خدمات سایت


متن کامل خبر

تلگرام برندگان دور اول بات‌های کاربردی و سریع خود را اعلام کرد

آرشیو
تلگرام نخستین برندگان توسعه‌دهنده بات‌های سریع و کاربردی این پیام‌رسان را اعلام کرد.
1395/08/22 11:12:03 ق.ظ

تلگرام در ماه آوریل اعلام کرد که به توسعه‌دهندگان برتر درمجموع جایزه‌ای یک میلیون دلاری اهدا خواهد کرد.

هدف تلگرام از این رقابت، تشویق توسعه‌دهندگان برای توسعه‌ی بات‌های سریع و کاربردی است تا از این طریق تلگرام بتواند پلتفرم بات‌های خود را که ژوئن ۲۰۱۵ ارائه کرده، تقویت کند. تلگرام اعلام کرده که برای تقویت پلتفرم بات‌های خود جایزه‌ای ۲۵ تا ۵۰ هزار دلاری را به هر یک از توسعه‌دهندگان برتر اهدا خواهد کرد.

در اولین دور از اعلام برترین بات‌ها، پنج برنده اعلام شدند که این برندگان درمجموع جایزه‌ای ۲۵۰ هزار دلاری دریافت کردند. تلگرام باقی‌مانده‌ی برندگان را طی ماه‌های آینده‌ی سال جاری و سال آینده اعلام خواهد کرد تا از این طریق تمام یک میلیون دلار تعیین‌شده را در اختیار توسعه‌دهندگانش قرار دهد. البته پیش‌ازاین تلگرام اعلام کرده بود که تا پایان ۳۱ دسامبر سال جاری یا پایان سال تمام برندگان را تعیین خواهد کرد.

پاول دوروف، موسس تلگرام در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

انتخاب بهترین بات‌های موجود چالش بسیار بزرگی است و این بار روی بات‌هایی متمرکز خواهیم شد که رشد متعارفی را در مدت معلوم تجربه کرده‌اند.
در ادامه می‌توانید لیست بات‌های برنده در اولین دور را همراه با توضیحی در مورد عملکرد آن‌ها مشاهده کنید:

icon8bot@: این بات مبتنی بر هوش مصنوعی، فیلترهایی را به‌صورت هوشمند و مبتنی بر شبکه‌های عصبی و یادگیری ماشین روی تصاویر اعمال می‌کند.
integram_bot@: باتی با پشتیبانی از ترکیب استفاده از سرویس‌های دیگر نظیر ترلو، گیت‌هاب و بیت‌باکت است.
werewolfbot@: بازی Werewolf یک بات برای انجام بازی در چت‌های گروهی است که در جنوب شرق آسیا بسیار محبوب است.
strangerbot@: یک بات نرم‌افزاری با قابلیت آغاز چت با انتخاب دو کاربر بصورت اتفاقی است و در جنوب اروپا  محبوبیت زیادی دارد.
octopocket_bot@: یک بات کیف الکترونیکی هوشمند است که این اجازه را به کاربران می‌دهد تا بدون مراجعه به دستگاه‌های ATM در اسپانیا بین خود پول رد و بدل کنند.
همان‌طور که مشاهده می‌کنید، پنج برنده‌ی دور اول از شاخه‌های مختلفی انتخاب شده‌اند تا شائبه‌ای در این خصوص که تمام بات‌ها در یک دسته‌بندی خاص قرار دارند، مطرح نشود. دوروف در مورد اینکه چه شاخص‌هایی برای تعیین این بات‌ها در نظر گرفته شده توضیحی ارائه نکرده است، ازاین‌رو مشخص نیست که برندگان با در نظر گرفتن چه فاکتورهایی انتخاب شده‌اند.

تلگرام در وبلاگ خود ابراز امیدواری کرده که جایزه‌ی پرداخت‌شده به برندگان برای توسعه‌ی هرچه بیشتر این بات‌ها و اضافه شدن امکانات جدید صرف شود. دوروف پیش‌ازاین اعلام کرده بود که سیستمی در تلگرام پیاده خواهد شد تا از این طریق توسعه‌دهندگان بات‌ها قادر به درآمدزایی از این بات‌ها باشند.

تلگرام فوریه سال جاری اعلام کرد که ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و روزانه بیش از ۳۵۰ هزار کاربر جدید به دامنه‌ی کاربران این پیام‌رسان اضافه می‌شوند.

ایده‌ی استفاده از بات‌های نرم‌افزاری برگرفته از پیام‌رسان چینی وی‌چت است. بسیاری از کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری در آمریکا نیز به‌سرعت پلتفرم و زیرساخت‌های موردنظر برای ایجاد و توسعه‌ی بات‌های نرم‌افزاری را ایجاد کرده‌اند، حال‌آنکه مشخص نیست که آیا کاربران در سایر نقاط جهان نیز همچون چینی‌ها از بات‌های نرم‌افزاری استقبال خواهند کرد یا خیر.

تلگرام برای ترغیب کاربران و توسعه‌دهندگان ماه گذشته API جدیدی را مبتنی بر پلتفرم بات‌های خود برای توسعه‌ی بازی رونمایی کرده که می‌توان بازی‌هایی را در داخل پیام‌رسان چت تلگرام اجرا کرد. فیس‌بوک نیز اعلام کرده که چنین قابلیتی را با نام Instant Games در قالب اپلیکیشن پیام‌رسان خود در دست آزمایش دارد.


به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • تلگرام,
  • Bot,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




قابلیت Private Space در اندروید 15، امنیت شما را چند برابر می‌کند image قابلیت Private Space در اندروید 15، امنیت شما را چند برابر می‌کند 1403/01/29

گوگل با معرفی قابلیت Private Space در اندروید 15 کمک می‌کند به امکانات امنیتی جدیدی در اپلیکیشن‌ها و نوتیفیکیشن‌ها دست پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 19

مدل لوکس آیفون ۱۵ پرو با الهام از پدرخوانده و پیکی بلایندرز رونمایی شد image مدل لوکس آیفون ۱۵ پرو با الهام از پدرخوانده و پیکی بلایندرز رونمایی شد 1403/01/29

برند کاویار نسخه‌ی لوکس آیفون ۱۵ پرو را برای علاقه‌مندان به فیلم‌های معروف پدرخوانده معرفی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 24

پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 21

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29

وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند image کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند 1403/01/26

شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

پیکسل 8a پیش از معرفی رسمی، در وب‌سایت یک اپراتور آمریکایی ظاهر شد image پیکسل 8a پیش از معرفی رسمی، در وب‌سایت یک اپراتور آمریکایی ظاهر شد 1403/01/26

اطلاعات پیکسل 8a این‌بار توسط یک اپراتور آمریکایی برملا شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 36

هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد image هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد 1403/01/26

برخی از مدل‌های کارت‌ گرافیک RTX 4090 انویدیا همچنان از فاجعه‌ی ذوب‌شدن کانکتور پاور رنج می‌برند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت image تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت 1403/01/25

تصاویر جدید هندزفری‌های آينده‌ی ناتینگ، رنگ‌های مختلف آن‌ها را به‌نمایش می‌گذارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54