خدمات سایت


متن کامل خبر

راهنمای خرید حرفه‌ای فلش مموری

آرشیو
امروز فلش مموری ها نقش مهمی در انتقال داده ها و اطلاعات دارند. اما برخی از افراد هنگام خرید یک فلش مموری تنها به حجم و ظاهر آن توجه می کنند و در نتیجه ممکن است یک خرید خوب داشته باشند...
1397/05/16 10:41:33 ب.ظ

امروز فلش مموری ها نقش مهمی در انتقال داده ها و اطلاعات دارند. اما برخی از افراد هنگام خرید فلش مموری تنها به حجم و ظاهر آن توجه می کنند و در نتیجه ممکن است یک خرید خوب داشته باشند و یا انتخاب آنها منجر به این شود که فلش مموری خیلی زود بسوزد و یا سرعت خیلی پایینی در انتقال داده ها داشته باشد و خریدار خیلی زود از انتخاب خود پشیمان شود.

در این مطلب ما قصد داریم شما را برای یک خرید حرفه ای همراهی کنیم.

 مشخصات مشابه می توانند فریب دهنده باشند

اگر شما با دو مدل فلش مموری مواجه شدید که درایو مشابهی دارند حتما از خودتان می پرسید: (( هر دو فلش از نوع USB 3.0 استفاده می کنند، و توسط یک برند ساخته شدند و هر دو 64 گیگابایت حافظه دارند. چرا هزینه یکی بیشتر از دیگری هست؟))

پاسخ این سوال کیفیت کامپوننت ها (اجزای فلش مموری) است.

دو چیز سرعت یک درایو فلش را تعیین می کند: پورت USB و اجزای فلش درایو

USB 3.0 بسیار سریعتر از USB 2.0 است، اما لازم هست که هر دو پورت از USB 3.0 پشتیبانی کنند. به طور مثال اگر درایو فلش USB 3.0 باشد اما پورت کامپیوتر شما USB 2.0 باشد، انتقال با سرعت USB 2.0 اتفاق می افتد. ( به طور کلی، USB 3.0 اطلاعات را در 100 مگابایت بر ثانیه  انتقال می دهد، در حالی که USB 2.0 با سرعت 15 مگابایت بر ثانیه انتقال می دهد).

یکی از مواردی که سرعت را تحت تاثیر قرار می دهد نوع حافظه فلش و کنترل کننده مورد استفاده در آن است. بهترین فلش مموری ها از همان نوع کنترلرهای پیشرفته و کیفیت حافظه استفاده می کنند که در هارد های SSD یافت می شوند و این در حالیست که فلش مموری های ارزان تر از قطعات ارزان تر استفاده می کنند که در انتقال و ذخیره داده ها بسیار خوب نیست.


کوچکتر و نازک تر: همیشه بهتر نیست


یکی از مشکلات فلش مموری ها این است که ابعاد آنها بسیار بزرگ است و باعث می شود که آنها هنگام اتصال به سیستم با پورت های USB مجاور برخورد کنند. خبر خوب این است که فلش مموری ها تمایل به پیروی از قانون مور دارند، به این معنی که آنها در طول سال ها کوچکتر و کوچکتر شده اند.

فلش مموری های کوچکتر راحت و قابل حمل هستند، اما هنگامی که آنها خیلی کوچک هستند، نمیتوانند با اجزای با کیفیت که در بالا ذکر شد، متناسب باشند.

اجزای بهتر معمولا فضای فیزیکی بیشتری نیاز دارند، در سالهای آتی ما شاهد فلش مموری های نازک تر و کوچکتر خواهیم بود که عملکردی با کیفیت بالاتر به ما ارائه دهند.

طول عمر محدود، اما این خوب است

به طور متوسط، فلش مموری برای 3000 تا 5000 عدد نوشتن اجرا می شوند. دیدن یک شماره که پس از آن عملکرد فلش درایو شما متوقف خواهد شد ممکن است باعث ایجاد وحشت شود، اما نگران نباشید.  این چرخه برای همه فلش های مموری وجود دارد و اکثر فلش ها تا این حد عمر طولانی ندارند.

پورت های  MicroUSB : چه وقت هایی آنها مفید هستند

کاربران Android همیشه وسوسه می شوند که فلش مموری هایی با پورت USB و همچنین پورت MicroUSB داشته باشند. اما قبل از هر چیزی شما باید گوشی اندروید خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از USB OTG (On-The-Go) پشتیبانی کند، USB OTG  استانداردی است که اجازه می دهد شما فلش مموری خود را به گوشی خود متصل کنید و براحتی از اطلاعات را از کامپیوتر به موبایل ( یا بالعکس) انتقال دهید.

