خدمات سایت


متن کامل خبر

4 توصیه برای بالا بردن توانایی حل خلاقانه مسائل

آرشیو
خلاق ترین انسان های روی زمین مثل اینشتین، پیکاسو، و استیو جابز، برای رسیدن به ایده های خلاقانه ی خود منتظر معجزه ننشسته اند. افراد مختلف برای رسیدن به راه حل های خلاقانه، رویکرد های متفاوتی در پیش می گیرند.
1394/11/06 01:49:40 ب.ظ



خلاق ترین انسان های روی زمین مثل اینشتین، پیکاسو، و استیو جابز، برای رسیدن به ایده های خلاقانه ی خود منتظر معجزه ننشسته اند. افراد مختلف برای رسیدن به راه حل های خلاقانه، رویکرد های متفاوتی در پیش می گیرند. شما چگونه در مواقع لزوم، پدال خلاقیت خود را فشار می دهید؟

یک پژوهش رفتاری تازه با عنوان «رمزگشایی از خلاقیت»، به جستجوی عادت هایی پرداخته است که بیش از بقیه به راه حل های خلاقانه ی انقلابی منجر می شوند. پژوهش مذکور توسط تیم قدرتمند ردبول و با مشارکت شرکت تحلیل داده ی وایبرنت دیتا انجام شده است. ردبول 500 انسان موفق در طیف گسترده ای از حوزه ها را از طریق یک پرسشنامه ی آنلاین مورد بررسی قرار داده است. 4 نمونه از جالب ترین یافته های این تحقیق در زمینه ی خلاقیت بیشتر را در ادامه خواهید خواند.

1- مراقب استراتژی های «خارج از چارچوب» باشید

در مورد اهمیت تفکر خارج از چارچوب برای شکل دهی ایده های تازه زیاد گفته شده است، اما بنا به پژوهش انجام شده، بیش از نیمی از شرکت کنندگان در این بررسی گفته اند وقتی از آنها خواسته می شود «در چارچوب قوانین تعیین شده» کار کنند، خلاقیت بیشتری از خود بروز داده اند. کسانی که با هدف تحریک خلاقیت موافق چنین محدودیتی بوده اند از پیشینه های حرفه ای بسیار گسترده ای می آیند، از جمله حوزه های کارآفرینی، علم و هنر.

2- چیزهای بیشتری را به شانس بسپارید

جالب است که کارآفرینان و حرفه ای های دنیای کسب و کار که در این پژوهش مشارکت داشته اند، با احتمالی حدود دو برابر بیشتر از بقیه گزارش داده اند که استراتژی خلاقیتشان به جای رویکرد «تحقق بخشیدن» به چیزی از پیش تعیین شده، بیشتر با رویکرد «اجازه دهید خودش تحقق یابد» همراه بوده است. اما معنای این حرف چیست؟

با اینکه مؤسسین و مدیران کسب و کار ها ممکن است برای دستیابی به اهداف خود طرح های دقیق و شفافی به کار ببندند، کارآفرین ها و حرفه ای های کسب و کار بیشتر علاقه داشته اند از فرصت هایی که شانس در اختیارشان قرار می دهد استفاده کنند تا اینکه روی حل همه ی مسائل از طریق «طرح ریزی آگاهانه» اصرار کنند. در حقیقت، کمتر از 15 درصد مشارکت کنندگان در این تحقیق گفته اند از قبل طرح واضحی برای اجرا در نظر می گیرند.

3- از رفتن به سراغ طرح جایگزین نهراسید

توصیه ی چرچیل هنوز سر جای خود پا بر جاست: «هیچگاه، هیچگاه، هیچگاه دست از تلاش نکشید». اما زمانی فرا می رسد که مجبورید جلوی ضرر را بگیرید، مأموریت خود را نیمه کاره رها کنید، و دوباره به سراغ تخته ی وایت بورد خود بروید. کارآفرینان و حرفه ای های دنیای کسب و کار در مواجهه با مشکل در فرایندهای خلاق خود به جای آنکه «محکم به طرح اولیه ی خود بچسبند»، تا سه برابر سریع تر از دیگران به سراغ طرح جایگزین خود می روند و سعی می کنند کار را روی غلتک بیاندازند.

4- در طبیعت وقت بگذرانید

به نظر می رسد چه خود را فردی دوستدار گردش بدانید یا نه، وقت گذراندن در طبیعت اثر مثبت خود را روی خلاقیت شما خواهد گذاشت. تقریباً حدود 65 درصد مشارکت کنندگان در این پژوهش گزارش داده اند وقت گذراندن در طبیعت برای فرایند های خلاقشان اهمیت دارد. پیش زمینه ی حرفه ای این 65 درصد به بیش از 20 حوزه ی مختلف و محدوده ی سنی آنها به نسل های متفاوت بر می گردد.

وقتی صحبت از فرایند های خلاق زنان و مردان در میان باشد، تفاوت های بزرگ زیادی میان دو جنس به چشم نمی آید. با این حال احتمال استفاده ی زنان از شهود برای حل خلاقانه ی مسائل بیشتر از مردان گزارش شده است. این در حالی است که مردان برای این کار بیشتر به استدلال تحلیلی روی می آورند.

زنان همچنین برای پایین آوردن ریسک در این فرایند تلاش بیشتری می کنند، در حالی که مردان در این فرایند به ریسک بیشتر به چشم فرصت نگاه می کنند.


به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • خلاقیت و ابتکار,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 160

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 130

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 320

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 310

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 346

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 318

پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود image پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود 1401/08/22

نکته قابل توجه اینکه، در خانواده‌هایی با درآمد بیشتر از 123 هزار دلار، این افزایش شادی مشاهده نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 181

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 200