خدمات سایت


متن کامل خبر

زوج جوان مشتریان آرایشگاه‌های زنانه را طعمه خود كردند

آرشیو
زن و مرد جوان مشتریان آرایشگاه‌های زنانه را طعمه خود قرار داده و اموال آنها را به سرقت بردند...
1389/10/05 08:33:42 ق.ظ

از حدود یك سال قبل شكایاتی از سوی تعدادی از شهروندان تهرانی كه همگی زن بودند مبنی بر سرقت كیف آنان در آرایشگاه‌های زنانه و یا مدارس به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ رسید.

كارآگاهان در بررسی‌های خود متوجه شدند این نوع سرقت علاوه بر محدوده سركلانتری دوم ( غرب و شمال غرب تهران )، در سایر قسمت‌های پایتخت نیز گزارش شده است.

همچنین مشخص شد در این سرقت‌ها كه معمولأ از آرایشگاه‌های زنانه یا دفتر مدارس انجام شده است، سارق كه یك زن جوان بوده با یك كیف خالی به آرایشگاه خصوصاً آرایشگاه‌های شلوغ و به بهانه ماندن در نوبت روی یكی از صندلی‌ها منتظر نشسته و در یك فرصت به دست آمده و با استفاده از غفلت نفر كناری كیف خود را با كیف دیگری جابه جا كرده و با سرقت كیف به بهانه‌ای آرایشگاه را ترك كرده است.

در مدارس نیز سارق به بهانه این كه می‌خواهد از وضعیت درسی دخترش مطلع شود وارد دفتر مدرسه شده و در همان ابتدا با غفلت معلم، مدیر یا ناظم، كیف خالی خود را با كیف یكی از معلمان یا مدیر و ناظم تعویض و سریعاً مدرسه را ترك كرده است.

در یكی از این سرقت‌ها و در اولین روز تعطیلات عید نوروز، مالباخته كه زن 40 ساله‌ای بود به شعبه 13 بازپرسی دادسرای ناحیه 5 تهران رفت و طی شكایتی اعلام كرد: در مدت تعطیلات نوروزی تصمیم داشتیم با خانواده به مسافرت برویم.

در تاریخ 28 اسفند تعدادی از سرویس‌های طلایم را كه در مسافرت به آنها نیاز نداشتم برای امانت نزد یكی از دوستانم بردم. دوستم مدیر یك آرایشگاه زنانه در آریاشهر بود.

ارزش سرویس طلاها بالای 50 میلیون تومان بود. ساعت 21 رفتم اما آرایشگاه طبق معمول این روزها بسیار شلوغ بود. كیف طلاها را كنارم گذاشته و روی یكی از صندلی‌ها نشستم.

خانمی حدوداً 30 ساله هم كنارم نشسته بود. من با دوست آرایشگرم كه مشغول كار بود صحبت می‌كردم. دقایقی بعد متوجه شدم كیف طلاهایم نیست.

همان زن كناری‌ام كه كیف بین من و او قرار داشت هم نبود. اما یك كیف دیگر به جای كیف من همان جا بود. ابتدا سریع به بیرون از آرایشگاه رفتیم كه خبری از آن زن نبود. داخل كیف به جای مانده پر از تكه كاغذ و روزنامه بود. دریافتم آن زن جوان كیف خالی‌اش را با كیف من عوض كرده و فرار كرده بود.

با دستور مدیرروستا بازپرس شعبه 13 دادسرای صادقیه، رسیدگی تخصصی به این پرونده به كارآگاهان مبارزه با سرقت از اماكن پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واگذار شد.

كارآگاهان با راهنمایی مالباخته و با استفاده از چهره‌نگاری متهم و جستجو در تصاویر سارقان سابقه‌دار تحقیقات تخصصی خود را برای شناسایی و دستگیری زن سارق آغاز كردند.

با توجه به نوع طلاها و فاكتور خرید، كارآگاهان به تعدادی از طلافروشی‌های محدوده سرقت و غرب تهران رفته اما نتیجه‌ای حاصل نشد.

در شكایات بعدی در فروردین و ماه‌های بعد در سال جاری، كه از سوی مالباختگان مطرح شده و تمامی این سرقت‌ها در آرایشگاه‌های زنانه یا مدارس دخترانه صورت گرفته بود، كارآگاهان پایگاه دوم با توجه به نوع اموال سرقتی تحقیقات میدانی وسیعی را برای شناسایی و دستگیری یك زن جوان حدود 35 ساله دنبال كردند.

در چهره نگاری‌ها مشخص شد تمامی این سرقت‌ها توسط این زن جوان انجام شده است.

از آنجائی كه از این زن سارق چهره‌نگاری شده بود، در بررسی از سوابق مجرمان سابقه‌دار هیچ نشانه‌ای به دست نیامد. لذا جهت شناسایی و دستگیری وی راه‌های ممكن پلیسی دیگر در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت.

