خدمات سایت


متن کامل خبر

تلویزیون OLED شفاف پاناسونیک معرفی شد

آرشیو
پاناسونیک نسخه‌ی مفهومی به‌روز‌ شده‌ی تلویزیون شفاف خود را در ایفا ۲۰۱۹ به‌نمایش گذاشت.
1398/06/16 02:18:46 ب.ظ

پاناسونیک تلویزیون شفاف خود را ابتدا در رویداد Salone del Mobile سال ۲۰۱۹ میلان در معرض دید همگان گذاشت و حالا نسخه‌ی ابتدایی آن را در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۹ به‌نمایش گذاشته است. این نسخه در مقایسه با نسخه‌ی نمایش داده‌شده در رویداد میلان به‌روزرسانی شده و میزان سطح سیاه (Black level) در آن به‌طور چشمگیری بهبود یافته‌ است. این شرکت که پیش‌گام صنعت تلویزیون‌سازی محسوب می‌شود، با همکاری برند لوازم خانگی سوئیسی ویترا (Vitra) و دنیل ریباکن، طراح اهل اسکاندیناوی و مرکز طراحی پاناسونیک در کیوتو محصول جدیدش را ساخته است.


تلویزیون مفهومی پاناساونیک در نگاه اول مانند قفسه‌ای شیشه‌ای به‌نظر می‌آید که چهارچوب چوبی به ضخامت یک اینچ آن را احاطه کرده‌ است. در زمان نمایش این تلویزیون در نمایشگاه ایفا، اشیای تزیینی و تصاویری در پشت آن قرار گرفته بود که از پشت شیشه‌ی فیلترشده‌ی این تلویزیون قابل‌دیدن بود.
وقتی تلویزیون روشن می‌شود، صفحه‌نمایش شیشه‌ای مانند تلویزیون OLED معمولی رفتار خواهد کرد و اشیای واقع در پشت آن کاملا نادیدنی خواهند شد. تقریبا همه‌ی قسمت‌های مختلف این نمونه‌ی اولیه در داخل چهارچوب چوبی آن پنهان شده است که نقش نگه‌دارنده را هم دارد. علاوه‌براین، قرارگیری صفحه‌نمایش در داخل چهارچوب نقش مهمی نیز در نوردهی ایفا می‌کند و باعث بهبود تصویری دیده‌شده در تلویزیون دیده می‌شود.
مفهوم صفحه‌نمایش شفاف، مفهوم جدید و تازه‌ای نیست و سامسونگ در سال ۲۰۱۵، صفحه‌نمایش OLED شفاف و آینه‌ای را معرفی کرد؛ اما یک سال بعد، تولید آن را متوقف کرد. ال‌جی هم ساخت صفحه‌نمایش‌های OLED شفاف و منعطف را در کارنامه‌ی خود دارد.
هر دو این نمونه‌ها مشکلی اصلی داشتند: ضعف در کنتراست و پایین‌بودن سطح سیاه؛ مشکلی که با توجه به نمایش امروز تلویزیون شفاف پاناسونیک، به‌نظر می‌رسد در این تلویزیون به میزان چشمگیری بهتر شده‌ است. البته، باید این نکته را متذکر شد تصویری که در این تلویزیون دیده می‌شود، هنوز با تصویری که در تلویزیون معمولی OLED دیده می‌شود، فاصله‌ی زیادی دارد؛ اما پاناسونیک با کمک فیلتر تیره‌‌کننده‌ای که در این تلویزیون به‌کار برده‌ است، توانسته کنتراست تصویر را بسیار بهتر کند.
هنوز زمان عرضه و قیمت تلویزیون جدید پاناسونیک اعلام نشده‌ است؛ اما این شرکت گفته‌ است تلویزیون مذکور بازهم پیشرفت خواهد کرد و قرار است نمونه‌ی نهایی آن برای CES در ژانویه‌ی ۲۰۲۰ آماده شود. این شرکت ژاپنی علاوه‌بر تلویزیون شفاف، نسخه‌ی اولیه‌ی صفحه‌نمایش MegaCon را هم به‌نمایش گذاشته است. این صفحه‌نمایش از ترکیب دو لایه‌ی LCD ساخته شده است و می‌تواند رنگ سیاه را بسیار عالی به‌نمایش بگذارد و با OLED رقابت کند و در‌عین‌حال مانند LCD، روشنایی را هم در سطح بالایی نمایش دهد.

منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • پاناسونیک,
  • تلویزیون,
  • OLED,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند image OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند 1403/02/01

در ۲۵ آوریل و همزمان با نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، از سبک جدیدی از هارمونی نوآوری در خانواده سریNew Energy رونمایی خواهد شد، محصولی که می تواند نُت جدیدی در سمفونی "محصول جدید + فن آوری نو+ اکوسیستم پویا" باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

تلویزیون 4K پیشرفته جدید A4E با قیمت باورنکردنی از راه رسید image تلویزیون 4K پیشرفته جدید A4E با قیمت باورنکردنی از راه رسید 1403/01/14

تلویزیون‌های جدید Skyworth با ویژگی‌های جذاب مثل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و قیمت رقابتی در ابعاد متنوع از راه رسیدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 62

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 97

سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! image سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! 1402/11/24

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی‌تبار ناسا به همکارانش در ایستگاه فضایی بین‌المللی قورمه سبزی تعارف کرد و ظاهرا آن‌ها هم طرفدار این غذا شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 101

ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد image ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد 1402/11/15

پلیس نیویورک سرانجام رباتی را که قرار بود به نظارت در مترو شهر بپردازد، بازنشسته کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 87

اولین تلویزیون QDEL دنیا بی‌سروصدا رونمایی شد image اولین تلویزیون QDEL دنیا بی‌سروصدا رونمایی شد 1402/10/26

فناوری QDEL تلویزیون شارپ مزیت‌های OLED را با برخی ویژگی‌های جذاب دیگر یکجا ارائه می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 107