خدمات سایت


متن کامل خبر

پیشنهادهای سازمان نصر برای حمایت از کسب‌وکارهای حوزه فاوا در بحران کرونا

آرشیو
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور پیشنهادیی را برای کمک به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از بحران کرونا و کاهش تأثیرات اقتصادی ناشی از این بحران ارائه کرد.
1399/02/02 10:44:19 ق.ظ



رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در نامه ای به معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهادهای اعضای این سازمان در سراسر کشور را برای کمک به کسب و کارهای آسیب دیده ازبحران کرونا و کاهش تاثیرات اقتصادی ناشی از این بحران ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی نصر کشور، در نامه محمد باقر اثنی عشری به سید ستار هاشمی آمده است : همان‏گونه که مستحضرید هستید با طولانی‌تر شدن شرایط ویژه‌ای که به علت شیوع ویروس کرونا در کشور به وجود آمده، تبعات و مشکلات ناشی از آن نمود بیشتری پیدا کرده است. طبیعتاً طولانی شدن زمان بحران و ادامه روند فعلی بر پیچیدگی شرایط خواهد افزود و تاثیرات فراوانی را بر کسب‏ وکارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خواهد گذاشت. بدیهی است ادامه روند فعلی و تداوم این شرایط از میزان تحرک فعالین اقتصادی کاسته و تداوم فعالیت آن‏ها با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهد شد. لذا هم به منظور ادامه فعالیت کسب ‏وکارها در شرایط فعلی و هم برای کاهش تاثیرات میان مدت و بلند مدت این بحران نیازمند اتخاذ تدابیر و تصمیمات ویژه‌ای از سوی تشکل‏ ها، نهادهای ذی­ربط و فعالین اقتصادی در این حوزه خواهیم بود. در این راستا سازمان نظام صنفی رایانه ‏ای ضمن تشکیل دبیرخانه مستقل مقابله با بحران کرونا نشست­ های مشترکی را به صورت مجازی با اعضای شورای مرکزی و روسای هیات مدیره نظام صنفی رایانه­ ای استان­ ها برگزار نمود که جمع­بندی نظرات و پیشنهادات مطروحه خصوصا در بخش اقدامات عاجل و ضروری کوتاه مدت به شرح ذیل تقدیم حضورتان می­ شود:

