خدمات سایت


متن کامل خبر

راهنمای خرید و نکات با اهمیت حین خرید یک قاب کیس کامپیوتر

آرشیو
کیس کامپیوتر یکی از اجزای اصلی کامپیوتر رومیزی است که معمولا کاربران علیرغم کارکرد مهم آن، اهمیت چندانی به آن نمی دهند و معمولا ارزان ترین کیس را مدنظر میگیرند، این امر در برخی مواقع باعث ایجاد مشکلاتی برای کاربر کرده و یا موجب هزینه مجدد میگردد.
1399/10/08 12:09:07 ب.ظ

کیس کامپیوتر محفظه ای است که قطعات اصلی کامپیوتر شخصی شما داخل این محفظه قرار می گیرند و معمولا کیس ها به همراه یک منبع تغذیه وارد بازار می شوند. هنگام خرید کیس بایدنکات بسیار مهمی را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را موقع خرید داشته باشید، ما در این مقاله سعی کردیم تا به نکات اصلی که باید در انتخاب کیس مد نظر داشته باشید را بپردازیم.

ابعاد کیس



ابتدا فضای قطعاتی که قصد دارید برای کامپیوتر رومیزی خود انتخاب کنید بررسی کنید و مطمئن شوید که قطعات کامپیوتر شما در فضای داخل کیس مورد نظرتان به درستی جای میگیرد یا نه. این کار مهم و در عین حال ساده است، چون تولیدکنندگان کیس، اندازه مادربردهای مشخص و استاندارد را حین تولید لحاظ کرده اند.



فضایی که در مکان خود برای کیس در نظر گرفته اید نیز اهمیت دارد و هنگام خرید کیس، آن را در نظر داشته باشید. کیس های کامپیوتر در سایزهای مختلفی در بازار موجود هستند که شامل:



کیس های کوچک و رومیزی(Mini-Tower) که برای مادربردهای کوچک مناسب است و البته نمیتوان از قطعات قوی و حرفه ای در آن استفاده کرد.


کیس های مینی تاور(Mini Tower) که معمولا در اداره جات استفاده می شود و قطعات ضعیف تری را می توان در آن استفاده کرد.


کیس مید تاور(Mid-Tower) که اندازه متوسطی دارند و برای کامپیوترهای خانگی و قطعات ارزان قیمت گیمینگ مناسب هستند و می توان مادربرد های تا سایز ATX را در آن استفاده کرد.


کیس فول تاور (Full-Tower) کیس های بزرگی هستند که با تمامی مادربردها سازگار هستند و می توانید از قطعات حرفه ای و گیمینگ در این کیس ها استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات فنی کالاها و مشاهده لیست قیمت رقابتی قاب کیس کامپیوتر در بازار ایران وارد صفحه کیس کامپیوتر میهن مارکت شوید.


جنس بدنه کیس


کیس ها از جنس فلز ساخته می شوند چون فلز عایق گرما نیست. هنگام خرید کیس به ضخامت آن دقت کنید، چرا که کیس های با ضخامت کم با ضربه ی کوچیکی آسیب می بینند. در کیس های ارزان معمولا از ورقه های نازک تر استفاده می کنند که باعث می شود با کوچکترین ضربه ای، بدنه کیس آسیب ببیند. در کیس های حرفه ای و گیمینگ از ورقه های ضخیم تری استفاده می شود و معمولا یک پنجره دارند که به شما این امکان را می دهد تا فضای داخل کیس را ببینید و در این مدل کیس ها می توان از نورپردازی نیز استفاده کرد.



تهویه هوا


یکی از مهم ترین نکات هنگام خرید کیس کامپیوتر هدایت گرمای داخل کیس به بیرون (Air Circulation) است. نحوه تهویه هوا در انتخاب کیس بسیار حائز اهمیت است. یک کیس کامپیوتر حرفه ای باید بتواند هوا را در تمام فضای داخل کیس گردش بدهد تا گرمای حاصل از قطعات را به بیرون از کیس هدایت کند. هنگام انتخاب کیس مطمئن باشید که کیس کامپیوتر شما حداقل دو عدد فن داشته باشد و مطمئن باشید که فن های با کیفیت و بدون صدا را داشته باشید.
بعضی از افراد تصور میکنند که اگر درب کیس را باز بگذارند باعث خنک نگهداشتن آن می شوند ولی این کار اشتباه است چون در آنصورت گردش هوایی وجود ندارد و گرمای داخل قطعات کیس به بیرون هدایت نمی شوند.
گردش هوا در داخل کیسها معمولا از سمت قاب جلویی به سمت پشت کیس میباشد.


