خدمات سایت


متن کامل خبر

راهنمای خرید حافظه SSD

آرشیو
تهیه یک حافظه SSD مناسب برای سیستم رایانه، می تواند یکی از انتخاب های مهم مورد نظر کاربر رایانه باشد که لازم است قبل از اقدام به خرید، نکات کلیدی انتخاب یک ذخیره کننده SSD را مطالعه کند.
1399/11/13 01:43:51 ب.ظ

تهیه یک حافظه SSD مناسب برای سیستم رایانه، می تواند یکی از انتخاب های مهم مورد نظر کاربر رایانه باشد که لازم است قبل از اقدام به خرید، نکات کلیدی انتخاب یک ذخیره کننده SSD را مطالعه کند. پردازنده شما می تواند میلیاردها دستورالعمل را در هر ثانیه را پردازش کند ، اما اغلب وقت زیادی را صرف انتظار برای درایو شما می کند تا اطلاعات آن را تغذیه کند.انتخاب یک حافظه SSDپرسرعت این زمان تاخیر را به حداقل می رساند. هاردیسک های مغناطیسی کُند هستند به همین دلیل برای رسیدن به عملکرد خوب سیستم، شما نیاز به یک هارد SSDمناسب دارید.

رابط های SSD

رابط های حافظه SSD دو نوع هستند:

رابط اتصال SATA

رابط اتصال PCI Express

رابط اتصال M.2

رابط اتصال SATA نسبت به درگاه PATA سرعت بیشتری دارند و در طی 8 سال گذشته سه نسل آن به بازار عرضه شده، SATA1, SATA2, SATA3 که سرعت نسل سوم آن به 6000 مگابایت بر ثانیه می رسد. ساتا ها توسط یک کابل به مادربرد وصل می شوند و برای سازگاری با سیستم به یک رابط کنترل کننده میزبان به اسم AHCL نیاز دارند.

رابط اتصال PCI Express ابتدا برای اتصال وسایل جانبی نصب شده روی مادربرد مانند کارت گرافیک طراحی شده بود. اما ویژگی های آن مثل پهنای باند بالا و یا حداقل تاخیر و عملکرد بالا سبب شد تا این رابط بیشتر مورد توجه سازندگان قرار گیرد. در حال حاضر دو نسل از PCI Express در بازار موجود است: 310 و 410

نسخه 410 آن خیلی سریعتر عمل می کند ولی برای سیستم های معمولی پهنای باند 310 کفایت می کند. برای همین نسخه 410 آن برای سیستم مدرن و پیشرفته تر مناسب تر است.



برای مشاهده اطلاعات فنی و لیست قیمت رقابتی ذخیره کننده در بازار ایران وارد صفحه ذخیره کننده ها در میهن مارکت شوید.

انواع SSDهای موجود در بازار

 

SSD2.5 اینچی:

SSD 2.5 اینچی از رایج ترین انواع ذخیره کننده ها هستند که معمولا برای کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ ها استفاده می شوند.   SSD 2.5 اینچی در حال حاضر آشناترین فاکتور شکل و همچنین مقرون به صرفه ترین ذخیره کننده می باشد. معمولا ضخامت 7 یا 9 میلیمتری دارند که با رابط SATA متصل می شوند. در کیس های امروزی می توانید حافظه SSD را به راحتی در جای مخصوصش داخل کیس نصب کنید اما در کیس های قدیمی ممکن است برای نصب با مشکل مواجه شوید که البته بعضی از تولید کنندگان براکت های ویژه ای را برای نصب در جایگاههای 3.5 اینچی، همراه این مدل ذخیره کننده عرضه می کنند. همچنین هنگام نصب به درگاه آن دقت کنید، اکثر SSDهای اخیر به درگاه SATA3.0 سازگار هستند که در آنصورت اگر شما به اشتباه به درگاه SATA1  یا SATA 2  نصب کنید، سرعت تبادل اطلاعات ذخیره کننده ی شما بسیار کم خواهد شد، حدود نصف یا یک ربع از سرعت را از دست خواهید داد.


M.2 SSD:

این نوع از ذخیره کننده از نظر شکل تقریبا شبیه به RAM اما کوچکتر هستند. درایو M.2 نوع استانداردی برای لپ تاپ های باریک هستند، اما در بعضی از مادربردهای دسکتاپ نیز جایگاهی برای این مدل ذخیره کننده در نظر گرفته شده، حتی بعضی از برد های رده بالا دو یا سه اسلات M.2  دارند، بنابراین شما می توانید ذخیره کننده های M.2 را به صورت RAID روی آن نصب کنید.

اکثر حافظه های M.2 در ابعاد 22 میلی متر عرض و 80 میلی متر طول دارند که ممکن است بعضی از مدل ها کمی کوچکتر یا کمی بزرگتر باشند. شما می توانید از روی عدد 4 یا 5 رقمی آنها ابعاد آن را متوجه شوید، بدین صورت که دو رقم اول نشانگر عرض آن و باقی نشانگر طول آن است که متداول ترین حافظه های M.2با عدد 2280 نشان داده می شوند. البته لپ تاپ ها عموما با یک اندازه کار می کنند، در صورتیکه مادربرد  سیستم های رومیزی ممکن از ابعاد بزرگتر یا کوچکتری پشتیبانی کنند. 



 M.SATA:

این مدل از SSD 2.5 اینچی کوچکتر است و با رابط SATA به دستگاه متصل می شود. این مدل برای لپ تاپ ها متداول است و هنگام خرید باید دقت کنید تا با مدل M2 اشتباه نگیرید.

حال به نکاتی کوتاه و کاربردی می پردازیم که پاسخ های دقیقی به بسیاری از سوالات متداولی است که توسط کاربران از کارشناسان پرسیده می شود.