ساده ترین راه برای بررسی این است که جعبه تلفن خود را چک کنید و یا از طریق وب سایت تولید کننده از این موضوع مطلع شوید.
اگر دستگاه شما OTG USB را پشتیبانی نمی کند، پس خرید یک درایو فلش با یک پورت microUSB بی فایده است. با این حال، اگر گوشی شما OTG USB را پشتیبانی کند، این یک روش عالی برای انتقال اطلاعات است.

فلش مموری های امن

چندین فلش مموری به طور خاص برای کاربران طراحی شده اند که در تمام طول عمر از اطلاعات شخصی شما حفاظت می کنند.

این فلش مموری های در مقابل آسیب های فیزیکی حفاظت می کنند، مثل زمانی که به طور اتفاقی فلش مموری شما خیس شود و یا مورد هک یا دزدی قرار گیرد، فلش مموری های امن از اطلاعات شما محافظت می کند.

اگر اطلاعات شما بسیار حساس هستند باید درایو فلش خود را رمزگذاری کنید، برای این کار اقدام به خرید یک فلش مموری امن کنید تا با استفاده از IronKey  یا Aegis Key Security  که در واقع یک صفحه کلید فیزیکی برای وارد کردن یک رمز است، استفاده کنید.
با این حال، اکثر کاربران به این سطح امنیتی نیاز ندارند و می توانند با گرفتن فلش مموری معمولی و روی اطلاعات خود رمز عبور وارد کنند.

حالا شما می دانید چه نوع فلش مموری برای استفاده شما مناسب است؟برای آشنایی بیشتر می‌توانید به سایت‌های فروش فلش مموری سر بزنید.

برای مشاهده لیست قیمت رقابتی و مقایسه مشخصات فنی فلش مموری ها در سایت میهن مارکت مموری اینجا کلیک کنید.

منبع : میهن مارکت
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • فلش مموری,
  • راهنمای خرید,
  • راهنمای خرید فلش مموری,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




اندروید ۱۵ از دسترسی اپراتورها به لوکیشن گوشی جلوگیری می‌کند؟ image اندروید ۱۵ از دسترسی اپراتورها به لوکیشن گوشی جلوگیری می‌کند؟ 1403/01/09

به‌لطف سیستم جدید اندروید ۱۵، احتمالاً جلوگیری از دسترسی اپراتورها به موقعیت مکانی گوشی امکان‌پذیر می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4

تعداد کاربران هوش مصنوعی Galaxy AI سامسونگ به‌زودی از ۱۰۰ میلیون نفر عبور می‌کند image تعداد کاربران هوش مصنوعی Galaxy AI سامسونگ به‌زودی از ۱۰۰ میلیون نفر عبور می‌کند 1403/01/09

هوش مصنوعی سامسونگ تنها برای مدل‌های منتخب عرضه می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 5

ریش‌تراش ارزان ۲۰۲۴ شیائومی با قابلیت‌های هوشمند معرفی شد image ریش‌تراش ارزان ۲۰۲۴ شیائومی با قابلیت‌های هوشمند معرفی شد 1403/01/09

شیائومی از ریش‌تراش مقرون‌به‌صرفه‌ی Mijia S200 با قابلیت‌های هوشمند و موتور قدرتمند رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8

چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد image چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد 1403/01/05

چین دستورالعمل ممنوعیت استفاده از پردازنده‌های اینتل و AMD در کامپیوترهای دولتی را صادر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد image آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد 1402/12/27

لپ‌تاپ مجیک‌بوک ۲۰۲۴ آنر از رم مدرن ۲۴ گیگابایتی استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 85

لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود image لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود 1402/12/27

لینکدین برای افزایش کاربران و بهینه‌سازی فضای شغلی پلتفرم خود، به‌سراغ بازی‌های درون‌برنامه‌ای می‌رود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 82

نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 image نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 1402/12/27

احتمال دارد عینک واقعیت افزوده اپل در کنار یک آیپد 20 اینچی تاشو در سال 2027 از راه برسد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 75

تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد image تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد 1402/12/23

اگر همچنان از نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود سیستم‌عامل خود را به نسخه‌های جدیدتر ارتقاء دهید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 81

اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد image اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد 1402/12/22

اپل برای ساخت تبلیغات در بخش‌های متنوعی از اپ‌ استور، از هوش مصنوعی کمک خواهد گرفت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 113

اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً از تراشه A18 Pro اپل قوی‌تر خواهد بود image اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً از تراشه A18 Pro اپل قوی‌تر خواهد بود 1402/12/22

به‌نظر می‌رسد تراشه نسل بعدی کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 از قدرت بالایی برخوردار باشد و حتی از A18 Pro اپل بهتر عمل کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 85