خدمات سایت


متن کامل خبر

خلاصه ای درباره بیت کوین و فرآیند ماینینگ یا استخراج آن

آرشیو
ارزهای دیجیتال به شکل کلی، ارزهایی با پایه فن آوری اطلاعات و بدون وابستگی به بانکها و دولتهای دنیای واقعی هستند که عمدتا برای انجام آسانتر تبادلهای مالی از طریق اینترنت ابداع و اجرا شدند.
1396/10/17 02:33:03 ب.ظ

ارزهای دیجیتال به شکل کلی، ارزهایی با پایه فن آوری اطلاعات و بدون وابستگی به بانکها و دولتهای دنیای واقعی هستند که عمدتا برای انجام آسانتر تبادلهای مالی از طریق اینترنت ابداع و اجرا شدند. پس از گذشت حدود 8 سال از معرفی بیت کوین توسط شخص یا مجموعه ای با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو، این روزها ارزش این ارز دیجیتال بشکل تصاعدی بالا رفته و حتی طی چند هفته گذشته به مرز 19000 دلار هم رسید. هنگامی این قیمت جلب نظر ویژه خواهد کرد که توجه کنیم، در ابتدا شروع کار این ارز، ارزش آن چندصدم دلار بیشتر نبود!

افزایش قیمت بیت کوین تا مرز 19000 دلار در روزهای پایانی سال 2017، مطمئنا دلایل متعددی دارد که برآیند همه آنها در عبارت افزایش بسیار زیاد تقاضا در مقابل عرضه این ارز دیجیتال، خلاصه میگردد.

از سال 2011 چینی ها و به تدریج در سراسر جهان، به تناسب، متقاضیان بسیار زیادی برای این ارز، از میان فعالان اقتصادی، سرمایه گزاران، کاربران تجاری و عادی اینترنت، برنامه نویس ها؛ وب مسترها و .. بوجود آمدند.

قابل ذکر است که با توجه به مکانیزم و منطق تولید این ارز دیجیتال، بیشینه بیت کوین قابل تولید، حدود 21 ملیون بیت کوین می باشد و تخمین زده میشود که کل بیت کوین در گردش تا پایان سال 2017 حدود 16 الی 17 ملیون بیت کوین بوده است.

 روند خرید بیت کوین:

-          نصب نرم افزار بیت کوین و ساخت کیف پول دیجیتال منحصر به خود و تولید شناسه کاملا منحصر به فرد برای هر تراکنش.

-          ثبت درخواست خرید خود و واریز وجه، مرتبط شده با شناسه منحصر به فرد تراکنش.

-          انتظار طی شدن فرآیند تایید، که از چند ساعت تا بیش از یک روز ممکن است زمان ببرد و حتی ممکن است تقاضا کنسل شده و مجددا نیاز به ثبت تقاضا باشد.

-          تخصیص مقدار بیت کوین مورد نظر در حساب کاربری به شناسه ارائه داده شده.

در شبکه بیت کوین، کلیه تراکنشهای درخواستی و درحال انجام متقاضیان، قابل مشاهده عموم بوده و از این جهت حریم خصوصی و پنهان مالی، در این شبکه معنی و ارزش منطقی ندارد.

تایید تقاضاهای تراکنش بیت کوین، توسط فرآیندی به نام استخراج ( Bitcoin Mining ) و به کمک کامپیوترهای پرقدرتی صورت میگیرد. اینکار، از طریق درج تراکنشها در Block chain یا زنجیره بلوکها، صورت میگیرد.

فرآیند ماینینگ، یک اولویت بندی زمانی را در یک Block chain اعمال مینماید، پراکنده بودن مکانیزم؛ بی طرف و غیر قابل کنترل بودن ساختار شبکه را حفظ میکند و فضای کلی را به شکلی میسازد که کامپیوترهای مختلف به کمک هم و به شکل تصادفی در مورد وضعیت چیدمان بلاکها تصمیم گیری کنند. تراکنش ها برای تائید، می بایست در یک بلوک که طبق شیوه های بسیار سخت و پیچیده ای رمزگذاری شده، درج و دسته بندی شوند تا در شبکه تایید شوند.

استخراج هر بیت کوین توسط ماینر ها ( استخراج گرها ) حق الزحمه ای دارد که این حق الزحمه از 50 دلار شروع شده و هر چهار سال یکبار نصف میشود. از این جهت، فرآیند استخراج یا ماینینگ، به خودی خود برای عده ای که هزینه زیادی برای تهیه سخت افزار مناسب ( عمدتا کارت گرافیک های قدرتمند ) و برق مصرفی سیستمها صرف میکنند، به یک منبع درآمد تبدیل شده است.

در ایران نیز فعالیت در استخراج یا انجام تراکنشها واستفاده از این ارز دیجیتالی در فضای اینترنت محدود نشده و غیر قانونی اعلام نگردیده است.

