خدمات سایت


متن کامل خبر

مایکروسافت در واکنش به افزایش ۷۷۵ درصدی ترافیک ابری، سرویس‌های خود را ارتقاء می‌دهد

آرشیو
مایکروسافت با افزایش بی‌سابقه‌ی ترافیک در سرویس‌های ابری مواجه است و برای رفع نیاز کاربران، در پی اتخاذ سیاست‌ها و راهکارهای جدیدی است.
1399/01/12 12:14:52 ب.ظ

مایکروسافت در بیانیه‌‌ای اعلام کرد که سرویس‌های ابری این شرکت در مناطقی که سیاست‌های فاصله‌گیری اجتماعی و قرنطینه‌ی خانگی اجرا می‌شوند، با افزایش ۷۷۵ درصدی ترافیک روبه‌رو شده‌اند. ردموندی‌ها در ادامه‌‌ی بیانیه از اضافه شدن ظرفیت جدید به زیرساخت ابری آژور خبر می‌دهند که تا چند هفته‌ی آینده در دسترس قرار خواهد گرفت. البته آن‌ها درحال‌حاضر برای مدیریت بهتر افزایش ترافیک، راهکارهای موقتی را به‌کار گرفته‌اند.

پست وبلاگی با موضوع شرح وضعیت سرویس‌های ابری مایکروسافت، چند روز پیش منتشر شد که علاوه بر ارائه‌ی آمار کنونی، راهکارهای مدنظر ردموندی‌ها را برای مدیریت افزایش فشار، شرح می‌دهد. به‌هرحال سرویس‌های ابری مایکروسافت هم مانند بسیاری سرویس‌های اینترنتی دیگر در دوران شیوع ویروس کرونا و قرنطینه‌ی خانگی در بسیاری از نقاط جهان، فشار زیادی را تحمل می‌کنند. در بخشی از بیانیه به وظایف سنگین سرویس ابری آژور در شرایط کنونی اشاره می‌شود و آمارهای زیر برای شرح وضعیت موجود، منتشر شدند:

    افزایش شدید استفاده از سرویس تیمز با بیش از ۴۴ میلیون کاربر آنلاین روزانه. کاربران سرویس، بیش از ۹۰۰ میلیون دقیقه جلسه و تماس را به‌صورت روزانه تنها در یک هفته انجام داده‌اند.
    استفاده از Windows Virtual Desktop با افزایش سه‌برابری روبه‌رو شده است.
    استفاده‌ی دولت‌ها از سرویس عمومی Power BI برای اشتراک اطلاعات و سیستم مدیریت کووید ۱۹ با شهروندان، افزایش ۴۲ درصدی را در یک هفته تجربه کرد.

افزایش شدید استفاده از سرویس‌های آژور مایکروسافت، پیامدهایی را برای برخی از کاربران در مناطقی از جهان به‌همراه داشت. مایکروسافت می‌‌‌گوید در برخی مناطق، نرخ موفقیت استفاده از سرویس‌ها به پایین‌تر از آمار معمول ۹۹/۹۹ درصد رسید. کاهش در پایداری سرویس‌ها، در بسیاری از موارد به‌خاطر عدم توانای تأمین منابع زیرساختی ازسوی شرکت تفسیر می‌شود. در بخشی از پست وبلاگی مایکروسافت درباره‌ی شرایط کنونی می‌خوانیم:

    ما با سرعت بیشتری ظرفیت جدید کافی را به سرویس‌های خود اضافه می‌کنیم که تا چند هفته‌ی آتی در دسترس قرار خواهد گرفت. ما همچنین درخواست‌های پشتیبانی را با دقت پیگیری کرده و در موارد نیاز، پیشنهاد استفاده از منابع جایگزین را به مشتریان ارائه می‌کنیم. اگر پیاده‌سازی این راهکارها برای واکنش به افزایش تقاضا کارساز نباشد، شاید مشتریان اختلال‌هایی را در سرویس‌های خود تجربه کنند. اگر چنین رخدادی برای مشتری اتفاق بیافتد، ازطریق Azure Service Health برای رفع چالش با او ارتباط برقرار خواهیم کرد.

پست وبلاگی مایکروسافت به نحوی نوشته شده است تا کاربران را از پایداری سرویس‌های مایکروسافت مطمئن کند. درواقع ردموندی‌ها به کاربران اطمینان می‌دهند که دسترسی به سرویس‌های ابری به این زودی دچار اختلال یا قطعی گسترده نخواهد شد. البته در بخش‌هایی از متن، به محدودیت‌هایی اشاره می‌شود که با هدف ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی کاربری، در برخی سرویس‌ها اعمال شد.

