خدمات سایت


متن کامل خبر

آذری جهرمی: بستن فضای مجازی دیگر جواب نمی‌دهد

آرشیو
به‌ گفته‌ی وزیر ارتباطات، فضای مجازی به انتشار اخبار سرعت می‌بخشد و نمی‌توان با بستن شبکه‌های اجتماعی جلوی راه توسعه را گرفت.
1399/11/13 01:34:40 ب.ظ

وزیر ارتباطات با حضور در برنامه‌ی زنده «تیتر امشب» شبکه خبر، صحبت‌هایی در مورد قیمت اینترنت و خدمات پهن‌باند، گزارش عادل فردوسی‌پور از پلتفرمی خارجی، به‌روز نبودن صدا و سیما و خرید تبلت توسط وزارت ارتباطات مطرح کرد. به گزارش ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی در مورد بحث محدود کردن پهنای باند و حواشی آن، اعلام کرد که پهنای باند یک مسئله‌ی دستوری نیست؛ مقدار مصرف به ذائقه‌ی افراد برمی‌گردد و نمی‌توان کسی را مجبور کرد که چه چیزی مصرف کند.

وزیر ارتباطات گفت: «دو نوع نگاه در مورد پهنای باند وجود دارد. برخی می‌گویند دولت پهنای باند را افزایش ندهد چون بخش فرهنگی به تناسب آن ارتقا پیدا نکرده است. عده‌ای می‌گویند کاری به فرهنگ نداشته باشیم و پهنای باند را بدون درنظرگرفتن این شاخصه توسعه بدهیم. تشکیل مرکز ملی به این دلیل بوده است که در این‌باره تصمیم بگیرد.»
جهرمی: مرکز ملی فضای مجازی باید به مسئله پهنای باند رسیدگی کند

به ‌گفته‌ی وزیر ارتباطات، نمی‌توان با نگاهی قدیمی به فضای مجازی وارد شد و انتظار پیشرفت و توسعه داشت؛ او گفت: «فضای مجازی به اخبار سرعت می‌بخشد و این راهش نیست که با بستن این شبکه‌ها جلوی راه توسعه را بگیریم. راهش این است که محتوای مناسب ایجاد کنیم و اقدامات و عملکردمان را متناسب با این فضا پیش ببریم.» جهرمی در همین خصوص تصریح کرد:

    مردم چند شب قبل در فضای مجازی درباره‌ی صدای آژیر قرمز صحبت کردند و گفتند در مناطقی صدای آژیر قرمز شنیده و هواپیمایی نیز در آسمان دیده شده است. من همان زمان تلویزیون را روشن کردم و تمام شبکه‌های تلویزیون را گشتم؛ هیچ‌کدام از شبکه‌ها درباره‌ی چنین چیزی صحبت نمی‌کردند. پس از حدود سه ساعت دیدم که صدا و سیما درباره‌ی این آژیر صحبت می‌کند. زمانی‌که پای فضای مجازی به میان می‌آید، ساختار عمکلردی تفاوت می‌کند؛ اگر به شیوه‌ی قدیم به این فضا نگاه کنیم، توسعه و پیشرفت نخواهیم کرد.

جهرمی: صدا و سیما باید خودش را به‌روز کند

آذری جهرمی اعتقاد دارد که اگر بودجه‌ی برخی سازمان‌ها به‌ جای انتقاد، صرف فرهنگ‌سازی شود، بیشتر مثمر ثمر خواهد بود. او گفت: «اگر پهنای باند در دوره‌ی دولت دوازدهم افزایش نیافته بود، در ایام کرونا چطور می‌توانستیم آموزش، سلامت و کسب‌وکار را پیش ببریم؟ نگاه افزایش پهنای باند بدون درنظرگرفتن ضوابط فرهنگی، ذهنیت اشتباهی است؛ باید جنس فرهنگ‌سازی را تغییر دهیم. دیگر نمی‌توان جامعه را با مکانیزم صداوسیما پیش برد، صداوسیما باید خودش را آپدیت کند.»