کامپیوتر خود را بررسی کنید:بررسی کنید که آیا اسلات درایوهایM.2 روی مادربرد و فضای داخل کیس دارید. در غیر این صورت ، ممکن است شما به یک درایو 2.5 اینچی نیاز داشته باشید.

اگر شما قصد خرید یک SSD برای لپ تاپ خود را دارید حتما قبل از خرید بررسی کنید که لپ تاپ شما چه نوع درایوی را پشتیبانی می کند، اگر شما به تازگی و یا طی این چند سال اخیر لپ تاپ خود را خریدید به احتمال زیاد دستگاه شما به درگاه M.2 مجهز است.


 ظرفیت 500 گیگابایت تا 1 ترابایت:حتی به خرید درایو با فضای ذخیره سازی کمتر از 256 گیگابایت فکر نکنید. فضای 500 گیگاباتی می تواند تعادل خوبی بین قیمت خرید و ظرفیت مورد نیاز شما ارائه دهد. در حالیکه درایوهای 1 ترابایتی گزینه های ممتازی و البته گران قیمتی هستند.

 SATAارزان تر اما کندتر است: اگر کامپیوتر شما از درایوهایNVMe-PCIe یاOptane پشتیبانی می کند، هاردی با یکی از این فناوری ها تهیه کنید. البته درایوهای SATAدر بازار متداول تر هستند، معمولا ارزان تر هستند و عملکرد بسیار خوبی برای برنامه های رایج ارائه می دهند.

هر نوع حافظه SSDاز HDDبهتر است: حتی بدترین SSDها حداقل سه برابر هارددیسک ها سرعت دارند. بسته به میزان کار، و بهره وری SSDها نسبت به HDDها می تواند بین خوب و عالی باشد.

سرعت خواندن و نوشتن ذخیره کننده را بررسی کنید: سرعت تبادل اطلاعات در ذخیره کننده های SSD از 520 تا 5000 مگابایت در ثانیه هستند که شما می توانید بسته به نیازتان و اهمیت سرعت ذخیره کننده نسبت به انتخاب مدل مناسب اقدام کنید.


به برند حافظه SSD. ضمانت آن توجه کنید: برخی برندهای معتبر SSD به شرح زیر می باشند

CORSAIR, Biostar, Kingston, Samsung, SanDisk, Western Digital, ADATA, Apacer, Crucial, ….

با توجه به شرایط متغیر بازار سخت افزار ایران به دلیل مشکلات واردات و تحریم ها شرکت های پشتیبانی کننده برندهای معتبر بعضا تغییر می کنند. حتما در مورد معتبر بودن ضماننده کننده سخت افزار خود قبل از خرید مطالعه کنید.



برای انتخاب و خرید بهترین حافظه SSD موجود در بازار، با قیمت های مناسب، پیشنهاد می کنیم به صفحه حافظه SSDدر فروشگاه تک رایان مراجعه نمایید.

  در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

منبع : تک رایان
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • حافظه SSD,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد image چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد 1403/01/05

چین دستورالعمل ممنوعیت استفاده از پردازنده‌های اینتل و AMD در کامپیوترهای دولتی را صادر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد image آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد 1402/12/27

لپ‌تاپ مجیک‌بوک ۲۰۲۴ آنر از رم مدرن ۲۴ گیگابایتی استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 80

لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود image لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود 1402/12/27

لینکدین برای افزایش کاربران و بهینه‌سازی فضای شغلی پلتفرم خود، به‌سراغ بازی‌های درون‌برنامه‌ای می‌رود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 77

نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 image نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 1402/12/27

احتمال دارد عینک واقعیت افزوده اپل در کنار یک آیپد 20 اینچی تاشو در سال 2027 از راه برسد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 72

تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد image تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد 1402/12/23

اگر همچنان از نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود سیستم‌عامل خود را به نسخه‌های جدیدتر ارتقاء دهید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 80

اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد image اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد 1402/12/22

اپل برای ساخت تبلیغات در بخش‌های متنوعی از اپ‌ استور، از هوش مصنوعی کمک خواهد گرفت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 110

اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً از تراشه A18 Pro اپل قوی‌تر خواهد بود image اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً از تراشه A18 Pro اپل قوی‌تر خواهد بود 1402/12/22

به‌نظر می‌رسد تراشه نسل بعدی کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 از قدرت بالایی برخوردار باشد و حتی از A18 Pro اپل بهتر عمل کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 85

تغییر بزرگ ساعت‌های سامسونگ؛ گلکسی واچ مربعی می‌شود image تغییر بزرگ ساعت‌های سامسونگ؛ گلکسی واچ مربعی می‌شود 1402/12/22

سامسونگ احتمالاً می‌خواهد نسل بعدی ساعت‌های هوشمند خود را با نمایشگر مربعی طراحی کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

راهنمای گام به گام پیش فروش نات کوین (Notcoin) در سایت Getgems image راهنمای گام به گام پیش فروش نات کوین (Notcoin) در سایت Getgems 1402/12/21

اخیرا امکان پیش فروش Notcoin از طریق بازار پیش از عرضه فراهم شده است. در ادامه با راهنمای گام به گام پیش فروش نات کوین همراه باشید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

ایرپاد پرو بعدی احتمالاً قابلیت جدیدی برای کمک به شنوایی کاربران خواهد داشت image ایرپاد پرو بعدی احتمالاً قابلیت جدیدی برای کمک به شنوایی کاربران خواهد داشت 1402/12/21

لومبرگ در گزارش جدیدی می‌گوید نسل بعدی ایرپاد پرو از طریق iOS 18 قابلیت تازه‌ای برای کمک به شنوایی کاربران ارائه می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31