از این رو بسیاری نه تنها به خرید و سرمایه گزاری دارای ریسک این ارز دست زده و میزنند، بلکه بسیاری در کشور به فرآیند ماینینگ ( استخراج بیت کوین ) اشتغال دارند.

سیستم های مناسب ماینینگ:



برای استخراج یا ماینینگ مستقیم بیت کوین عموما از سیستم سخت افزاری به نام ASIC استفاده میشود.

ابتدا مدیران فنی استخراج بیت کوین را برای پردازنده های کامپیوتری (CPU) طراحی کردند. بعد از مدتی استخراج کنندگان متوجه شدند که می توانند بجای CPU با استفاده از کارت های گرافیکی قدرت بیشتری در استخراج بیت کوین بدست بیاورند. 



(دستگاه ASIC)


سیستمهای ماینینگ ارزهای دیگر، بخصوص ارز اتریوم ( که پس از استخراج امکان تبادل و تغییر ارزها به یکدیگر مهیا هست ) بشکل کلی دارای قطعات اصلی از جمله: مادربرد، پردازشگر و خنک کننده آن، رم، شاسی مخصوص قفسه مانند، انواع تبدیلها و بخصوص Riser ( کابلی برای اتصال کارتهای گرافیکی بدون اتصال فیزیکی کارت به مادربرد )، پاور ساپلای، خنک کننده های مناسب، ذخیره کننده SSD یا H.D.D با ظرفیت متناسب با عملکرد، و به خصوص و مهمتر از همه، کارتهای گرافیکی (  VGA) متعدد و قدرتمند می باشند.
برای به حداکثر رساندن قدرت پردازش این سیستمها، آنها به شکل متعدد و به هم پیوسته عمل میکنند و حتما باید پیش بینی سیستم خنک کننده مناسب فضا و خود سیستمها بشود، که در این موضوع کولرهای گازی قدرتمند توصیه میشوند.
در مورد تهیه مادربرد جز امکان پشتیبانی هرچه بیشتر از کارتهای گرافیک ( اسلاتهای
PCIe ) و پاورساپلای، به امکانات ویژه و خاصی نیاز نیست. همینطور این سیستمها به حافظه رم و پردازشگر قدرتمندی نیز نیاز ندارند، ولی بجای این سخت افزارها، حین خرید، به تعداد و مدل کارت های گرافیکی مورد نظر، توسط کارشناس استخراج گر، بسیار دقت میشود. اخیرا شرکت های برتر تولید کارت گرافیک،یعنی AMD و nVIDIA کارتهای مختص ماینینگ که خروجی نمایشگر نداشته و منحصرا برای این کار طراحی شده اند و با خنک کننده های ویژه خنک می شوند را با استفاده از جدیدترین مدل های GPU پیشنهادی خودشان ارائه داده اند.

برای مشاهده سیستمهای آماده پیشنهادی ماینینگ و یا سایر قطعات مورد نیاز این سیستمها، میتوانید از بخش سیستمهای ماینینگ ( RIG Mining ) و سایر شاخه های کالاهای مورد نیاز تهیه یک سیستم ماینینگ در سایت میهن مارکت استفاده نمایید.

ضمنا میهن مارکت برای گرفتن مشاوره یا خرید و آماده سازی به روزترین سیستمهای ماینینگ، مجموعه تک رایان را به شما پیشنهاد میدهد. این مجموعه مدت قابل توجهی هست که به عنوان یکی از مراکز اصلی در کشور مطرح بوده و مورد اعتماد استخراج کنندگان ( Miners) بسیاری برای مشاوره و خرید کالا میباشد.

( کارت گرافیک )

( مادربرد )

( شاسی Mining RIG )


( تبدیل Riser )

منبع : میهن مارکت
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • میهن مارکت,
  • بیت کوین,
  • ارز دیجیتالی,
  • Bitcoin,
  • رپرتاژ آگهی,
  • سیستم ریگ ماینینگ,
  • Bitcoin Mining,
  • نحوه خرید بیت کوین,
  • استخراج بیت کوین,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 5

پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد image پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد 1403/02/01

«پست‎ نیوز» شبکه‌ای اجتماعی است که بدون نمایش هیچ تبلیغاتی، محتوای پولی نشریه‌هایی ازجمله Business Insider و Wired را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4

پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 60

کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند image کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند 1403/01/26

شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد image هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد 1403/01/26

برخی از مدل‌های کارت‌ گرافیک RTX 4090 انویدیا همچنان از فاجعه‌ی ذوب‌شدن کانکتور پاور رنج می‌برند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت image تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت 1403/01/25

تصاویر جدید هندزفری‌های آينده‌ی ناتینگ، رنگ‌های مختلف آن‌ها را به‌نمایش می‌گذارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39