    لزوم پیگیری جدی برای افزوده شدن حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به ده رسته آسیب دیده ناشی از کرونا، باتوجه به بخشنامه شماره 1677/ت57435هـ مورخ 11/1/99 هیات دولت. خواهشمند است که این مهم از سوی آن وزارتخانه محترم پی­گیری شود تا صنف و حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات جزء رده های اولویت­دار مورد تایید ستاد کرونای کشور قرارگرفته و از حمایت­های مشابه برخوردار گردد.
    در حالی که درآمدهای بسیاری از کسب و کارها طی 60 روز گذشته به نزدیک صفر رسیده است و زمان روشنی هم برای برگشتن به حالت عادی متصور نیستند، اما به طور کلی شرکت ­ها موظف به انجام به موقع همه پرداخت­ های خود به دولت، مستقل از شرایط جاری، هستند. لذا حداقل انتظار می ­رود که با تعامل لازم با سازمان امور مالیاتی کشور، پرداخت کلیه مالیات­ ها (عملکرد، ارزش افزوده و ...) به صورت شفاف و روشن، تا پایان دوره بحران شیوع و بدون هیچ­گونه اعمال جریم ه­ای به تعویق افتد. همچنین اتخاذ راهکاری قانونی و ایجاد سامان ه­ای به منظور تهاتر بین مطالبات قطعی شده شرکت ­ها از دستگاه ­های دولتی و عمومی (که دچار تعویق جدی در پرداخت شده و خواهند شد) با مالیات پرداختی شرکت ها به دولت به عنوان یک ضرورت جدی به آن وزارتخانه محترم به عنوان متولی گسترش دولت الکترونیک پیشنهاد می­ گردد.
    با عنایت به آن که شرکت­ های حوزه فاوا از نیروی انسانی آموزش دیده و متخصصی بهره برده که در صورت رکود کسب و کارها و ضرورت یافتن تعدیل نیروی انسانی، جایگزینی آتی آن­ها به آسانی برای کشور مقدور نخواهد بود، اجرای راهکارهایی مانند دستورالعمل شماره 248473 مورخ 27/12/98 سازمان تامین اجتماعی مبنی بر ثبت نام بیمه بیکاری افراد در سایت مربوطه برای صنعت فاوا هیچ­گونه راهگشا نیست. لذا با عنایت به اهمیت حفظ این نیروی انسانی و نقش مهمی که در توسعه کشور داشته و دارند و آثار عملکرد حیاتی آن­ها در دو ماه اخیر و برقرار ماندن زیرساخت ­های الکترونیکی کشور (آموزش، سلامت، مالی و بانکی، سرگرمی، خدمات دولت، دورکاری و ...) به وضوح مشاهده گردید، توافقی بین سازمان تامین اجتماعی، دولت و سازمان نصر صورت پذیرد تا حق بیمه سهم کارفرمای سه تا شش ماه اول سال 99 شرکت­ های عضو سازمان نظام صنفی رایانه­ ای کشور، از سوی دولت تامین و تقبل گردد.
    در خصوص قراردادهای منعقده در حوزه فاوا با دستگاه­ های دولتی و عمومی و شرایط حاد پیش آمده با شیوع ویروس کرونا که انجام آن تعهدات را در زمان مقرر و یا با مبلغ اولیه امکان پذیر نمی­باشد، لازم است با سازمان برنامه و بودجه و نظام فنی و اجرایی کشور تدابیری اندیشیده شود تا با پذیرش عمومی بروز شرایط فورس ماژور از سوی دولت، راه حل­ها و دستورالعمل­ های بازبینی زمان و مبلغ این قراردادها به صورت شفاف و غیرسلیقه­ ای میسر گردد.
    در خصوص مشکلات مربوط به سررسید پرداخت اقساط وام شرکت­ ها به بانک­ ها و موسسات مالی، باوجود وعده های داده شده بعضاً مشاهده می ­شود که شرکت­ ها موظفند (با توجه به دایر بودن بانک­ ها) تعهدات مالی خود را در زمان مقرر ادا کنند، در حالی­ که با توجه به تعطیلی کسب و کارها و منابع مالی ورودی آن­ها، این می ­تواند توان مالی آن­ها را به شدت کاهش داده و مانع ادامه کسب و کار آن­ها در آینده شود. لذا خواهشمند است که در این مورد نیز با بانک مرکزی تعامل لازم به منظور صدور بخشنامه ه­ای صریح و شفاف برای تعویق مناسب پرداخت این اقساط مبذول گردد.
    بخش مهمی از ورود تجهیزات سخت و نرم افزاری و فناوری ­های پیشرفته مورد نیاز کشور (اعم از تعهدات شرکت­ ها به دستگاه ­ها و یا نیازهای برپاماندن زیرساخت­ های حیاتی فناوری اطلاعات و ارتباطات)، از مسیر دستورالعمل تایید نمونه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آن وزارتخانه می­ گذرد که مستحضر هستید فرآیندی وقت ­گیر و طولانی و پیچیده بوده و اصلاً مناسب این شرایط بحرانی نیست. لذا انتظار می ­رود که در داخل آن وزارتخانه محترم راهکار عاجل و فوری برای این منظور پیش بینی شده و تا زمان کاهش واقعی شرایط بحران، این رویه به صورت معلق درآمده و با تایید سازمان نظام صنفی رایانه­ ای، مجوز مربوط به آن واردات صادر گردد. (مانند تصمیم گیری در مورد تخصیص ارز در سال گذشته)

با تاکید مجدد بر ضرورت اقدامات فوری و عاجل در موارد فوق، خواهشمند است تا به منظور اطلاع رسانی مناسب به اعضا در سراسر کشور و خروج آن­ها از وضعیت ناامیدی و نگرانی روزافزون فعلی، این سازمان را با تعاملی مستمر از نحوه و میزان پیشبرد این موارد مطلع فرمایند. بدیهی است که این سازمان نیز آمادگی هرگونه تعامل و مذاکره و هم­فکری در این موارد را دارا می­باشد.

