خدمات سایت


متن کامل خبر

راه‌اندازی سامانه تشخیص چهره در پلیس

آرشیو
فرمانده نیروی انتظامی از رونمایی سامانه تشخیص چهره پلیس خبر داد.
1393/02/30 02:49:59 ب.ظ

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم ظهر امروز در همایش علمی مبارزه با سرقت با بیان اینکه برخورد با سرقت به عنوان اولویت اول نیروی انتظامی در سال جاری مورد پیگیری قرار خواهد گرفت گفت: در نظرسنجی‌های صورت گرفته از سوی معاونت اجتماعی ناجا مشخص شد که برخورد با پدیده سرقت اولویت اول مردم است.

وی با بیان اینکه هر ساله شاهد افزایش رشدی در بروز سرقت هستیم گفت: اجرای فاز اول هدفمندی موجب شد درآمدی به طبقات متوسط جامعه داده شود و شاهد کاهش قابل توجه سرقت بودیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه متغیرهای اقتصادی تاثیر زیادی در میزان وقوع سرقت دارند گفت: ما باید به دنبال کانون‌های جرم‌خیز باشیم، کانون‌هایی که فرآیند مجرم‌سازی انجام می‌دهند و بعد از آن اطلاعات به دست آورده را در اختیار سازمان‌های مربوطه قرار دهیم تا سیاست‌های اقتصادی و جغرافیایی خود را با این شرایط تنظیم کنند.

وی با بیان اینکه سرقت یک مساله فرابخشی است گفت: عدم همپوشانی و هم‌افزایی در بخش‌های مختلف یکی از مشکلات ما است که امیدواریم با راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت و کشف سریع و بموقع شاهد اثرات بازدارنده باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی با طرح این سوال که مردم برای حفظ اموال خود چه اقدامی انجام داده‌اند؟ گفت: امروزه عمدتا سارقان به دنبال پول و طلا که سهل‌الوصول است هستند و باید مراکز نگهداری از اموال مردم در هر محله متناسب با جمعیت باشد.

وی با اشاره به اهمیت نقش مردم و سازمان‌های مختلف در امر پیشگیری از سرقت گفت: وضعیت مردم مناسب است اما این مساله در بانک‌ها نیز دیده می‌شود به گونه‌ای که از آنها اختلاس شده و اموالشان ربوده می‌شود اما گزارش نمی‌کنند و ما باید از کانال دیگری آن را کشف کنیم و این وظیفه همگان است تا بیت‌المال را برگردانند.

احمدی‌مقدم به هماهنگی ناقص بین پلیس و دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: علاوه بر مجازات کنترل مجرمان سابقه‌دار نیز اهمیت دارد و ناجا آمادگی خود را در راستای نظارت دائمی و همچنین استفاده از تجهیزات نوین اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند که پلیس قدرت کشف بالایی دارد و اگر پرونده‌ای کشف نشد بدین معنا است که دوست ندارد آن را کشف کند گفت: وقتی تعداد جرایم از توان افراد بالاتر رود مجبور به اولویت‌بندی هستیم و قطعا اگر بر مساله‌ای تمرکز کنیم آن را زودتر کشف می‌کنیم به گونه‌ای که در سال‌های اخیر تمرکز خود را بر روی برخورد با جرایم خشن گذاشته و شاهد کاهش شاخص‌ها در این زمینه بوده‌ایم.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه یک سوم اموال مکشوفه در اموال‌های پلیس تلف می‌شود گفت: این مساله نیز قابل بررسی است و باید آرام آرام زیرساخت‌ها فراهم شود.

وی همچنین در مورد بحث برخورد با مفاسد و هنجارهای اخلاقی گفت:‌شرح وظایف جدیدی در این رابطه نداریم و برخورد با فساد ادامه دارد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه سامانه تشخیص چهره بزودی رونمایی می‌شود گفت: به دنبال ایجاد هماهنگی بیشتر با ثبت احوال هستیم تا تمامی اطلاعات به صورت آنلاین وارد سیستم پلیس شود.

به گفته احمدی مقدم بانک DNA و اثر انگشت پلیس در حال تکمیل است.

منبع : ایسنا
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 160

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 130

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 320

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 310

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 346

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 318

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 200

وزیر علوم: آموزش در سال تحصیلی جدید کاملا حضوری است image وزیر علوم: آموزش در سال تحصیلی جدید کاملا حضوری است 1401/06/22

در سال تحصیلی جدید بر اساس برنامه آموزشی برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 423