خدمات سایت


متن کامل خبر

کوالکام تاریخ برگزاری رویداد بعدی خود را اعلام کرد

آرشیو
انتظار می‌رود در رویداد بعدی کوالکام، تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ برای گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار سال ۲۰۲۱ رونمایی شود.
1399/07/15 01:41:00 ب.ظ

در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۰ به‌سر می‌بریم؛ سالی که اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری در حوزه فناوری رخ داد. با‌این‌حال، به‌نظر می‌رسد که کوالکام رویداد بزرگی برای هفته‌های آینده در نظر گرفته است تا همراه‌با معرفی تراشه‌های جدید سری اسنپدراگون وارد سال ۲۰۲۱ شویم.

مهم‌ترین تراشه شرکت کوالکام، اسنپدراگون ۸۷۵ نام دارد که برای پرچم‌داران و گوشی‌های هوشمند بالارده سال ۲۰۲۱ آماده می‌شود؛ تراشه‌ای که نسبت به نسل پیشین خود نه‌تنها از بهبود عملکردی برخوردار است، بلکه ویژگی‌های بیشتری نیز به‌همراه دارد.



کوالکام، دعوتنامه‌هایی را به رسانه‌های مطرح دنیا ارسال کرده است تا رویداد ۱ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۱ آذر ۹۹) این شرکت را از دست ندهند. باوجوداینکه در دعوتنامه اشاره‌ای به تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ نمی‌شود؛ اما ازآنجاکه پرچم‌داران سری اسنپدراگون ۸۰۰ اصولا در بازه زمانی مشابه معرفی می‌شوند، دور از ذهن نیست که در ۱۱ آذر شاهد معرفی اسنپدراگون ۸۷۵ کوالکام باشیم.
در دعوتنامه آمده است که رویداد به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد و اخبار جدیدی از تراشه‌های سری اسنپدراگون مطرح می‌شود. برگزاری آنلاین رویداد به این معنی است که کنفرانس خبری بدون حضور تماشاچیان شکل خواهد گرفت تا احتمال ابتلای کارکنان و میهمانان به ویروس کرونا به حداقل برسد.

درصورتی‌که انتظارات برآورده شوند، اسنپدراگون ۸۷۵ سریع‌ترین، توانمندترین و کم‌مصرف‌ترین تراشه سازگار با فناوری ارتباطات 5G خواهد بود که کوالکام تاکنون ساخته و معرفی کرده است. از اولین محصولاتی نیز که مجهز به چنین تراشه‌ای خواهد بود، می‌توان به سری گلکسی اس ۳۰ سامسونگ اشاره کرد که در فوریه سال ۲۰۲۱ روانه بازار خواهد شد.

باوجوداینکه هنوز نام اسنپدراگون ۸۷۵ تأیید نشده و ممکن است در رویداد با نام دیگری معرفی شود، شایعات به وجود نسخه‌ای با پسوند «لایت» اشاره می‌کنند. نسخه لایت درواقع مدلی ارزان‌قیمت از اسنپدراگون ۸۷۵ است که از سخت‌افزاری تضعیف‌شده استفاده می‌کند. احتمالا چنین مدلی برای محصولات میان‌رده پریمیوم استفاده خواهد شد.

چنین اقدامی کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ سبب شد که بسیاری از پرچم‌داران موجود در بازار، قیمتی به‌مراتب بیشتر نسبت به نسل پیشین خود داشته باشند. عرضه مدلی ارزان‌قیمت‌تر نسبت به اسنپدراگون ۸۷۵ سبب خواهد شد تا درکنار پرچم‌داران سری جدیدی از گوشی‌های هوشمند، مدلی نیز معرفی شود که قیمتی کمتر دارد.

آمارها نشان می‌دهند پس از استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ در پرچم‌داران سال ۲۰۲۰ و درنتیجه افزایش قیمت آن‌ها، کاربران به‌جای خرید گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار به سراغ مدل‌های میان‌رده و میان‌رده پریمیوم رفته‌اند.
منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • کوالکام,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 19

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 28

وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند image کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند 1403/01/26

شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد image هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد 1403/01/26

برخی از مدل‌های کارت‌ گرافیک RTX 4090 انویدیا همچنان از فاجعه‌ی ذوب‌شدن کانکتور پاور رنج می‌برند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت image تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت 1403/01/25

تصاویر جدید هندزفری‌های آينده‌ی ناتینگ، رنگ‌های مختلف آن‌ها را به‌نمایش می‌گذارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد image ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد 1403/01/22

همچنین نسخه به‌روزشده لپ تاپ 16 اینچی Nitro ایسر نیز معرفی شده که می‌توان آن را با پردازنده نسل فعلی اینتل Core یا AMD خرید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد image دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد 1403/01/21

گوگل دستیار کدنویسی جمنای را با قابلیت‌های کاربردی به اندروید استودیو اضافه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38