خدمات سایت


متن کامل خبر

افزایش نرخ دلار تا کجا ادامه دارد؟

آرشیو
بازار ارز امروز در حالی فعالیت خود را آعاز کرد که هنوز ضربه روز پنجشنبه برای بسیاری از خریداران و فروشندگان، عادی نشده است.
1399/03/24 12:36:38 ب.ظ

قیمت دلار در آخرین روز هفته تا مرز ۱۸ هزار تومان پیشروی کرد تا رکوردی تازه را طی یک سال و سه ماه اخیر بر جا بگذارد. صرافی‌های بانکی روز پنحشنبه قیمت دلار را برابر با ۱۷ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام کردند. این افزایش نزدیک به ۸۰۰ تومانی قیمت در حالی رخ داد که بسیاری معتقد بودند بازار کم کم آماده ورود به فاز ریزشی است.


تاثیر افزایش قیمت‌ها بر بازار چیست؟

بسیاری از صرافان شناسنامه دار در خیابان فردوسی، امروز صبح در مواجهه با این سئوال که آیا وقت خرید دلار است یا خیر؟ می گفتند قیمت‌ها در این محدوده نمی ماند، زیر پای قیمت‌ها شل است و پیش بینی می‌شود بازار برگشتی را در روزهای اتی رقم بزند.

 برخی صرافی‎‌ها نیز با چسباندن برگه‌ای با این محتوا که "خرید نداریم" خود را از پاسخ به سئوالات متعددی رها کرده بودند. یکی از صرافان گفت: امروز و دو روز آخر هفته گذشته دائم با تلفن جواب دادیم که دلار را چند می خریم؟ تعداد مشتریان حضوری هم کم نبود. با توجه به اینکه وضعیت آتی بازار نامعلوم است، طبیعی است ما ریسک خرید را به جان نخریم و بهتر است کسانی که قصد فروش دلار را دارند به صرافی‌های بانکی مراجعه کنند.

 دلالان اما وضعیتی متفاوت داشتند، آنها هم دلار می‌خریدند و هم یورو، البته قیمت پیشنهادی شان پایین‌تر از قیمت پیشنهادی صرافان بانکی بود و دربهترین حالت دلار از سوی آنها به قیمت ۱۷ هزار و ۳۰۰ خریداری می شود. در عین حال قیمت ۱۸ هزار تومان تا ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان، قیمت پیشنهادی شان برای فروش دلار بود.

 خرید بیشتر است یا فروش؟

متصدی یک صرافی در خیابان فردوسی در پاسخ به این سئوال که خرید بیشتر است یا فروش گفت: ان قدر که این قیمت برای فروشندگان جذابیت دارد، برای خریداران ندارد.

 وی با اشاره به اینکه این قیمت می‌تواند ورود دلارهای خانگی به بازار را سرعت بخشد، تاکید کرد: من فکر می‌کنم کسانی که روی این قیمت می فروشند تا چیزی دیگر بخرند، سود لازم را می‎برند.

 همیشه پای بانک‌ها در میان است

 آلبرت بغزیان، استاد دانشگاه تهران در پاسخ به این سئوال که تحرکات اخیر بازار ارز تحت اثیر چه اتفاقی رخ داده؟ گفت: به نظر می رسد یکی از مهمترین اتفاقاتی که سبب شد در روزهای اخیر قیمت ارز دستخوش افزایش شود، به اعلام تصمیم بانک‌ها برای کاهش نرخ سود بانکی باز می‌گردد چرا که این خبر برخی دارندگان سپرده‌ها را تحریک می‌کند وارد بازار ارز شوند، از سوی دیگر دلالان ارزی خود شرایط را برای بالا بردن قیمت ارز با استناد به این موضوع مناسب می بینند اما بازارساز در این میان لازم است تعادلی را میان عرضه و تقاضا در عین توجه به جو روانی حاکم بر بازار پیش بینی کند.

 به گفته وی آسیب نوسانات ارزی به اقتصاد و فعالان اقتصادی بسیار بالاست از این رو لازم است با پیش بینی پذیر شدن اقتصاد، فضا برای فعالیت مولد فراهم شود.او معتقد است.

 افزایش نرخ دلار ادامه دارد؟

 عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی حالا هشدارهای مکرر خود را خطاب به خریداران نرخ ارز اعلام کرده است. می گوید افزایش نرخ لار ادامه ار نیست و قیمت‌ها در بازار غیر واقعی هستند . مرتضی عزتی، کارشناس اقتصادی نیز معتقد است روند حاکم بر بازار دلار افزایشی نخواهد بود زیرا داده های اقتصادی تغییر چندانی نکرده اند و با فروکش جو روانی، بازار خود را بازیابی خواهد کرد . به نظر می رسد هفته سخت دلار در پیش روی سیاستگذار ارزی و بازارساز باشد .
منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • ارز,
  • دلار,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 76

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ image اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ 1402/12/07

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: موضوع افزایش تعرفه باند پهن یا دیتا برای بخش ثابت و سیار بوده که در بخش سیار زودتر بارگذاری کردند اما اپراتورهای ثابت‌ بعد از اپراتورهای سیار اقدام کردند که بین ۳۰ تا ۳۴ درصد است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

قیمت انواع سشوار image قیمت انواع سشوار 1402/12/02

بر اساس قیمت سشوار کرونر مبلغ ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است این در حالیست که قیمت سشوار جی اچ دی مبلغ ۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

ارزش بیت‌کوین به زیر ۵۳ هزار دلار سقوط کرد ارزش بیت‌کوین به زیر ۵۳ هزار دلار سقوط کرد  image ارزش بیت‌کوین به زیر ۵۳ هزار دلار سقوط کرد ارزش بیت‌کوین به زیر ۵۳ هزار دلار سقوط کرد 1402/12/02

قیمت بیت‌کوین تا ۵۳ هزار دلار افزایش یافت اما مدت زمان این صعود کوتاه بود و دوباره به زیر این سطح سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

کوروش کمپانی‌های دیگر در کمین اموال مردم!/ ماجرای زندگی‌هایی که برای آیفون ۱۳ هوا رفت image کوروش کمپانی‌های دیگر در کمین اموال مردم!/ ماجرای زندگی‌هایی که برای آیفون ۱۳ هوا رفت 1402/11/30

«کوروش کمپانی تعطیل و مالک آن متواری شد»؛ اما این تمام ماجرا نیست؛ حالا اما شرکت‌های دیگری که همزمان با کوروش کمپانی فعالیت خود را آغاز کرده بودند، همچنان مشغول به فعالیت هستند و به نظر می‌رسد باز هم، کسی ناظر بر فعالیت این شرکت‌ها نیست.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

رکوردزنی بیت کوین بعد از دو سال image رکوردزنی بیت کوین بعد از دو سال 1402/11/25

قیمت بیت‌کوین روز سه‌شنبه برای نخستین بار در بیش از دو سال گذشته به بالای ۵۰ هزار دلار رسید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69