خدمات سایت


متن کامل خبر

رئیس‌جمهور: استفاده از شبکه «شاد» باید رایگان باشد

آرشیو
با نزدیک‌شدن به زمان بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید درمیانه‌ی بحران کرونا، صحبت‌های زیادی درمورد شیوه محاسبه‌ی اینترنت دانش‌آموزان مطرح شده است.
1399/06/12 12:43:33 ب.ظ

شیوع ویروس کرونا از اواخر زمستان سال ۹۸ باعث شد تا مدارس در کشور بسته شوند و آموزش‌ها بر بستر اینترنت یا شبکه‌های تلویزیونی ارائه شود. با آغاز سال تحصیلی جدید در روزهای آینده، اظهارنظرهای فراوانی درمورد نرخ استفاده از اینترنت به‌منظور دریافت آموزش مطرح شده است.

پیش از این، وزیر ارتباطات خبر داده بود که بسته‌های اینترنت رایگان برای دانش‌آموزان و معلمان در نظر گرفته خواهد شد. اما مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش این خبر را تکذیب و اعلام کرد که نرخ اینترنت برای استفاده از پلتفرم اختصاصی آموزش و پرورش با استفاده از سیم‌کارت یک‌سوم و با اینترنت ثابت، از آبونمان ماهانه محاسبه خواهد شد.

حال، رئیس‌جمهور در جلسه‌ی هیأت دولت اظهار کرده که استفاده از شبکه شاد باید رایگان باشد. حسن روحانی امروز طی سخنانی گفت که کلاس‌های آموزشی امسال به دو شکل مجازی و حضوری انجام می‌شود و اولویت برای ما آموزش حضوری است. روحانی گفت برای این منظور شرایط باید به‌گونه‌ای باشد که با ورود دانش‌آموز به مدرسه، شستن دست‌ها، استفاده از ماسک، به‌کارگیری حرارت‌سنج، چگونگی نشستن سر کلاس و همچنین مراودات دانش‌آموزان در ساعات تفریح کاملا رعایت شود.

رئیس‌جمهور اضافه کرد که امسال هیچ کودک ایرانی نباید از تحصیل باز بماند. وی گفت صداوسیما هم به امر آموزش کمک خواهد کرد.


به‌گفته‌ی رئیس‌جمهور، آموزش مجازی در مدارس خصوصی به شکل دیگری فراهم است؛ اما در مدارس دولتی، شبکه شاد شکل گرفته که پیش‌تر خانواده‌ها ناچار بودند برای استفاده از آن هزینه‌ی اینترنت پرداخت کنند. حال روحانی با دستور به سازمان برنامه و بودجه و وزارت ارتباطات خواسته است تا استفاده از شبکه شاد برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان رایگان شود. رئیس‌جمهور گفت:​

    همان‌طور که اکنون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدارس را به شبکه ملی اطلاعات بدون هزینه متصل کرده است (که کار بزرگی بود)، این کار نیز باید انجام گیرد و در صورت نیاز به کمک مالی، سازمان برنامه و بودجه کمک خواهد کرد.

روحانی تأکید کرد که​ خانواده‌ها به‌ویژه کسانی که وضع مالی آن‌ها به‌حدی نیست که از پس پرداخت هزینه‌ی اینترنت بربیایند، نباید متحمل پرداخت مبلغی شوند و آموزش برای دانش‌آموز باید به‌معنای واقعی کلمه، رایگان انجام شود.

امکانات نسخه جدید شبکه شاد امروز معرفی شد. ویژگی‌هایی همچون امکان اجرای فوق برنامه‌ها، ورزش، سلامت و فعالیت‌های پرورشی، کنترل تکالیف، آزمون‌های تستی و تشریحی، تعبیه کارنامه، وجود داشبوردهای مدیریتی برای مدیران، ایجاد پروفایل حرفه‌ای معلم و دانش‌آموز، امکان نظرسنجی، ایجاد شبکه اجتماعی تحت عنوان شادنیو و امکان ارائه‌ی پرزنت در شبکه شاد اضافه شده است. گفتنی است نسخه دوم شبکه شاد موسوم به شاد ۲ فردا رونمایی می‌شود.

وزیر ارتباطات نیز امروز در یک توییت خبر داد که کار اتصال پرسرعت و رایگان همه‌ی‌ مدارس کشور به شبکه‌ ملی اطلاعات با چند ماه تأخیر، درنهایت به پایان رسید تا ⁧‫دسترسی ‌همگانی‬⁩ به آموزش مجازی محقق شود.
منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • اپلیکیشن شاد,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام! image کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام! 1402/12/23

رییس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان قالیشویی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 104

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

شاتل موبایل به مناسبت روز پدر تا ۷۰ درصد تخفیف برای خرید سیم‌کارت هوشمند و بسته‌های اینترنت ارائه می‌کند image شاتل موبایل به مناسبت روز پدر تا ۷۰ درصد تخفیف برای خرید سیم‌کارت هوشمند و بسته‌های اینترنت ارائه می‌کند 1402/11/04

شاتل موبایل به مناسبت فرارسیدن روز گرامیداشت مقام مرد و پدر، برای خرید سیم‌کارت هوشمند و بسته‌های اینترنت تا ۷۰ درصد تخفیف ارائه می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 89

اینترنت ایران ۳۰ درصد گران می‌شود؛ فقط تصویب رگولاتوری مانده است image اینترنت ایران ۳۰ درصد گران می‌شود؛ فقط تصویب رگولاتوری مانده است 1402/09/22

طبق جدیدترین اخبار منتشر شده و با وجود تکذیب‌های وزارت ارتباطات، ظاهرا اینترنت ایران به‌زودی ۳۰ درصد گران می‌شود و فقط تصویب رگولاتوری باقی مانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 100

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 162

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 131

رئیس رگولاتوری: شرکت مخابرات متعهد به ایجاد ۷ میلیون ظرفیت فیبر نوری در کشور شد image رئیس رگولاتوری: شرکت مخابرات متعهد به ایجاد ۷ میلیون ظرفیت فیبر نوری در کشور شد 1402/08/03

دولت سیزدهم توسعه اینترنت فیبر نوری را در دستور‌کار خود قرار داده و برای ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبر نوری هدف‌گذاری کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 233

وزیر ارتباطات: براساس آمار اسپیدتست، رتبه سرعت اینترنت ما کشور آخر نیست، بلکه شصت‌و‌پنجم هستیم image وزیر ارتباطات: براساس آمار اسپیدتست، رتبه سرعت اینترنت ما کشور آخر نیست، بلکه شصت‌و‌پنجم هستیم 1402/04/27

زارع‌پور باز هم برای توجیه وضعیت ارتباطی کشور به آمارهای اسپید تست استناد کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 235

زارع‌پور: عدم تجمیع شبکه اینترنت توسط شرکت مخابرات باعث اشباع شبکه و ایجاد مشکل برای مردم می‌شود image زارع‌پور: عدم تجمیع شبکه اینترنت توسط شرکت مخابرات باعث اشباع شبکه و ایجاد مشکل برای مردم می‌شود 1402/04/14

وزیر ارتباطات با اشاره به برخی کم‌کاری‌ها از سوی شرکت‌های خصوصی، از جمله شرکت مخابرات، خواستار ورود مرکز ملی فضای مجازی به موضوع حاکمیت شرکتی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 168