وزیر ارتباطات، وضعیت امنیت در فضای مجازی را مناسب توصیف کرد اما آن را نیازمند رسیدگی دانست. او تصریح کرد: «باید دراین زمینه کار کرد چون تفکر دست‌اندازی به قدرت ما زیاد است و افرادی وجود دارند که در این حوزه خرابکاری می‌کنند. باید به این نکته توجه کنیم که فضای مجازی دسترس‌پذیر است و مورد هجوم قرار می‌گیرد. ما سپر دفاعی دژفا را اجرایی کرده‌ایم تا جلوی اتفاقات را بگیرد.»
جهرمی: گزارش فردوسی‌پور را می‌شد در شبکه داخلی پخش کرد

به‌گفته‌ی جهرمی، مدتی قبل گزارشی ورزشی پخش شد که مردم دوست داشتند آن را در شبکه‌ی داخلی و با گزارش مجری محبوب‌شان بشنوند؛ اما این موضوع عملی نشد. وزیر ارتباطات گفت این برنامه می‌توانست ترافیک داخلی داشته باشد؛ اما در شبکه‌ی خارجی پخش شد و ترافیک خارجی را به خود اختصاص داد. جهرمی اضافه کرد:

    همیشه با بستن فضای مجازی نمی‌توان به نتیجه‌ی دلخواه رسید؛ گاهی چاره‌ی کار آزاد کردن فضا است. پهنای باند یک مسئله دستوری نیست که به مردم بگوییم چه چیزی مصرف کنند، مصرف به ذائقه افراد برمی‌گردد و نمی‌توان به کسی زور کرد که چه چیزی مصرف کند.  

جهرمی: ایران جزو ارزان‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات پهن‌باند

به‌گفته‌ی وزیر ارتباطات و براساس اطلاعات سازمان جهانی مخابرات، ایران از نظر تعداد مشترک تلفن همراه رتبه‌ی نخست منطقه و از نظر توسعه‌ی زیرساخت‌های ICT درمیان سه کشور اول دنیا قرار دارد و ضریب پوشش اینترنت در روستاها تا اردیبهشت ماه سال آینده، به ۱۰۰ درصد می‌رسد. آذری جهرمی می‌گوید به ‌لطف سرمایه‌گذاری‌ خوب در حوزه‌ی فناوری از سال ۹۲ تاکنون، ایران از نظر شاخص‌های کیفی و قیمت در بین کشورهایی قرار دارد که ارزان‌ترین خدمات پهن‌باند را از نظر پرداختی ارائه می‌دهند.
وزیر ارتباطات: قیمت اینترنت را چند سال ثابت نگه داشتیم

وزیر ارتباطات می‌گوید ایران از نظر به‌صرفه بودن خدمات رتبه‌ی دوم را دارد؛ همچنین رشد ۳۰ درصدی استارتاپ‌ها را تجربه کرده است.

به ‌گفته‌ی وزیر ارتباطات، مهم‌ترین ابزار نظارتی این وزارت‌خانه برای کنترل قیمت اینترنت، تذکر و امکانی برای قیاس اپراتورها با یکدیگر است. آذری جهرمی می‌گوید: «در گام‌های بعدی، از تنبیه‌ مالی نیز استفاده می‌کنیم؛ همان‌طور که مدتی قبل، دو اپراتور قیمت اینترنت را افزایش دادند و ما پس از درنظرگرفتن جریمه برای آن‌ها، قیمت را به قبل برگرداندیم.»

طبق گفته‌های ‌وزیر ارتباطات، با اقدامات دولت تدبیر و امید، تعداد مشترکین اینترنت از ۴ میلیون به ۷۰ میلیون نفر رسید، اینترنت تثبیت شد، تورم بخش ICT از ۱۱ درصد گذر نکرد و اقتصاد بخش فناوری اطلاعات سه برابر شد. جهرمی گفت: «این‌ها بزرگ‌ترین اقداماتی است که در حوزه‌ی فناوری اطلاعات در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاد.»
جهرمی: خرید تبلت به وزارت ارتباطات مربوط نیست

وزیر ارتباطات، تعداد افرادی که در ایام شیوع کرونا به تحصیل یا آموزش ادامه دادند، ۱۳ میلیون دانش‌آموز، ۱۴ میلیون دانشجو، یک میلیون معلم و ۱۴۰ هزار استاد دانشگاه بودند. جهرمی گفت نباید مشکل ارتباطی عده‌ای را به کل کشور تعمیم داد.

