خدمات سایت


متن کامل خبر

وزير بهداشت در جمع خبرنگاران: بالا بودن ميزان بنزن در بنزين‌هاي داخلي بايد بررسي شود

آرشیو
وزير بهداشت گفت:موضوع بالا بودن ميزان بنزن در بنزين‌هاي داخلي و آمار مرگ و مير ناشي از آلودگي هوا را بايد بررسي كنيم و بعد از تحقيق نتيجه را اعلام مي‌كنيم.
1389/10/11 10:24:20 ق.ظ

مرضيه وحيد دستجردي در مراسم جشن خودكفايي در توليد پلاسما كه صبح امروز در سازمان انتقال خون برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ايران در توليد فرآورده‌هاي مشتق از پلاسما در منطقه حرف اول را مي‌زند و مي‌خواهيم در آسيا هم حرف اول را بزنيم.

وي گفت: در حال حاضر در توليد فاكتور 9 كه براي بيماران هموفيلي مورد استفاده قرار مي‌گيرد به خودكفايي رسيده‌ايم و در حال ساختن فاكتور 7 و 8 نوتركيب هستيم.

وي با بيان اينكه تعداد بيماراني كه از فرآورده خوني IVIG استفاده مي‌كنند بسيار زيادند افزود: در مورد ايمونوگلوبين ضدهاري، ضد كزاز و ضد هپاتيت كاري را شروع كرديم كه همه آنها را در داخل كشور توليد كنيم كه اميدواريم اين كار در سال 90 انجام شود.

وحيد دستجردي ادامه داد:‌ توليد اين سه فرآورده مي‌تواند 18 ميليون دلار صرفه‌جويي ارزي داشته باشد.

وي در خصوص گران بودن داروي IVIG اظهار داشت: داروي IVIG ناشي از پلاسماي ايراني سالم است و توانسته‌ايم 35 درصد قيمت آن را ارزانتر از قيمت خارجي توليد كنيم. اما رايگان شدن اين دارو مربوط به بيمه‌ها است.

وزير بهداشت خاطرنشان كرد: ايران در زمينه توليد داروهاي ناشي از پلاسما در منطقه اول است و مي‌خواهيم در آسيا هم اول شويم و در زمينه همه داروهاي مشتق از پلاسما به خودكفايي برسيم و علاوه بر خودكفايي صادر كننده هم باشيم.

وي اضافه كرد: فاكتور 9 توليد شده بيش از نياز كشور وجود دارد و كشورهاي منطقه هم به پلاسماي ايراني به دليل سالم بودن بسيار علاقه‌مند هستند لذا به دنبال بازاريابي اين موضوع هستيم.

وحيد دستجري گفت: از سال گذشته تاسيس پالايشگاه پلاسما را كليد زده‌ايم كه توليد 45 درصد آلبومين و 15 تا 20 درصد فاكتور 8 توسط فاز يك اين پالايشگاه صورت گرفته است و در حال حاضر وارد فازهاي 2 و 3 خواهيم شد.

وي در زمينه موضوع آلودگي هوا اظهار داشت: آمار مرگ و مير ناشي از آلودگي هوا بايد به وزارت بهداشت برسد كه آن را با سالهاي قبل مقايسه و سپس اعلام كنيم.

وزير بهداشت در مورد وجود بنزن در بنزين‌ نيز گفت: اين موضوع بايد بررسي شود.

وي درباره درمان مواد مخدر صنعتي تصريح كرد: تمام اورژانس‌هاي كشور به خصوص اورژانس‌هاي روانپزشكي پذيرنده مراجعه‌كنندگان در اين زمينه هستند اما بايد ميزان اين اورژانس‌ها را در كشور افزايش دهيم.

وحيد دستجردي در خصوص داروهاي گياهي نيز يادآور شد: توليد اين داروها از نيم درصد به 3 درصد رسيده است و در حال حاضر PHD طب سنتي و گياهان دارويي را در كشور راه‌اندازي كرده‌ايم و دفتر مشاوره‌اي براي طب سنتي زير نظر وزير فعاليت مي‌كند.

وي گفت: بايد ميزان درصد داروهاي گياهي را افزايش دهيم و آن را به 15 درصد برسانيم كه البته اين كار زمان مي‌برد و محققان بايد وارد اين كار شوند. همچنين در حال حاضر تدوين فارماكوپه داروهاي گياهي را در دست اجرا داريم.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




از تأمین قطعات تا زیرساخت؛ چرا هوش مصنوعی یک فناوری گران است؟  image از تأمین قطعات تا زیرساخت؛ چرا هوش مصنوعی یک فناوری گران است؟ 1403/02/21

افزایش هزینه‌ توسعه چت‌بات‌های مولد، نگرانی سرمایه‌گذاران را در پی داشته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 18

انجمن داروسازان به جنگ سکوهای اینترنتی فروش دارو رفت image انجمن داروسازان به جنگ سکوهای اینترنتی فروش دارو رفت 1403/02/21

انجمن داروسازان به‌دلیل زیر سوال رفتن وجهه تخصصی داروسازان و به خطر افتادن اطلاعات بیماران، با سکوهای اینترنتی فروش دارو مخالفت کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 18

پزشک هوش مصنوعی گوگل حتی از دکترهای واقعی هم بهتر است! image پزشک هوش مصنوعی گوگل حتی از دکترهای واقعی هم بهتر است! 1403/02/20

پزشک هوش مصنوعی گوگل به‌لطف قابلیت خودآموزی بر بستر Google، موفق شده عملکرد فوق‌العاده‌ای را ثبت کند و حتی از پزشکان واقعی هم بهتر باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 36

هوش مصنوعی DeepMind گوگل اکنون می‌تواند DNA و سایر مولکول‌های زیستی را شبیه‌سازی کند image هوش مصنوعی DeepMind گوگل اکنون می‌تواند DNA و سایر مولکول‌های زیستی را شبیه‌سازی کند 1403/02/20

نسخه سوم مدل انتشاری AlphaFold می‌تواند ابزاری بالقوه برای درمان بیماری‌های و ساخت واکسن‌های جدید باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

اولین ایمپلنت مغزی نورالینک در انسان دچار مشکل شد image اولین ایمپلنت مغزی نورالینک در انسان دچار مشکل شد 1403/02/20

نورالینک یک رابط بین مغز و رایانه یا BCI ساخت و اکنون می‌گوید تعدادی از رشته‌ها از مغز بیمار خارج شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور image مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور 1403/02/09

علیرضا نادعلی از سنگ‌اندازی مافیای خودرو در مسیر واردات خودروهای برقی به کشور خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 87

عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت image عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت 1403/02/09

نقص سیستم ایمنی در نهایت باعث شد تا مرد هلندی پس از ماه‌ها مبارزه با کووید-۱۹ و بارها بستری‌شدن در بیمارستان، جان خود را از دست بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 92

تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 معرفی شد؛ قدرتی عظیم برای کوچک‌ترین محصول تسلا image تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 معرفی شد؛ قدرتی عظیم برای کوچک‌ترین محصول تسلا 1403/02/05

رسانه‌های خودرویی جهان، این روزها مشغول بررسی نسخه جدید سدان برقی آمریکایی یعنی تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 114