خدمات سایت


متن کامل خبر

پردازنده های Skylake در تبلت های نسل جدید

آرشیو
پردازنده های کنونی Core M اینتل بیشتر تمرکز خود را بر روی مصرف بهینه انرژی گذاشته اند
1394/06/11 10:15:34 ق.ظ

قدرت پردازشی آن ها صرفاً برای محصولات نسل کنونی همانند MacBook شرکت اپل، Venue 11 Pro 7000 Series شرکت دل و Yoga Pro 3 شرکت لنوو کافی به نظر می رسد. با این حال یکی از بزرگ ترین مشکلات این پردازنده ها عدم پشتیبانی از پردازش های سنگین است. البته شرکت اینتل نیز از همان ابتدا عنوان کرد این محصولات به منظور ارائه قدرت پردازشی زیاد تولید نشده اند و طراحی آن ها با هدف مصرف انرژی بسیار پایین، تولید محصولات و لپ تاپ های باریک و بدون فن بوده است.

حال به نظر می رسد شرایط در حال تغییر است و شرکت اینتل عنوان کرده است نسل دوم پردازنده های Core M تمرکز خود را بر روی قدرت پردازشی بسیار بالاتر گذاشته است. قدرت پردازشی این پردازنده ها به کمک فناوری های طراحی شده در Skylake به بیش از دو برابر پردازنده های کنونی می رسد. البته انتظار می رود در کنفرانس خبری معرفی پردازنده های Skylake شرکت اینتل که در نمایشگاه IFA انجام خواهد شد، اطلاعات بیشتری از این پردازنده ها کسب کنیم.

گفتنی است قدرت پردازشی بیشتر تنها مزیت نسل جدید پردازنده های اینتل نخواهد بود، بلکه پردازنده گرافیکی آن ها نیز نسبت به نسل پیش ۴۰ درصد بهبود داشته است. در این خصوص باید گفت پردازنده های جدید به لطف پردازنده گرافیکی Intel HD 500، از سه صفحه نمایش با وضوح ۴K و با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی خواهند کرد.

با این حال با وجود قدرت پردازشی بسیار بالاتر، شرکت اینتل متعهد شده است مصرف انرژی پردازنده های Skylake Core M به نحوی است که محصولاتی که از این پردازنده های استفاده می کنند، تا ۱۰ ساعت شارژدهی خواهند داشت، این امر درحالی است که مدت زمان شارژدهی محصولاتی که از پردانده های Core M نسل کنونی استفاده می کنند، ۹ ساعت عنوان شده است. علاوه بر آن پردازنده های نسل جدید از درگاه USB-C نیز پشتیبانی خواهد کرد.

لازم به ذکر است پردازنده های Skylake در سه گروه Core M3، Core M5 و Core M7 قرار می گیرند که به ترتیب بیان گر رده بندی و قدرت پردازشی آن ها خواهد بود. در حالی که پردازنده های Core M3 محصولات پایه شرکت اینتل به شمار می روند، پردازنده های Core M7 علاوه بر قدرت پردازشی بسیار بالاتر، از طراحی بدون فن نیز بهره خواهند برد. علاوه بر آن این پردازنده ها از فناوری vPro اینتل که مخصوص فعالیت های تجاری و سازمانی است نیز پشتیبانی خواهند کرد. شرکت اینتل عنوان کرده است هر یک از پردازنده های Core M3، Core M5 و Core M7 همانند پردازنده های Core i3، Core i5 و Core i7 این شرکت شخصیت ویژه خود را خواهند داشت و کاربران می توانند بر اساس نیاز خود این محصولات را انتخاب کنند و اطمینان داشته باشند عملکرد فوق العاده ای را دریافت خواهند کرد.

شرکت اینتل عنوان کرده است کاربران محصولات هیبریدی، ابتدا از محصولات خود به عنوان تبلت استفاده می کنند اما در نهایت به منظور افزایش کارایی و بهره وری از حالت لپ تاپ دستگاه های خود استفاده می کنند، از این رو این دسته از کاربران سریع تر از کاربران تبلت های استاندارد، تجهیزات و دستگاه های خود را به روز می کنند و شرکت اینتل نیز به منظور پاسخ به تقاضای مشتریان ابتدا پردازنده های نسل جدید خود را در این محصولات عرضه خواهد کرد.

البته جهت حرکت بازار نیز به سمت استفاده از دستگاه های هیبریدی است، چرا که در نمایشگاه IFA 2013 تنها ۲۵ دستگاه هیبریدی با قیمت متوسط ۹۰۰ دلار معرفی شده است، در حالی که هم اکنون و پیش از نمایشگاه IFA 2015، بیش از ۸۰ دستگاه مختلف هیبریدی در بازار عرضه می شود و قیمت متوسط آن ها نیز ۶۵۰ دلار برآورد شده است.

در نهایت باید گفت که ممکن است شرکت اپل نیز از پردازنده های جدید Core M3 و Core M5 برای نسل بعدی MacBook خود بهره برد.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 17

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 22

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند image OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند 1403/02/01

در ۲۵ آوریل و همزمان با نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، از سبک جدیدی از هارمونی نوآوری در خانواده سریNew Energy رونمایی خواهد شد، محصولی که می تواند نُت جدیدی در سمفونی "محصول جدید + فن آوری نو+ اکوسیستم پویا" باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد image پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد 1403/02/01

«پست‎ نیوز» شبکه‌ای اجتماعی است که بدون نمایش هیچ تبلیغاتی، محتوای پولی نشریه‌هایی ازجمله Business Insider و Wired را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44