محمدجواد آذری جهرمی درباره‌ی دسترسی نداشتن برخی دانش‌آموزان به سخت‌افزاری مانند تبلت، اعلام کرد که هم‌اکنون، سه میلیون دانش‌آموز تبلت ندارند و هزینه‌ی تأمین تبلت برای آن‌ها، ۹ هزار میلیارد تومان است. جهرمی گفت برخی اعتقاد دارند که تأمین این تبلت‌ها باید بر عهده‌ی وزارت ارتباطات باشد؛ درحالی‌که بودجه‌ی تخصیصی وزارت ارتباطات ۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است؛ این یعنی بودجه‌ی وزارت‌خانه یک‌ششم مبلغ مورد نیاز برای خرید تبلت نیاز است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد که این وزارت‌خانه تمام تلاش خود را کرده است‌ تا از اعتبارات، ظرفیت اجتماعی، کمک‌های مردمی و اپراتورها برای تأمین تبلت استفاده شود؛ اما نیاز موجود، بسیار گسترده‌تر است و هیچ ارتباطی به حوزه‌ی کاری وزارت ارتباطات ندارد.

وزیر ارتباطات در انتهای صحبت‌های خود اشاره کرد که در دهه فجر مرکز امنیت یکپارچه شبکه ملی اطلاعات و تا پایان سال، منطقه‌ی ویژه ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح خواهد شد.
منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • فضای مجازی,
  • جهرمی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




اندروید ۱۵ از دسترسی اپراتورها به لوکیشن گوشی جلوگیری می‌کند؟ image اندروید ۱۵ از دسترسی اپراتورها به لوکیشن گوشی جلوگیری می‌کند؟ 1403/01/09

به‌لطف سیستم جدید اندروید ۱۵، احتمالاً جلوگیری از دسترسی اپراتورها به موقعیت مکانی گوشی امکان‌پذیر می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7

تعداد کاربران هوش مصنوعی Galaxy AI سامسونگ به‌زودی از ۱۰۰ میلیون نفر عبور می‌کند image تعداد کاربران هوش مصنوعی Galaxy AI سامسونگ به‌زودی از ۱۰۰ میلیون نفر عبور می‌کند 1403/01/09

هوش مصنوعی سامسونگ تنها برای مدل‌های منتخب عرضه می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7

ریش‌تراش ارزان ۲۰۲۴ شیائومی با قابلیت‌های هوشمند معرفی شد image ریش‌تراش ارزان ۲۰۲۴ شیائومی با قابلیت‌های هوشمند معرفی شد 1403/01/09

شیائومی از ریش‌تراش مقرون‌به‌صرفه‌ی Mijia S200 با قابلیت‌های هوشمند و موتور قدرتمند رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 10

چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد image چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد 1403/01/05

چین دستورالعمل ممنوعیت استفاده از پردازنده‌های اینتل و AMD در کامپیوترهای دولتی را صادر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد image آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد 1402/12/27

لپ‌تاپ مجیک‌بوک ۲۰۲۴ آنر از رم مدرن ۲۴ گیگابایتی استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 87

لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود image لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود 1402/12/27

لینکدین برای افزایش کاربران و بهینه‌سازی فضای شغلی پلتفرم خود، به‌سراغ بازی‌های درون‌برنامه‌ای می‌رود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 84

نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 image نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 1402/12/27

احتمال دارد عینک واقعیت افزوده اپل در کنار یک آیپد 20 اینچی تاشو در سال 2027 از راه برسد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 76

تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد image تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد 1402/12/23

اگر همچنان از نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود سیستم‌عامل خود را به نسخه‌های جدیدتر ارتقاء دهید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 82

اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد image اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد 1402/12/22

اپل برای ساخت تبلیغات در بخش‌های متنوعی از اپ‌ استور، از هوش مصنوعی کمک خواهد گرفت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 117

اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً از تراشه A18 Pro اپل قوی‌تر خواهد بود image اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً از تراشه A18 Pro اپل قوی‌تر خواهد بود 1402/12/22

به‌نظر می‌رسد تراشه نسل بعدی کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 از قدرت بالایی برخوردار باشد و حتی از A18 Pro اپل بهتر عمل کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 87