پنل جلویی کیس و امکانات آن




در نظر گرفتن تمام نکات خرید کیس کامپیوتر در کنار طراحی زیبای یک کیس باعث می شود شما بهترین خرید را داشته باشید. پنل جلویی کیس در کنار سایر اجزای کامپیوتر خانگی شما مانند مانیتور و کیبورد و موس، روی ظاهر سیستم شما تاثیرگذار است. هنگام انتخاب و خرید یک کیس به ظاهر آن نیز توجه کنید، ممکن است هنگام خرید یک کیس به نظر زیبا و فریبنده باشد ولی بعد از مدت کمی از شکل ظاهر کیس خود خسته و دلزده شوید، پس هنگام خرید کیس به این نکته توجه کنید که کیسی را انتخاب کنید که در عین حال که زیباست، ساده نیز باشد تا شما را خسته نکند. برخی از کیس ها امکانات ویژه ای را برای کاربران در نظر گرفته اند مانند پورت های USB 3.0 و هدفون و ... در قسمت جلویی کیس که دسترسی شما را به این پورت ها آسان می کند. بعضی از کیس ها در قسمت جلویی پنل دارای نمایشگر اطلاعاتی هستند که به شما اطلاعاتی از قبیل دمای موجود در کیس، سرعت گردش فن، وضعیت عملکرد هارد ها و ... را می دهد.




در نظر داشتن قیمت خرید کیس


هنگامی که شما تصمیم میگیرید تا یک کامپیوتر شخصی داشته باشید، به اولین چیزی که باید فکر کنید بودجه ای است که برای آن در نظر دارید. اگر قصد ندارید که هزینه ی زیادی را برای خرید کیس اختصاص دهید، می توانید از کیس های ارزان قیمت انتخاب کنید اما این نکته را در نظر داشته باشید که کیس شما حتما دو عدد فن، یکی در قسمت جلویی کیس و دیگر در قسمت عقب کیس داشته باشد تا حداکثر گردش هوا را داشته باشد. برخی از کمپانی ها کیس های ارزان قیمتی را تولید کرده اند که استاندارد های خوبی دارند. درسته که این کیس ها از نظر امکانات و قابلیت ها در سطح پایینی نسبت به کیس های گران قیمت باشند ولی از نظر کیفیت ساخت می توانید به این مدل کیس ها اعتماد کنید.

    برای انتخاب و خرید بهترین کیس های کامپیوتر موجود در بازار، با قیمت های بسیار مناسب، پیشنهاد می کنیم به صفحه کیس ها در فروشگاه تک رایان مراجعه نمایید.

  در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.


منبع : تک رایان
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • کیس کامپیوتر,
  • خرید کیس کامپیوتر,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد image چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد 1403/01/05

چین دستورالعمل ممنوعیت استفاده از پردازنده‌های اینتل و AMD در کامپیوترهای دولتی را صادر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد image آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد 1402/12/27

لپ‌تاپ مجیک‌بوک ۲۰۲۴ آنر از رم مدرن ۲۴ گیگابایتی استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 80

لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود image لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود 1402/12/27

لینکدین برای افزایش کاربران و بهینه‌سازی فضای شغلی پلتفرم خود، به‌سراغ بازی‌های درون‌برنامه‌ای می‌رود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 77

نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 image نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 1402/12/27

احتمال دارد عینک واقعیت افزوده اپل در کنار یک آیپد 20 اینچی تاشو در سال 2027 از راه برسد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 72

تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد image تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد 1402/12/23

اگر همچنان از نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود سیستم‌عامل خود را به نسخه‌های جدیدتر ارتقاء دهید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 80

اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد image اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد 1402/12/22

اپل برای ساخت تبلیغات در بخش‌های متنوعی از اپ‌ استور، از هوش مصنوعی کمک خواهد گرفت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 110

اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً از تراشه A18 Pro اپل قوی‌تر خواهد بود image اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً از تراشه A18 Pro اپل قوی‌تر خواهد بود 1402/12/22

به‌نظر می‌رسد تراشه نسل بعدی کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 از قدرت بالایی برخوردار باشد و حتی از A18 Pro اپل بهتر عمل کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 85

تغییر بزرگ ساعت‌های سامسونگ؛ گلکسی واچ مربعی می‌شود image تغییر بزرگ ساعت‌های سامسونگ؛ گلکسی واچ مربعی می‌شود 1402/12/22

سامسونگ احتمالاً می‌خواهد نسل بعدی ساعت‌های هوشمند خود را با نمایشگر مربعی طراحی کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

راهنمای گام به گام پیش فروش نات کوین (Notcoin) در سایت Getgems image راهنمای گام به گام پیش فروش نات کوین (Notcoin) در سایت Getgems 1402/12/21

اخیرا امکان پیش فروش Notcoin از طریق بازار پیش از عرضه فراهم شده است. در ادامه با راهنمای گام به گام پیش فروش نات کوین همراه باشید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

ایرپاد پرو بعدی احتمالاً قابلیت جدیدی برای کمک به شنوایی کاربران خواهد داشت image ایرپاد پرو بعدی احتمالاً قابلیت جدیدی برای کمک به شنوایی کاربران خواهد داشت 1402/12/21

لومبرگ در گزارش جدیدی می‌گوید نسل بعدی ایرپاد پرو از طریق iOS 18 قابلیت تازه‌ای برای کمک به شنوایی کاربران ارائه می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31