرفته‌اند که چگونه انسان‌ها را فریب دهند image محققان: مدل‌های هوش مصنوعی یاد گرفته‌اند که چگونه انسان‌ها را فریب دهند 1403/02/25

محققان در پژوهش خود مدل GPT-4 و CICERO متا را مورد بررسی قرار دادند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

مدل هوش مصنوعی GPT-4o معرفی شد؛ سریع‌تر، تواناتر و رایگان image مدل هوش مصنوعی GPT-4o معرفی شد؛ سریع‌تر، تواناتر و رایگان 1403/02/25

GPT-4o به‌عنوان مدل هوش مصنوعی پرچمدار جدید OpenAI از راه رسید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

ناسا از طرح جدیدی برای ساخت قطار رباتی معلق در ماه رونمایی کرد image ناسا از طرح جدیدی برای ساخت قطار رباتی معلق در ماه رونمایی کرد 1403/02/24

ناسا از طرح جدید ساخت یک قطار رباتی معلق در ماه رونمایی کرده است. این طرح، جزوی از مأموریت‌های آرتمیس برای بازگشت به ماه است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

از تأمین قطعات تا زیرساخت؛ چرا هوش مصنوعی یک فناوری گران است؟  image از تأمین قطعات تا زیرساخت؛ چرا هوش مصنوعی یک فناوری گران است؟ 1403/02/21

افزایش هزینه‌ توسعه چت‌بات‌های مولد، نگرانی سرمایه‌گذاران را در پی داشته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

پزشک هوش مصنوعی گوگل حتی از دکترهای واقعی هم بهتر است! image پزشک هوش مصنوعی گوگل حتی از دکترهای واقعی هم بهتر است! 1403/02/20

پزشک هوش مصنوعی گوگل به‌لطف قابلیت خودآموزی بر بستر Google، موفق شده عملکرد فوق‌العاده‌ای را ثبت کند و حتی از پزشکان واقعی هم بهتر باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49

هوش مصنوعی DeepMind گوگل اکنون می‌تواند DNA و سایر مولکول‌های زیستی را شبیه‌سازی کند image هوش مصنوعی DeepMind گوگل اکنون می‌تواند DNA و سایر مولکول‌های زیستی را شبیه‌سازی کند 1403/02/20

نسخه سوم مدل انتشاری AlphaFold می‌تواند ابزاری بالقوه برای درمان بیماری‌های و ساخت واکسن‌های جدید باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

اولین ایمپلنت مغزی نورالینک در انسان دچار مشکل شد image اولین ایمپلنت مغزی نورالینک در انسان دچار مشکل شد 1403/02/20

نورالینک یک رابط بین مغز و رایانه یا BCI ساخت و اکنون می‌گوید تعدادی از رشته‌ها از مغز بیمار خارج شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34