خدمات سایت


متن کامل خبر

مرکز کنترل بیماری‌ آمریکا: افراد واکسینه‌شده نیازی به پوشیدن ماسک ندارند

آرشیو
برخلاف انتظار همه‌گیرشناسان، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا اعلام کرد افرادی که کاملا واکسینه شده باشند، در اغلب مکان‌های عمومی نیازی به پوشیدن ماسک ندارند.
1400/02/25 12:08:27 ب.ظ

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری روز پنج‌شنبه گفت آمریکایی‌های واکسینه‌شده دیگر نیازی نیست که در بیشتر مکان‌ها ماسک بپوشند. سایر کارشناسان بیماری اخیرا پیام متفاوتی داشتند: پوشیدن ماسک در مکان‌های عمومی لازم است.

وقتی مقامات بهداشت فدرال روز پنج‌شنبه گفتند آمریکایی‌هایی که کاملا واکسینه شده‌اند، دیگر نیازی به ماسک زدن در بیشتر مکان‌ها ندارند، بسیاری از کارشناسان بهداشت عمومی تعجب کردند. این توصیه با دیدگاه بیشتر همه‌گیرشناسان مغایرت داشت که طی دو هفته‌ی گذشته به نظرسنجی نیویورک‌تایمز پاسخ داده بودند.

در نظرسنجی غیررسمی اخیر نیویورک‌تایمز، ۸۰ درصد از همه‌گیرشناسان گفتند آمریکایی‌ها باید حداقل یک سال دیگر در مکان‌های عمومی بسته ماسک بزنند. فقط ۵ درصد از آن‌ها گفته بودند که تا تابستان دیگر نیازی به پوشیدن ماسک در فضاهای بسته نیست. ۸۸ درصد از همه‌گیرشناسان گفتند در تجمعات شلوغ در فضای بیرون مانند کنسرت یا اعتراض، حتی افرادی که کاملا واکسینه شده‌اند، باید ماسک بزنند.

پاسخ همه‌گیرشناسان به این سؤال که: «پیش‌بینی می‌کنید آمریکایی‌ها تا چه مدتی نیاز است در فضاهای بسته و هنگام معاشرت با افرادی که وضعیت واکسیناسیون آن‌ها را نمی‌دانند، ماسک بزنند؟

پاسخ همه گیرشناسان به نظرسنجی مرتبط با پوشیدن ماسک



براساس پاسخ‌های ۵۷۰ همه‌گیرشناس. این نظرسنجی غیررسمی از ۲۸ آوریل تا ۱۰ می انجام شد.



در نظرسنجی نیویورک‌تایمز، ۷۲۳ همه‌گیرشناس شرکت داشتند و پاسخ خود را بین ۲۸ آوریل تا ۱۰ می، قبل از توصیه‌ی جدید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ارسال کرده بودند. از همه‌گیرشناسان درمورد حضور در فضاهای باز در گروه‌هایی با اندازه‌های متفاوت و همچنین حضور در فضاهای بسته با افرادی که وضعیت واکسیناسیون آن‌ها مشخص نیست، سؤال شده بود. ویویان تووه، مامور برنامه‌ی مؤسسه‌ی PCORI آمریکا گفت: «مگر اینکه نرخ واکسیناسیون طی چند ماه آینده به ۸۰ یا ۹۰ درصد افزایش پیدا کند، وگرنه باید در مکان‌های عمومی بسته ماسک بزنیم».

مقامات بهداشت آمریکا قبلا گفته‌ بودند افراد واکسینه‌شده می‌توانند در فضاهای بسته دور هم جمع شوند و همه‌گیرشناسان نیز عمدتا موافق آن بودند؛ اما براساس دستورالعمل جدید، دیگر پوشیدن ماسک برای افراد کاملا واکسینه‌شده بدون توجه به اندازه‌ی گردهمایی و اینکه آیا افراد در فضای بسته یا باز در کنار هم قرار می‌گیرند، ضروری نیست (به‌جز در شرایط خاصی مانند مطب پزشک یا حمل‌و‌نقل عمومی).