در بخشی از پست مایکروسافت درباره‌ی محدودیت در سرویس‌ها می‌خوانیم:

    ما محدودیت‌هایی را در سرویس‌های رایگان خود اعمال کرده‌ایم تا ظرفیت موجود را برای مشتریان کنونی اولویت‌دهی کنیم. ما همچنین برخی منابع را برای مشترکان جدید با محدودیت ارائه می‌کنیم. به‌عنوان نمونه می‌توان به محدودیت‌های جزئی سهمیه اشاره کرد. کاربران می‌توانند برای کاهش محدودیت‌ها، درخواست‌های پشتیبانی ارسال کنند. اگر نتوانیم درخواست‌ها را با سرعت مناسب پاسخ دهیم، پیشنهاد می‌کنیم که مشتریان از مناطق جایگزین (از ۵۴ منطقه‌ی موجود) استفاده کنند که افزایش تقاضای کمتری داشته‌اند.

از راهکارهای مایکروسافت برای مدیریت فشار کنونی می‌توان به روش‌هایی برای حفظ کیفیت سرویس تیمز اشاره کرد. مایکروسافت در پست وبلاگی به راهکارهایی همچون کاهش قابلیت‌های غیر ضروری اشاره می‌کند که منجر به بهبود ظرفیت سیستم می‌شود. به‌عنوان مثال، قابلیت‌هایی همچون بررسی وضعیت حضور کاربر، بررسی تایپ کردن پیام و رزولوشن ویدئوها برای اختصاص منابع به بخش‌های مهم دیگر، تاحدودی محدود شده‌اند. مایکروسافت همچنین در پایان بیانیه مجددا تأکید می‌کند که فعالان حوزه‌ی درمان و خط مقدم مقابله با ویروس کرونا، در اولویت اول دسترسی به خدمات تیمز قرار دارند.

مایکروسافت پس از انتشار اخبار پیرامون افزایش فشار بر زیرساخت ابری، ادعای خود را با بیانیه‌ای جدید تصحیح کرد. در بیانیه‌ی جدید گفته می‌شود که افزایش ۷۷۵ درصدی، تنها در تماس و جلسه‌های سرویس تیمز در ایتالیا بوده‌اند که از چندی پیش، سیاست‌های فاصله‌گیری اجتماعی و تعطیلی کسب‌وکارها با جدیت بیشتر در آنجا اجرا شد.
منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • مایکروسافت,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد image چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد 1403/01/05

چین دستورالعمل ممنوعیت استفاده از پردازنده‌های اینتل و AMD در کامپیوترهای دولتی را صادر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد image آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد 1402/12/27

لپ‌تاپ مجیک‌بوک ۲۰۲۴ آنر از رم مدرن ۲۴ گیگابایتی استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 80

لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود image لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود 1402/12/27

لینکدین برای افزایش کاربران و بهینه‌سازی فضای شغلی پلتفرم خود، به‌سراغ بازی‌های درون‌برنامه‌ای می‌رود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 77

نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 image نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 1402/12/27

احتمال دارد عینک واقعیت افزوده اپل در کنار یک آیپد 20 اینچی تاشو در سال 2027 از راه برسد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 72

کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام! image کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام! 1402/12/23

رییس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان قالیشویی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 102

تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد image تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد 1402/12/23

اگر همچنان از نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود سیستم‌عامل خود را به نسخه‌های جدیدتر ارتقاء دهید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 80

اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد image اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد 1402/12/22

اپل برای ساخت تبلیغات در بخش‌های متنوعی از اپ‌ استور، از هوش مصنوعی کمک خواهد گرفت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 110

اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً از تراشه A18 Pro اپل قوی‌تر خواهد بود image اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً از تراشه A18 Pro اپل قوی‌تر خواهد بود 1402/12/22

به‌نظر می‌رسد تراشه نسل بعدی کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 از قدرت بالایی برخوردار باشد و حتی از A18 Pro اپل بهتر عمل کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 85

تغییر بزرگ ساعت‌های سامسونگ؛ گلکسی واچ مربعی می‌شود image تغییر بزرگ ساعت‌های سامسونگ؛ گلکسی واچ مربعی می‌شود 1402/12/22

سامسونگ احتمالاً می‌خواهد نسل بعدی ساعت‌های هوشمند خود را با نمایشگر مربعی طراحی کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

راهنمای گام به گام پیش فروش نات کوین (Notcoin) در سایت Getgems image راهنمای گام به گام پیش فروش نات کوین (Notcoin) در سایت Getgems 1402/12/21

اخیرا امکان پیش فروش Notcoin از طریق بازار پیش از عرضه فراهم شده است. در ادامه با راهنمای گام به گام پیش فروش نات کوین همراه باشید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50