خدمات سایت


متن کامل خبر

اعلام مناطق اصلی درگیر با کرونا در پایتخت

آرشیو
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با بیان اینکه مناطق ۴، ۱۴، ۲ و ۵ بالاترین آمار شیوع کرونا را به خود اختصاص داده است، گفت: پیش بینی‌ها مبنی بر این اصل است که حدود ۲۰ درصد مردم تهران تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند.
1399/04/03 10:25:04 ق.ظ

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در تهران، ضرورت برنامه ریزی مسنجم‌تر را با هدف کنترل شیوع اپیدمی خواستار شد.

وی از رشد پاندمی کووید ۱۹ با شیبی ملایم در تهران خبر داد و افزود: ماهیت سینوسی و پیچیده این ویروس فرازو فرود‌هایی را در زمینه آماری ایجاد می‌کند که باید بررسی و مورد توجه قرار گیرد. به طور مثال پایین‌ترین عدد مولد و پایه ابتلا و مراجعان کرونا در تهران مربوط به ۱۱ فروردین و بالاترین نرخ مربوط به ۱۹ اسفند است که باید علل آن مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

به گفته فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران بالاترین میزان شیوع ویروس کووید ۱۹ مربوط به پرجمعیت‌ترین مناطق تهران است.

وی افزود: منطقه ۴، ۱۴، ۲ و ۵ به ترتیب پرجمعیت‌ترین مناطق تهران و به لحاظ شیوع بالاترین آمار شیوع کرونا را به خود اختصاص داده است.

زالی گفت: شاخص‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در میزان شیوع کرونا در مناطق مختلف تاثیر گذار است.

وی با اشاره به اینکه سن بالا یکی از مهمترین فاکتور‌های خطر درابتلا و عوارض ناشی از کرونا محسوب می‌شود، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را با شدت بیشتری در این گروه سنی بیش از پیش خواستار شد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران هشدار داد: الگوی فعلی کرونا در جهان با وضعیت متفاوت تری نسبت به گذشته روبروست.

زالی با بیان اینکه شیب ملایم افزایشی مبتلایان به کرونا در تهران می‌تواند شرایط را بسیار شکننده کند، توضیح داد: در برخی استان‌ها کرونا در حال عبور از پیک است و در بعضی نقاط دروضعیت هشدار بسر می‌بریم؛ بنابراین شرایط متفاوت اپیدمی و ناهمگونی عجیب پراکندگی این ویروس نیازمند بازنگری در نحوه مدیریت بیماری، اعمال برخی محدودیت‌ها و ایجاد سازو کار‌هایی برای مقابله به هنگام و منطقی با هدف کاهش بار بیماری را نیازمند است.

وی تاکید کرد: مطلقا عبور استان و یا منطقه‌ای از پیک کرونا به معنای گارانتی و یا مصونیت از بیماری نیست؛ بنابراین تا زمانی که واکسن و درمان قطعی این بیماری در سطح گسترده توزیع نشود، تمامی گمانه زنی‌ها مبنی بر عاری شدن ویروس غلط است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: پیش بینی‌ها مبنی بر این اصل است که حدود ۲۰ درصد مردم تهران تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند و همچنان تعداد زیادی از مردم ایمنی لازم را برای مقابله با این ویروس کسب نکرده‌اند؛ بنابراین لازم است ملاحضات بهداشتی بیش از پیش رعایت شود.

زالی با اشاره به اینکه مسافرت رفتن به صورت قطعی آمار مبتلایان به کرونا را افزایش می‌دهد، بیشترین آمار‌های سفر‌های بین استانی را مربوط به شهروندان تهرانی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تراکم جمعیتی و تنوع مشاغل نحوه کنترل اپیدمی کووید ۱۹ را در کلانشهر تهران با چالش‌هایی روبرو کرده از تلاش‌های مجموعه بهداشتی در راستای ارائه خدمات بهداشتی قدردانی و بر ضرورت تامین نیروی انسانی و اعتبارات در این حوزه تاکید کرد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران آموزش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استمرار رعایت فاصله گذاری اجتماعی را راه حل مناسبی برای کاهش بار بیماری کرونا دانست و نسبت به کمرنگ شدن توجه به توصیه‌ها از سوی مردم ابراز نگرانی کرد.

زالی با اشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی تهران در مقایسه با سایر نقاط کشور از وضعیت استثنایی برخوردار است، طراحی راهکار‌های اساسی برای مقابله با گسترش ایپدمی کرونا را در این حوزه خواستار شد.

وی یکی مهمترین رویکرد‌ها را برنامه ریزی مدون و منظم درمانی و بهداشتی در راستای ارائه خدمات با کیفیت‌تر به مردم ذکر کرد و گفت: تجمعات، تراکم جمعیت در بازاربزرگ تهران، بازگشایی تالار‌های عروسی و عزا ومسافرت‌های بین شهری می‌توانند ساختار‌های بهداشت و درمان را با چالش‌های اساسی روبرو کند.

وی در خاتمه افزایش خدمات سرپایی مراقبت ۱۶ و ۲۴ ساعته کرونا در تهران را خواستار شد.

