خدمات سایت


متن کامل خبر

بیت کوین دیگر هرگز به مدار رشد برنمی‌گردد

آرشیو
گلدمن ساکس که پیشتر در اوایل سال میلادی جاری از تدوین برنامه‌های جدی برای بازگشایی یک میز معاملاتی برای بیت‌کوین خبر داده بود، هنوز برای ورود به حوزه‌ی ارزهای مجازی تردید دارد.
1397/05/13 12:40:25 ب.ظ

گروه راهبرد سرمایه‌گذاری این بانک در گزارش نیم‌سالانه‌ی چشم‌انداز اقتصادی خود آورده است که قیمت بیت‌کوین کماکان سیر نزولی خواهد داشت و حتی بیشتر از آنچه در هفت ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ افت کرد، با کاهش روبرو خواهد شد.

این گروه که تحت سرپرستی شرمین مصور رحمانی، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس قرار دارد، در گزارش خود آورده است:

    دیدگاه ما این است که ارزهای رمزپایه قادر به حفظ ارزش خود نخواهند بود و این امر زودتر از آنچه فکر می‌کردیم به اثبات رسیده است. ما انتظار داریم که قیمت این ارزها در آینده با کاهش بیشتر مواجه شود؛ چرا که به‌نظر ما، آن‌ها نمی‌توانند از پس ایفای سه نقش و کارکرد اصلی یک پول یا ارز سنتی بربیایند. در واقع، رمزارزها نه می‌توانند وسیله‌ای برای مبادله باشند، نه قابلیت شمارندگی دارند (پول یا ارز سنتی می‌تواند کمیتی گسسته را به هر کالا یا خدمت نسبت دهد) و نه ابزار مناسبی برای ذخیره‌سازی ارزش هستند.

ارزهای رمزپایه و فناوری زیربنایی آن یعنی بلاک‌چین  (Blockchain) که سنگ‌بنای ماهیت توزیع‌شده‌ی آن است، در قد و قواره‌ی یک فناوری دگرگون‌ساز و  برهم‌زننده قواعد سیستم مالی جهانی ظاهر شده‌اند و به‌لحاظ نظری امکان برپایی پایگاه‌های داده کارآمدتر، انجام تراکنش‌های سریع‌تر و اجرای عملیات شفاف‌تر را فراهم می‌کنند. با این حال، دست‌کم گلدمن ساکس مدعی است که این پدیده‌های نوظهور تأثیر چندانی بر دیگر کلاس‌های دارایی نخواهد داشت.

در ادامه‌ی گزارش گلدمن ساکس آمده است:

    ما همچنان بر این باوریم که کاهش بهای ارزهای رمزپایه بر عملکرد دیگر دارایی‌های مالی تأثیر منفی نخواهد گذاشت؛ چرا که این ارزها در حال حاضر تنها ۰.۳ درصد از کل تولید ناخالص داخلی جهان را به خود اختصاص داده‌اند. در واقع، ما گمان می‌کنیم که رویکرد رسانه‌های سنتی و شبکه‌های اجتماعی به این ارزها و قابلیت‌های واقعی آن‌ها کمی اغراق‌آمیز بوده است.

گلدمن ساکس در ماه مه سال میلادی جاری (مقارن با اردیبهشت) برنامه‌های خود را برای عملیاتی کردن دادوستد Bitcoin اعلام کرد. در آن زمان، دو تن از مدیران اجرایی این شرکت طی مصاحبه‌ای با روزنامه‌ی نیویورک تایمز به بحث و تبادل‌نظر در مورد برنامه‌های خود برای اخذ مجوزهای قانونی و محاسبه ریسک‌های ذاتی برای ورود به قلمرو ارزهای رمزپایه پرداختند. اکنون اما گلدمن کمی محتاط‌تر شده و معاملات بیت‌کوین را به سرمایه‌گذاران نهادی محدود خواهد کرد.

منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • بیت کوین,
  • ارزهای دیجیتالی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 60

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 60

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 295

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 85

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 74

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 98