همه‌گیرشناسان به‌طورکلی دررابطه‌با کووید ۱۹ به‌دلیل آموزش‌هایی که درزمینه‌ی درک خطر و پیشگیری از گسترش بیماری‌های عفونی می‌بینند، بسیار محتاط هستند. تقریبا سه‌چهارم از آن‌ها خود را ریسک‌گریز توصیف کردند و احتمالا برخلاف بسیاری از آمریکایی‌ها، در طول سال گذشته توانسته‌اند از خانه کار کنند؛ اما آن‌ها همچنین همان آموزش‌هایی را دریافت می‌کنند که بسیاری از دانشمندان مرکز کنترل و پیشگیری بیماری که سیاست جدید را بیان کرده‌اند، نیز تحت آن قرار می‌گیرند و حدود یک‌سوم از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی برای دولت کار می‌کنند. آن‌ها تصدیق کردند که بسیاری از آمریکایی‌ها نمی‌خواهند پوشیدن ماسک را ادامه دهند و بسیاری از مردم پوشیدن ماسک را رها کرده‌اند.

بسیاری از همه‌گیرشناسان توصیه‌ی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری را تکرار کردند در شرایطی که افراد کاملا واکسینه‌شده باشند، می‌توانند بدون اقدامات احتیاطی دور هم جمع شوند؛ اما مرکز کنترل و پیشگیری بیماری با اجازه‌دادن به افراد واکسینه‌شده برای توقف پوشیدن ماسک در گروه‌هایی با تعداد نامشخص از افراد واکسینه‌نشده، از همه‌گیرشناسان پیش‌تر رفت. کریستن هرینگتون، همه‌گیرشناس دانشجوی دانشگاه اموری گفت: «یا به واکسن اعتماد دارید یا ندارید. اگر به واکسن اعتماد دارید، به این معنا است که باید به افراد واکسینه‌شده اجازه دهید که با تعداد نامحدود دور هم جمع شوند».

همه‌گیرشناسان دیگر تصدیق کردند که تصمیمات سیاسی مبتنی‌بر اهداف زیادی مانند تقویت اقتصاد و تشویق مردم برای دریافت واکسن است. با‌این‌حال، بیشتر آن‌ها گفتند تداوم استفاده از ماسک در شرایط حاضر ضروری است، زیرا تعداد آمریکایی‌های واکسینه‌شده هنوز به سطحی نرسیده که دانشمندان آن را برای کاهش قابل‌توجه شیوع ویروس لازم می‌دانند. لوتر کینگ فاسهون، دانشجوی همه‌گیرشناسی دانشگاه تمپل گفت: «پوشیدن ماسک در محیط‌های شلوغ در فضای بسته یا باز تا زمانی‌که سطوح کووید بسیار کمتر شود، ضروری است». سالی پیچیوتو، همه‌گیرشناس دانشگاه کالیفرنیا گفت: «تصمیم برای توقف پوشیدن ماسک در فضاهای بسته به تعداد افرادی بستگی دارد که واکسن را دریافت می‌کنند».

پاسخ‌دهندگان همچنین گفتند تا زمانی‌که ویروس همچنان درحال گسترش باشد، ماسک برای محافظت از افراد درمعرض خطر بالا و کسانی که نمی‌توانند واکسینه شوند، مانند کودکان یا افرادی مهم است که دچار مشکلات سلامتی زمینه‌ای هستند. جولیا ریفمن، استادیار بهداشت عمومی در دانشگاه بوستون گفت:

    تا زمانی‌که انتقال جامعه کمتر شود، پوشیدن ماسک از کل جامعه و سایر افراد حاضر در جمع ازجمله کودکان، افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف و جوامعی که بیشتر تحت‌‌تأثیر کووید ۱۹ قرار گرفته‌اند، محافظت می‌کند.

یک‌چهارم از همه‌گیرشناسان مشارکت‌کننده در نظرسنجی گفتند که فکر می‌کردند مردم باید پوشیدن ماسک را در برخی شرایط همچنان ادامه دهند و برخی می‌گفتند قصد داشتند پوشیدن ماسک را در مکان‌هایی مانند هواپیما و سالن‌های کنسرت یا در جریان فصل ویروس زمستان ادامه دهند. آلانا سیلویک، همه‌گیرشناسی در بخش بهداشت عمومی کلرادو گفت: «با توجه به تردیدی که درمورد واکسن‌ها وجود دارد، قصد دارم برای آینده‌ی نزدیک همچنان در فضاهای بسته و خصوصا در محیط‌های دارای خطر بالاتر مانند سالن ورزش یا هواپیما از ماسک استفاده کنم».

فقط یک‌پنجم از همه‌گیرشناسان گفتند معاشرت افراد کاملا واکسینه‌شده در فضاهای داخلی بدون ماسک در گروهی با اندازه نامحدود، ایمن است. اکثر آن‌ها معتقد بودند که دورهمی‌ها در فضاهای بسته باید به پنج خانوار یا کمتر محدود باشد. حتی در فضای بیرون که در آن احتمال انتشار ویروس کرونا بسیار کمتر است، تقریبا تمامی همه‌گیرشناسان گفتند پوشیدن ماسک همچنان در مکان‌های شلوع هنگامی که افراد نزدیک کسانی هستند که وضعیت واکسن آن‌ها را نمی‌دانند، ضروری است.

منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • ماسک,
  • کرونا,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




محققان: با بررسی بینایی فرد می‌توان زوال عقل را 12 سال زودتر پیش‌بینی کرد image محققان: با بررسی بینایی فرد می‌توان زوال عقل را 12 سال زودتر پیش‌بینی کرد 1403/01/27

محققان در یک پژوهش چند ساله با آزمایش روی 8623 فرد توانستند ارتباط بین بینایی و بروز زوال عقل در آینده را دریابند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

وزارت ارتباطات با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو مخالفت کرد image وزارت ارتباطات با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو مخالفت کرد 1403/01/19

وزیر ارتباطات ضمن مخالفت با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو، پیشنهاد کرده است که این دستورالعمل در کارگروه اقتصاد دیجیتال تدوین شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد image محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد 1403/01/09

مصرف برخی از داروهای هورمونی رایج ضدبارداری به مدت یک سال یا بیشتر، با افزایش خطر ابتلا به تومور مغزی مرتبط است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

مطالعه جدید: کمبود خواب مداوم با بروز زودرس علائم افسردگی ارتباط دارد image مطالعه جدید: کمبود خواب مداوم با بروز زودرس علائم افسردگی ارتباط دارد 1402/08/02

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد علائم ابتلا به افسردگی در افرادی که به‌صورت مداوم شب‌ها کمتر از 5 ساعت می‌خوابند، زودتر خود را نشان می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 187

محققان: هوش مصنوعی با بررسی 10 ثانیه از صدای شما می‌تواند ابتلا به دیابت را تشخیص دهد image محققان: هوش مصنوعی با بررسی 10 ثانیه از صدای شما می‌تواند ابتلا به دیابت را تشخیص دهد 1402/08/01

دقت این مدل هوش مصنوعی برای زنان 89 درصد و برای مردان 86 درصد گزارش شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 148

امیدی تازه برای درمان سرطان روده؛ گروهی از سلول‌های ایمنی می‌توانند نقش حیاتی داشته باشند image امیدی تازه برای درمان سرطان روده؛ گروهی از سلول‌های ایمنی می‌توانند نقش حیاتی داشته باشند 1402/07/17

گروهی از محققان نقشه راهی را پیدا کرده‌اند که با اصلاح گروهی از سلول‌های ایمنی می‌تواند درمان سرطان روده را ممکن کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 228

دانشمندان با هوش مصنوعی و اسکن قفسه سینه، سن واقعی شما را برملا می‌کنند image دانشمندان با هوش مصنوعی و اسکن قفسه سینه، سن واقعی شما را برملا می‌کنند 1402/05/30

دانشمندان هوش مصنوعی جدیدی را توسعه داده‌اند که می‌تواند از روی اسکن قفسه سینه، سن واقعی و وجود بیماری مزمن در شما را تشخیص بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 198

پژوهشی جدید: مصرف کیک و بستنی می‌تواند ریسک بروز سنگ کلیه را افزایش دهد image پژوهشی جدید: مصرف کیک و بستنی می‌تواند ریسک بروز سنگ کلیه را افزایش دهد 1402/05/14

دانشمندان در پژوهشی دریافته‌اند که مصرف خوراکی‌های حاوی شکر افزوده می‌تواند با افزایش ریسک سنگ کلیه در ارتباط باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 244

اگر هیچ‌وقت کرونا نگرفتید، احتمالا یک جهش ژنتیکی خاص داشتید image اگر هیچ‌وقت کرونا نگرفتید، احتمالا یک جهش ژنتیکی خاص داشتید 1402/05/02

برخی افراد با وجود قرارگیری درمعرض ویروس کرونای عامل کووید ۱۹، هرگز علائم این بیماری را بروز ندادند. اکنون پژوهشگران راز این مسئله را یافته‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 120

پژوهشگران: مصرف مکمل‌های ویتامین دی می‌تواند ریسک سکته قلبی را 19 درصد کاهش دهد image پژوهشگران: مصرف مکمل‌های ویتامین دی می‌تواند ریسک سکته قلبی را 19 درصد کاهش دهد 1402/04/19

مطالعه‌ای تازه می‌گوید مصرف مکمل‌های ویتامین دی می‌تواند ریسک سکته قلبی را پایین بیاورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 239