در بخش دیگری از این نشست جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با اشاره به حرکات سینوسی ویروس کرونا در کلان شهر تهران، همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های کشوری و لشکری را برای تامین تجهیزات و امکانات تا ریشه کنی کووید ۱۹ خواستار شد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه بیش از پیش به نظام ارجاعات، گفت: کادر بهداشت و درمان باید گستره دسترسی مردم به خدمات را افزایش دهند.

کوهپایه زاده افزود: هدایت منابع به سمت ارتقا سلامت و افزایش ملاحظات بهداشتی می‌تواند راهکار اساسی برای مقابله با کرونا باشد.

همچنین عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر ضرورت دورکاری کارکنان بخش دولتی، افزایش اختیارات دانشگاه‌ها در امر آموزش و افزایش انگیزه کادر درمانی و بهداشتی تاکید کرد.
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • کرونا,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد image محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد 1403/01/09

مصرف برخی از داروهای هورمونی رایج ضدبارداری به مدت یک سال یا بیشتر، با افزایش خطر ابتلا به تومور مغزی مرتبط است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

مطالعه جدید: کمبود خواب مداوم با بروز زودرس علائم افسردگی ارتباط دارد image مطالعه جدید: کمبود خواب مداوم با بروز زودرس علائم افسردگی ارتباط دارد 1402/08/02

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد علائم ابتلا به افسردگی در افرادی که به‌صورت مداوم شب‌ها کمتر از 5 ساعت می‌خوابند، زودتر خود را نشان می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 175

محققان: هوش مصنوعی با بررسی 10 ثانیه از صدای شما می‌تواند ابتلا به دیابت را تشخیص دهد image محققان: هوش مصنوعی با بررسی 10 ثانیه از صدای شما می‌تواند ابتلا به دیابت را تشخیص دهد 1402/08/01

دقت این مدل هوش مصنوعی برای زنان 89 درصد و برای مردان 86 درصد گزارش شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 137

امیدی تازه برای درمان سرطان روده؛ گروهی از سلول‌های ایمنی می‌توانند نقش حیاتی داشته باشند image امیدی تازه برای درمان سرطان روده؛ گروهی از سلول‌های ایمنی می‌توانند نقش حیاتی داشته باشند 1402/07/17

گروهی از محققان نقشه راهی را پیدا کرده‌اند که با اصلاح گروهی از سلول‌های ایمنی می‌تواند درمان سرطان روده را ممکن کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 206

دانشمندان با هوش مصنوعی و اسکن قفسه سینه، سن واقعی شما را برملا می‌کنند image دانشمندان با هوش مصنوعی و اسکن قفسه سینه، سن واقعی شما را برملا می‌کنند 1402/05/30

دانشمندان هوش مصنوعی جدیدی را توسعه داده‌اند که می‌تواند از روی اسکن قفسه سینه، سن واقعی و وجود بیماری مزمن در شما را تشخیص بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 189

پژوهشی جدید: مصرف کیک و بستنی می‌تواند ریسک بروز سنگ کلیه را افزایش دهد image پژوهشی جدید: مصرف کیک و بستنی می‌تواند ریسک بروز سنگ کلیه را افزایش دهد 1402/05/14

دانشمندان در پژوهشی دریافته‌اند که مصرف خوراکی‌های حاوی شکر افزوده می‌تواند با افزایش ریسک سنگ کلیه در ارتباط باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 234

اگر هیچ‌وقت کرونا نگرفتید، احتمالا یک جهش ژنتیکی خاص داشتید image اگر هیچ‌وقت کرونا نگرفتید، احتمالا یک جهش ژنتیکی خاص داشتید 1402/05/02

برخی افراد با وجود قرارگیری درمعرض ویروس کرونای عامل کووید ۱۹، هرگز علائم این بیماری را بروز ندادند. اکنون پژوهشگران راز این مسئله را یافته‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 114

پژوهشگران: مصرف مکمل‌های ویتامین دی می‌تواند ریسک سکته قلبی را 19 درصد کاهش دهد image پژوهشگران: مصرف مکمل‌های ویتامین دی می‌تواند ریسک سکته قلبی را 19 درصد کاهش دهد 1402/04/19

مطالعه‌ای تازه می‌گوید مصرف مکمل‌های ویتامین دی می‌تواند ریسک سکته قلبی را پایین بیاورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 219

دانشمندان روی یک تست تنفس برای تشخیص زودهنگام سرطان کار می‌کنند image دانشمندان روی یک تست تنفس برای تشخیص زودهنگام سرطان کار می‌کنند 1402/03/29

این آزمایش می‌تواند بخارها و گازهایی را که دارای نشانگرهای زیستی برخی سرطان‌ها هستند، جمع‌آوری کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 248

هوش مصنوعی NYUTron می‌تواند زمان مرگ بیماران را پیش بینی کند image هوش مصنوعی NYUTron می‌تواند زمان مرگ بیماران را پیش بینی کند 1402/03/22

ترکیب هوش مصنوعی و پزشکی می‌تواند جذاب باشد. هوش مصنوعی NYUTron ادعا می‌کند که می‌تواند فراتر از پزشکان ظاهر شده و زمان مرگ بیماران و شانس زنده‌ماندن آنها را به شما بگوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 244