خدمات سایت


متن کامل خبر

راهنمایی برای خرید تبلت Tablet PC

آرشیو
تبلت های بیشماری در بازار وجود دارند، اما کدام یک برای شما مناسب است؟ آیا یک تبلت IOS برای شما مناسب است یا یک تبلت اندرویدی؟ عومل مهمی وجود دارند که هنگام خرید تبلت باید در نظر بگیرید.
1397/10/27 11:08:14 ب.ظ

تبلت اندرویدی در مقابل تبلت iOS

تبلت های اندرویدی، دستگاه های پخش رسانه ای، کتاب های الکترونیکی و دستگاههای کودکان را ارائه می دهند و شما اغلب می توانید با قیمت های پایین تری نسبت به تبلت های iOS آنها را خریداری کنید.

به طور کلی، بزرگترین قدرت سیستم عامل iOS اپل، (سیستم عامل های iPad, iPad mini  و  iPad  Pro ) طراحی تمیز و ساده و کارآمد تبلتی است که در شیوه نمایش و کنترل نرم افزاری، بصری و دیده محور است. در این میان، حق انتخاب گسترده ای از برنامه ها را در اختیار دارید.

سیستم عامل گوگل اندروید به شما یک سخت افزار از چندین تولید کننده را ارائه می دهد و دارای حداکثر قابلیت تنظیم، سیستم اطلاع رسانی قوی، مرورگر ساده و سریع، و امکان یکپارچه سازی با برنامه های گوگل مثل گوگل مپ، Gmail و Hangouts و... را دارد. همچنین شامل پشتیبانی از ورودی های چند کاربر است، بنابراین شما می توانید تبلت خود را با یکی از دوستان یا اعضاء خانواده به اشتراک بگذارید.


نکته دیگر ماهیت ارزانتر و در عین حال کارآمدی هست، که اندروید نسبت به
iOS دارد، که این ارزانتر بودن، به سورس باز بودن هسته سیستم عامل برمیگردد. و این پارامتر قیمت تمام شده، به خودی خود و برای طیف وسیعی از خریداران تبلت، بسیار تعیین کننده است.

سایت میهن مارکت مشخصات فنی و قیمت رقابتی فروشندگان تبلت را به کاربران نمایش می دهد.

برنامه های تبلت

یک تبلت بدون برنامه با کیفیت چیست؟ اگر میخواهید یک برنامه ویژه برای صفحه لمسی خود طراحی کنید، iPad یک کتابخانه بزرگ از برنامه ها و بازی های مخصوص تبلت اپل را طراحی کرده است. فروشگاه App به خوبی نظارت می کند و برنامه های محبوب شما را پیشنهاد می کند. اگر اولویت اصلی شما برای انتخاب تبلت داشتن طیف وسیعی از برنامه های با کیفیت و کارایی بالا باشد، اپل بهترین گزینه برای شماست.

اندروید نیز در انتخاب برنامه، با توسعه دهندگان بیشتری و ارائه ی برنامه های با کیفیت بالا همکاری می کند ولی هنوز به اندازه اپل به درجه بالای کیفی نرسیده است. ولی صرفنظر از کیفیت، کمیت و تنوع بالایی در انتخاب اپ ها در انتظار کابر هست.

اندازه صفحه نمایش و حافظه

ویژگی های اندازه صفحه نمایش و ظرفیت ذخیره سازی جزء عواملی هست که موقع انتخاب یک تبلت باید در نظر داشته باشید. هنگامی که با عبارت 7 اینچ یا 10 اینچ مواجه می شوید، منظور به اندازه صفحه نمایش است نه خود اندازه تبلت.

تبلت های 7 اینچی کوچکترین صفحه نمایش در تبلت ها هستند و البته اغلب تبلت ها با صفحه نمایش هایی بزرگتر از 9.8 اینچی در بازار موجود هستند. مانند اپل آیپد، آمازون فایرو تبلت های سامسونگ و سایر برندهای معتبر.


اسمارت فون های بزرگ ( فبلت ها -
Fablets ) مانند سامسونگ گلکسی نوت 9 با صفحه نمایش 6.4 اینچی تولید شده اند.

وضوح صفحه نیز مهم است. مخصوصا اگر شما اهل خواندن کتاب های الکترونیکی و یا گشت و گذار در وب باشید. اگر شما به دنبال خرید یک تبلت 10 اینچی هستید، می توانید تبلتی با حداقل رزولوشن 1280*800 را پیدا کنید.

وزن تبلت ها نیز یک مزیت کلیدی نسبت به لپ تاپ ها است. البته تبلت های بزرگ معمولا حدود یک پوند وزن دارند که نسبت به گوشی موبایل ها سنگین تر هستند و اگر بیشتر از 20 دقیقه آن را در دست خود نگهدارید، دست شما خسته خواهد شد.

اگر میخواهید دستگاه شما قابلیت جا به جایی راحت تری داشته باشد و سبک تر باشد بهتر است از فبلت ها استفاده کنید.

ذخیره سازی کلود ( خارج از دستگاه بواسطه اینترنت) گزینه ای برای بسیاری از تبلت ها است که مثلا در آیپد ها، iCloud نامیده و در آمازون به نام Cloud Storage for Fire Tabletsهستند. هنگامی که حافظه تبلت شما با برنامه هایی مانند موسیقی، عکس، ویدئو  و ... پر شده باشد، ذخیره سازی کلود می تواند بهترین گزینه متمم، برای شما باشد. البته بسیاری از تبلت ها به غیر از اپل، دارای اسلات کارت حافظه microSDهستند به شما اجازه می دهد تا فضای ذخیره سازی بیشتری را داشته باشید.


مدل های وای فای در مقابل مدل های سلولی ( سیم کارت خور )

اگر شما میخواهید از دستگاه خود هر کجا که هستید برای خدمات آنلاین استفاده کنید، در آنصورت شما نیاز دارید مدلی را انتخاب کنید که یک نسخه سلولی را ارئه می دهد. البته، این مدل ها نسبت به مدل های وای فای گرانتر هستند و همچنین شما باید برای خدمات تلفن همراه نیز هزینه پرداخت کنید. ضمنا تکنولوژی اتصال به اینترنت شبکه موبایل، عبارت هستند از: 3G، 4Gو LTE که مدل که مدل 3Gدر این میان قدیمی و احتمالا در وضعیت توقف تولید میباشد.

راه دیگر آن است که : از تلفن خود به عنوان نقطه اتصال وای فای استفاده کنید و به ازای آن از تبلت با نسخه وای فای بهره مند شوید ( فن آوری هات اسپات Hot Spot).

این راهنمایی خلاصه از کلیدی ترین پارامترها برای انتخاب یک تبلت بهینه برای کاربر بود. امیدوارم برای شما نیز مفید بوده باشد.


منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • تبلت,
  • قیمت رقابتی فروشندگان تبلت,
  • خرید تبلت,
  • راهنمای خرید تبلت,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 24

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند image کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند 1403/01/26

شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49

هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد image هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد 1403/01/26

برخی از مدل‌های کارت‌ گرافیک RTX 4090 انویدیا همچنان از فاجعه‌ی ذوب‌شدن کانکتور پاور رنج می‌برند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت image تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت 1403/01/25

تصاویر جدید هندزفری‌های آينده‌ی ناتینگ، رنگ‌های مختلف آن‌ها را به‌نمایش می‌گذارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد image ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد 1403/01/22

همچنین نسخه به‌روزشده لپ تاپ 16 اینچی Nitro ایسر نیز معرفی شده که می‌توان آن را با پردازنده نسل فعلی اینتل Core یا AMD خرید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37