خدمات سایت


متن کامل خبر

بازگشت قیمت بیت کوین پس از انتشار خبر احتمال سرمایه‌گذاری مورگان استنلی

آرشیو
پس از انتشار خبر امکان خرید بیت‌کوین توسط بانک مورگان استنلی (Morgan Stanley)، قیمت بیت‌کوین شروع به بازگشت کرد.
1399/11/26 11:52:33 ق.ظ

طبق گزارش کوین‌تلگراف، مورگان استنلی یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های سرمایه‌گذاری آمریکا در حال بررسی سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین (BTC) است.

به گزارش بلومبرگ، شاخه‌ی سرمایه‌گذاری مورگان استنلی به نام کانترپوینت گلوبال(Counterpoint Global) با سرمایه‌ی ۱۵۰ میلیارد دلار ممکن است بیت‌کوین را در صدر فهرست خریدهای خود قرار بدهد.


شروع بازگشت پس از انتشار خبر

ساعت‌ها قبل از انتشار خبر، قیمت بیت‌کوین از ۴۸ هزار به ۴۶,۲۵۲ دلار (معادل ۴ درصد) سقوط کرده بود. با انتشار خبر، قیمت بیت‌کوین از ۴۶,۳۰۰ به بالای ۴۷,۳۰۰ دلار (معادل ۳ درصد) بازگشت.

کانترپوینت گلوبال به دو دلیل اصلی بیت‌کوین را برای سرمایه‌گذاری باارزش می‌بیند:

    مورگان استنلی بزرگ‌ترین مؤسسه‌ی مالی در آمریکا است و در بخش بانک‌داری تأثیر عظیمی دارد.
    این بانک در شرکت میکرواستراتژی (MicroStrategy) سرمایه‌‌گذاری کرده که تاکنون برابر یک میلیارد دلار بیت‌کوین است.

به گزارش بلومبرگ، کانترپوینت گلوبال ازطریق متخصصان این زمینه در حال بررسی این است که آیا رمزارز گزینه‌ی مناسبی برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود یا نه؛ بااین‌حال این شرکت به تأیید نهادهای نظارتی نیاز دارد. در این شرایط حتی اگر بانک بخواهد در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کند، مدتی طول می‌کشد.

این خبر تنها یک ماه بعد از این منتشر شد که مورگان استنلی سرمایه‌گذاری در میکرو استراتژی را به اندازه ۶۵۰ هزار سهم افزایش داد که معادل ۱۰ درصد این شرکت است. میکرو استراتژی که شرکتی مالی در آمریکا است، با انتخاب BTC به‌عنوان سرمایه‌ی اصلی، ورودی طوفانی به بازار ارز دیجیتال داشت. سهام این شرکت در طول چند ماه گذشته رشدی خارق‌العاده داشته و حتی از بیت‌کوین بهتر عمل کرده است.

از سال ۲۰۲۰، میکرو استراتژی تحت هدایت مدیرعاملش یعنی میشل سیلور (Michael Saylor)، به‌طور مستمر در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده و سمینارهایی برای شرکت‌های دیگر در این زمینه برگزار کرده است.

۱۶ بهمن، میکرو استراتژی سمیناری با حضور ۱۴۰۰ شرکت در مورد «استراتژی شرکت‌ها در قبال بیت‌کوین» و راه‌های کسب تجربه در مورد بیت‌کوین به‌عنوان یک شرکت برگزار کرد.


ترکیب ورود جریان‌های پولی از طرف مؤسسه‌های مالی بزرگ به بازار بیت‌کوین و پشتیبانی شفاهی از رمزارزها از طرف مؤسسه‌های مالی باعث بهبود دید عموم به بیت‌کوین شده است. در نتیجه‌ی این امر، بانک‌ها و شرکت‌های عمومی برای توضیح اینکه چرا وارد سرمایه‌گذاری بیت‌کوین نشده‌اند، تحت فشار هستند.

در مصاحبه‌ی CNBC با دانیل پینتو (Daniel Pinto) مدیرکل و مدیر ارشد عملیات بانک جی‌پی مورگان (JPMorgan)، او گفته است اگر این بانک تقاضای کافی برای ترید بیت کوین ببیند، از بیت‌کوین پشتیبانی می‌کند:

    اگر در طول زمان دسته‌ای از سرمایه‌ها توسط مدیران و سرما‌یه‌گذاران و مدیران مختلف سرمایه استفاده شود، ما نیز باید درگیر این موضوع شویم. تقاضایی هنوز وجود ندارد؛ اما مطمئن هستم روزی به وجود خواهد آمد.

در کل مؤسسه‌های مالی بیشتری شروع به پشتیبانی از بیت‌کوین و بخش رمزارز کرده‌اند که باعث بهره بردن کلی زیرساخت بازار می‌شود.

براساس گزارش قبلی کوین‌تلگراف، بانک نیویورک ملون نیز در آینده‌ای نزدیک برای خدمات امانی بیت‌کوین برنامه دارد.

منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • بیت کوین,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 182

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 73

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ image اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ 1402/12/07

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: موضوع افزایش تعرفه باند پهن یا دیتا برای بخش ثابت و سیار بوده که در بخش سیار زودتر بارگذاری کردند اما اپراتورهای ثابت‌ بعد از اپراتورهای سیار اقدام کردند که بین ۳۰ تا ۳۴ درصد است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 62

قیمت انواع سشوار image قیمت انواع سشوار 1402/12/02

بر اساس قیمت سشوار کرونر مبلغ ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است این در حالیست که قیمت سشوار جی اچ دی مبلغ ۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 78