همچنین در خاتمه به استحضار می ­رساند که قاطبه اعضای سازمان در سراسر کشور معتقدند که مشکلات اصلی حوزه کسب و کار و فعالان اقتصادی، پس از فروکش کردن بحران فعلی آغاز خواهد شد و لازم خواهد بود که بخش خصوصی و دولت، مشترکاً برنامه­ای بلند مدت را برای مهار این مشکلات داشته باشند. بدین منظور برآورد و سنجش این آثار و اتخاذ راهکارهای جبرانی مربوطه هم اکنون در حال مطالعه و بررسی در کمیسیون­ های تخصصی سازمان بوده که متعاقباً حاصل آن­ها را به عنوان پیشنهادهای دوران پساکرونا به استحضار خواهد رساند.
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • کرونا,
  • نظام صنفی رایانه ای,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد image چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد 1403/01/05

چین دستورالعمل ممنوعیت استفاده از پردازنده‌های اینتل و AMD در کامپیوترهای دولتی را صادر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 36

آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد image آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد 1402/12/27

لپ‌تاپ مجیک‌بوک ۲۰۲۴ آنر از رم مدرن ۲۴ گیگابایتی استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 81

لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود image لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود 1402/12/27

لینکدین برای افزایش کاربران و بهینه‌سازی فضای شغلی پلتفرم خود، به‌سراغ بازی‌های درون‌برنامه‌ای می‌رود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 78

نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 image نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 1402/12/27

احتمال دارد عینک واقعیت افزوده اپل در کنار یک آیپد 20 اینچی تاشو در سال 2027 از راه برسد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 73

تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد image تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد 1402/12/23

اگر همچنان از نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود سیستم‌عامل خود را به نسخه‌های جدیدتر ارتقاء دهید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 81

اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد image اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد 1402/12/22

اپل برای ساخت تبلیغات در بخش‌های متنوعی از اپ‌ استور، از هوش مصنوعی کمک خواهد گرفت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 110

اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً از تراشه A18 Pro اپل قوی‌تر خواهد بود image اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً از تراشه A18 Pro اپل قوی‌تر خواهد بود 1402/12/22

به‌نظر می‌رسد تراشه نسل بعدی کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 از قدرت بالایی برخوردار باشد و حتی از A18 Pro اپل بهتر عمل کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 85

تغییر بزرگ ساعت‌های سامسونگ؛ گلکسی واچ مربعی می‌شود image تغییر بزرگ ساعت‌های سامسونگ؛ گلکسی واچ مربعی می‌شود 1402/12/22

سامسونگ احتمالاً می‌خواهد نسل بعدی ساعت‌های هوشمند خود را با نمایشگر مربعی طراحی کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

راهنمای گام به گام پیش فروش نات کوین (Notcoin) در سایت Getgems image راهنمای گام به گام پیش فروش نات کوین (Notcoin) در سایت Getgems 1402/12/21

اخیرا امکان پیش فروش Notcoin از طریق بازار پیش از عرضه فراهم شده است. در ادامه با راهنمای گام به گام پیش فروش نات کوین همراه باشید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

ایرپاد پرو بعدی احتمالاً قابلیت جدیدی برای کمک به شنوایی کاربران خواهد داشت image ایرپاد پرو بعدی احتمالاً قابلیت جدیدی برای کمک به شنوایی کاربران خواهد داشت 1402/12/21

لومبرگ در گزارش جدیدی می‌گوید نسل بعدی ایرپاد پرو از طریق iOS 18 قابلیت تازه‌ای برای کمک به شنوایی کاربران ارائه می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31