در اولین اقدام كارآگاهان به برخی آرایشگاه‌های زنانه و مدارس دخترانه مراجعه كردند و آموزش لازم به متصدیان مربوطه در مناطقی كه احتمال سرقت‌های بعدی این زن بیشتر وجود داشت داده شد.

گام بعدی پلیس تحقیقات میدانی دامنه دار در نقاطی بود كه احتمال تردد متهم تحت تعقیب می‌رفت. و در نهایت در گام سوم تلاش برای شناسایی متهم با استفاده از تصویر چهره‌نگاری و سایر مشخصات موجود، از طریق یگان‌های گشت پلیس آگاهی در سطح شهر بود.

یكی از مالباختگان، مدیر یك مدرسه دخترانه در غرب تهران بود. كیف وی به روش فوق از داخل دفتر مدرسه و در اوایل سال تحصیلی جاری توسط این زن به سرقت رفته بود و پرونده‌اش در پایگاه پنجم پلیس آگاهی در حال رسیدگی بود.

خانم مدیر كه در یك روز و از روی كنجكاوی و تحقیق و پیگیری به كلانتری تهرانسر رفته بود متوجه شد سارق پرونده مشابهی در سال گذشته و در كلانتری تهرانسر داشته كه پس از سرقت كیف یك زن در آرایشگاهی در تهرانسر، قبل از فرار دستگیر و به كلانتری منتقل شد اما با رضایت شاكی و دستور قضائی آزاد شده است.

از طریق پرونده و عكس موجود در كلانتری وی را شناسایی كرد و برای اعلام نتیجه كارآگاهان را در جریان قرار داد.

با توجه به وجود پرونده‌های مشابه از این زن به نام آنا 35 ساله در پایگاه‌های مختلف پلیس آگاهی خصوصاً پایگاه 2 و 5، منزل یكی از بستگان وی در تهرانسر شناسایی شد.

در تاریخ 17 آذر امسال همسر این زن به نام داود شناسایی و با توجه به هماهنگی قضائی توسط كارآگاهان پایگاه پنجم دستگیر و پس از انتقال به پایگاه پنجم برای رسیدگی به سرقت‌ها به پایگاه دوم منتقل شد.

داود كه دارای اعتیاد به مصرف مواد مخدر بود اعتراف كرد به همراه همسرش به در آرایشگاه‌ها و مدارس رفته و خود داخل خودرو یا موتورسیكلت منتظر همسرش می‌ماند تا پس از سرقت از آنجا فرار كنند.

آنا با اطلاع از دستگیری همسرش متواری شد. اما 22 آذر كارآگاهان پایگاه دوم با تلاش بی‌وقفه و اطلاعاتی كه از همسرش به دست آورده بودند آنا را در غرب تهران شناسایی و دستگیر كردند.

متهمان تا كنون فقط به مواردی كه مالباختگان با مراجعه به پایگاه دوم آنها را شناسایی كرده‌اند اعتراف كرده اما با توجه به تعداد سرقت‌های مشابه از سال گذشته، به نظر می‌رسد تعداد سرقت‌های این زن و شوهر بسیار بیشتر از اعترافات آنها باشد.

سرهنگ كارآگاه مهرداد یگانه رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: از شهروندانی كه از سال گذشته در نقاط مختلف تهران به شیوه فوق از آنان سرقت شده دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهم به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی-خیابان زنجان شمالی مراجعه كنند.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7577

حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر image حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر 1399/04/11

مرکز پزشکی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ دچار آتش سوزی و انفجار شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6513

تهران بار دیگر لرزید image تهران بار دیگر لرزید 1399/03/07

لحظاتی قبل زلزله تهران را لرزاند و در نقاطی از شهر این زلزله حس شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7309

۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز  image ۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز 1397/06/31

معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: تروریست ها 4 نفر بودند که در پی این حادثه 10 نفر شهید شدند و 21 نفر هم مجروح شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8351

 طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت image طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت 1397/06/28

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از فوت دو نفر بر اثر طوفان شب سه‌شنبه 27 شهریور در البرز خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8216

وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران image وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران 1397/06/24

مردی که برای فروش ارز مجازی (بیت کوین) به شکنجه گاهی در مشهد کشانده شده بود، برای فرار از چنگ افراد مسلح، دست به جنایت زد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8874

تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج  image تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج 1397/04/20

تصادف مرگبار تانکر حامل سوخت با یک اتوبوس در سنندج موجب کشته شدن ۱۳تن و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8726

راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت image راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت 1397/03/12

طی گزارش های اخیر یک راننده‌ اوبر به مسافرش شلیک کرده و او را به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8882

تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم image تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم 1397/03/08

مسئولان آموزش و پرورش منطقه دو شهر تهران ضمن تایید تجاوز گروهی به دانش آموزان یک مدرسه در غرب تهران از مراجع قضایی خواستند نسبت به این پرونده ورود کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9239