خدمات سایت


متن کامل خبر

جدیدترین وضعیت مصدومان ایرانی حادثه مسجدالحرام/ احتمال وقوع طوفان مجدد در مکه

آرشیو
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اعلام جدیدترین وضعیت زائران ایرانی حادثه دیده در پی سقوط بالابر در مکه مکرمه از جمله ۳۲ مجروح و فوت یک زائر ایرانی گفت: به بهترین و شایسته‌ترین وجه به زائران حادثه دیده خدمت رسانی می‌شود.
1394/06/21 01:18:34 ب.ظ

علی مرعشی با اشاره به اعلام آخرین وضعیت مصدومان حادثه سقوط بالابر در مکه مکرمه اظهار داشت: وقتی صدای مهیب غرش ابرها و بارش سنگین باران آغاز شد، مسئولان بیمارستان جمعیت هلال احمر در مکه احتمال وقوع حادثه را می‌دادند، بنابراین تمامی عوامل بیمارستان به حالت آماده باش درآمدند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ادامه داد: طی تماس تلفنی توسط چند نفر از کادر درمانی هلال احمر ایران از داخل حرم، مبنی بر سقوط بالابر و مصدوم شدن تعدادی از هموطنان، بلافاصله نخستین گروه‌های امدادی همراه با پزشکان عرب زبان به حرم اعزام شد.

به گفته رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، در این حادثه، تیم‌های امدادی هلال احمر ایران، نخستین گروه امدادی حاضر در صحنه بود.

وی با بیان اینکه در همان دقایق اولیه 16 نفر از مصدومان ایرانی به بیمارستان هلال احمر در مکه منتقل شدند، گفت: پزشکان رابط نیز به بیمارستان‌های النور، اجیاد و ملک فیصل عازم شدند تا از وضعیت سایر مصدومان احتمالی ایرانی در آن بیمارستان‌ها خبر بگیرند.

مرعشی با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان حادثه سقوط بالابر در مکه مکرمه، گفت: 32 نفر مجروح و متاسفانه یک زائر ایرانی در این حادثه جان باخت.

احتمال وقوع طوفان مجدد در عصر امروز

معاون حج و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: ۳۰ نفر مصدوم ایرانی در حادثه سقوط جرثقیل در مکه آخرین آماری است که وجود دارد که متأسفانه یک حاجی همدانی هم از بین زائران ایرانی جان باخت.

حمید محمدی در پاسخ به سوالی در زمینه آخرین وضعیت سلامت زائران ایرانی با توجه به حادثه سقوط جرثقیل، با بیان اینکه حادثه بسیار بزرگ بوده است و تعداد کشته‌های آن را عربستان 107 تن اعلام کرده است، اظهار داشت: به دلیل اینکه در ساعت وقوع حادثه، زائران ایرانی خیلی تردد نداشتند، جمعاً 30 نفر از زائران ما مصدوم شدند.

وی اضافه کرد: این زائران، با کمک نیروهای امدادی و مرکز پزشکی هلال احمر به بیمارستان‌های ایرانی و عربستان در مکه منتقل شدند و اکثریت آنها تحت مداوا قرار گرفتند و بیشتر آنها به صورت سرپایی مداوا شدند؛ البته 4 مورد هم هستند که در حال حاضر تحت مداوا قرار دارند.

محمدی در پاسخ به این سوال که آیا طبق هواشناسی‌ عربستان، باز هم وقوع چنین طوفانی پیش‌بینی می‌شود یا خیر، خاطرنشان کرد: طبق پیشگویی‌های هواشناسی عربستان، امروز بعداز ظهر هم ممکن است شرایط آب و هوای مکه، متغیر شود، البته به اندازه دیروز شدید نخواهد بود، ولی به کاروان‌ها توصیه شده است زائران بین ظهر تا بعدازظهر از هتل‌ها خارج نشوند.

احتمال بازگشت مجروحان شدید به کشور

ایسنا نوشت: رئیس جمعیت هلال احمر آخرین جزئیات وضعیت زائران ایرانی آسیب دیده در مکه مکرمه را تشریح کرد.

امیرمحسن ضیایی در حاشیه مراسم فوریت‌های بهداشتی در جوامع بزرگ با حضور در جمع خبرنگاران درباره حادثه سقوط بالابر عصر روز گذشته در مکه مکرمه گفت: حدود ساعت 5:30 بعد از ظهر بخشی از جرثقیل‌های اطراف مسجدالحرام به دنبال طوفان همراه با باران سقوط کردند و تعداد زیادی از حجاج در این حادثه جان خود را از دست دادند.

وی گفت: طبق اطلاعاتی که تا ساعت 8:30 صبح امروز داده شده در این حادثه 107 نفر کشته شده و 230 نفر مجروح شدند. طی تماسی که با رئیس مرکز پزشکی حج هلال احمر داشتیم تا شب گذشته 32 نفر از حجاج ایرانی در این حادثه مجروح و یک نفر نیز کشته شده است و امروز منتظر اخبار جدید هستیم.

ضیایی با بیان اینکه مجروحین ما به بیمارستان سعودی منتقل شدند گفت: طی هماهنگی‌هایی که انجام شد مجروحین ایرانی که وضعیت بهتری دارند قرار است به بیمارستان مرکز پزشکی حج در مکه منتقل شوند. همچنین در تماسی که با وزیر بهداشت داشتیم، بنا شد زائرانی را که قابل انتقال هستند به سرعت منتقل کنیم تا درمان بهتری به آنها ارائه شود. بنابراین ما تمام توان خود را برای مراقبت از مجروحین ایرانی انجام می‌دهیم تا آنها را برای ادامه حج آماده کنیم ،اما آنهایی که مجروحیت‌شان شدیدتر است را به داخل منتقل می‌کنیم.

ضیایی در پاسخ به سوالی درباره اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای کمک به مجروحین این حادثه گفت: ما در حال حاضر در حال دریافت اطلاعات هستیم و طبیعی است که در ارتباط مستقیم با وزارت بهداشت خواهیم بود و اگر لازم باشد حتما از امکانات آنها استفاده می‌کنیم تا افراد را به ادامه اعمال برسانیم. اما باید منتظر اخبار تکمیلی باشیم؛ چرا که در حال حاضر اطلاعات کاملی نداریم و حتما طی تماس‌های امروز جزئیات را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 178

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 149

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 346

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 336

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 384

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 350

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 215