خدمات سایت


متن کامل خبر

دیوید مارکوس: امسال کیف پول ارز دیجیتال فیسبوک با نام Novi راه‌اندازی خواهد شد

آرشیو
فیسبوک قصد دارد امسال کیف پول ارز دیجیتال نووی را راه‌اندازی کند و با کمک آن، سازوکارهای مالی پلتفرم‌های خود را به‌روزرسانی کند.
1400/05/30 03:14:29 ب.ظ

دیوید مارکوس، مدیر مالی فیسبوک، نظر صادقانه‌ی خود را درباره‌ی بازار ارزهای دیجیتال به‌ اشتراک گذاشت و همچنین اعلام کرد پلتفرم Novi آماده‌ی راه‌اندازی است.

مارکوس نظر خود را در پست جدیدی در وب‌سایت Medium با عنوان «استیبل‌کوین‌های خوب؛ پروتکلی برای پول و کیف پول‌های دیجیتال: فرمولی برای تعمیر سازوکار مالی شکست‌خورده،» درباره‌ی موضوعاتی نظیر نابرابری اقتصادی، چالش‌های نظارتی و راهکار پیشنهادی نووی برای حل این مشکلات به‌ رشته‌ی تحریر درآورد.

مارکوس در چند سال اخیر درگیر پیشبرد و ساخت کیف پول ارز دیجیتال Diem (دیم) با نام Novi بوده است. این کیف پول دیجیتال، سازگاری کامل با سیستم پرداخت دیم دارد و هدفش تسهیل فرایند نقل‌وانتقال پول برای افراد و کسب‌وکارها در سراسر جهان است و می‌خواهد سیستم پرداخت مالی را یک‌ بار برای همیشه دگرگون کند.

مارکوس در مقاله‌اش می‌گوید حدود ۱٫۷ میلیارد نفر از جمعیت جهان بدون حساب بانکی هستند و طبق گزارش‌های مستند، ۶۲ میلیون نفر از جمعیت ایالات متحده آمریکا نمی‌توانند با استفاده صحیح از خدمات بانکی، حداکثر توان مالی خود را به‌ کار بگیرند؛ بنابراین، تزریق نگرش‌های خلاقانه به این بخش می‌تواند کاربردی باشد.

مارکوس می‌گوید درباره‌ی نبود فوریت و تلاش کافی توسط نهادهای نظارتی و سیاست‌گذاران در راستای جذب ارزهای دیجیتال و توانایی‌های بلاک چین سرگردان است و نمی‌تواند رویکرد منفعلانه‌ی آن‌ها را توجیه کند. او دراین‌باره نوشته است:

    در حال حاضر آمریکا یکی از بدترین زیرساخت‌های پرداختی در بین کشورهای توسعه‌یافته را دارد و روز‌به‌روز عقب‌تر می‌ماند؛ درحالی‌که چین با عزم و اراده حرکت می‌کند تا زیرساختی بسازد که در آن یوآن دیجیتال دلار آمریکا را به‌عنوان ارز ذخیره‌ی جهانی به چالش بکشد.

سال گذشته، مدیر اجرایی ارز دیجیتال ریپل عقیده‌ی مشابهی عنوان کرد و گفت ایالات متحده در حال شکست در عرصه‌ی جنگ سرد فناوری برای مدیریت نسل بعدی سازوکاری مالی، در مقابل چین است.
رمزارز دیم که از تغییر نام لیبرا (Libra) به‌ وجود آمده است، در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) پیشنهاد داد که یک ارز دیجیتال بومی برای استفاده در پلتفرم‌های فیسبوک مثل اینستاگرام، واتساپ و مسنجر ایجاد شود تا به‌صورت بالقوه نیز با حاکمیت ارزهای سنتی فیات مانند دلار ایالات متحده رقابت کند.

این رویکرد جسورانه موجب ایجاد موجی از هیاهو شد که در نهایت باعث شد تیم توسعه دیم برای بررسی بیشتر و تجدید نظر درباره‌ی مدل کسب‌وکار خود به‌سرعت عقب‌نشینی کند. بعداز فرازونشیب‌های فراوان در چند سال گذشته، دیِم و نُووی دو محصول جداگانه هستند که به‌صورت مستقل در سال جاری میلادی راه‌اندازی خواهند شد.

پروژه‌ی نووی قرار است که رویکرد خود را با اعتقاد به اینکه اکنون بهترین زمان برای ترکیب یک شبکه پرداختی ارزان، سریع، ایمن، قابل تعامل و برنامه‌پذیر با یک استیبل‌کوین کارآمد است، تحت نظارت مستقیم مارکوس پیش بگیرد.

مارکوس می‌گوید:

    ما در صنعت پرداخت چالش برانگیز هستیم و برای تمام اشخاصی که از والت نووی استفاده کنند، خدمات پرداخت رایگان به‌صورت فردبه‌فرد در مقیاس محلی و بین‌المللی فراهم می‌کنیم.

او همچنین خاطر نشان کرد که نوی باید از توکن‌های غیر قابل معاوضه نیز پشتیبانی کند و اعلام کرد که تمام قراردادهای سنتی باید با قرارداد هوشمند جایگزین شوند.

بنابر گزارش‌ها، تیم توسعه‌ی نووی جلسات سازنده‌ای با نهادهای نظارتی و سیاست‌گذاران در سراسر جهان داشته و همین امر سبب دریافت مجوزهای قانونی و تأییدیه‌های ضروری برای فعالیت در اغلب ایالات آمریکا شده است.

مارکوس در دو موقعیت مختلف چنین گفته است که با وجود سابقه‌ی نه‌چندان مثبت فیسبوک در زمینه‌ی ذخیره‌ی داده‌ها، نووی شایستگی لازم برای داشتن یک فرصت منصفانه در راستای جاه‌طلبی مالی‌اش دارد و نوآوری هرگز نباید خفه شود، بلکه باید با آغوشی باز پذیرای آن باشیم.

دیوید مارکوس در پایان مقاله‌ی خود تأخیر در راه‌اندازی والت نووی را غیر منطقی خواند؛ اما هرگز تاریخ دقیقی مشخص نکرد.
منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • فیسبوک,
  • کیف پول دیجیتال,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 10

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 19

وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند image کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند 1403/01/26

شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد image هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد 1403/01/26

برخی از مدل‌های کارت‌ گرافیک RTX 4090 انویدیا همچنان از فاجعه‌ی ذوب‌شدن کانکتور پاور رنج می‌برند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت image تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت 1403/01/25

تصاویر جدید هندزفری‌های آينده‌ی ناتینگ، رنگ‌های مختلف آن‌ها را به‌نمایش می‌گذارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد image ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد 1403/01/22

همچنین نسخه به‌روزشده لپ تاپ 16 اینچی Nitro ایسر نیز معرفی شده که می‌توان آن را با پردازنده نسل فعلی اینتل Core یا AMD خرید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 36

دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد image دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد 1403/01/21

گوگل دستیار کدنویسی جمنای را با قابلیت‌های کاربردی به اندروید استودیو اضافه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

ایلان ماسک: پست‌های من بیشتر از آنکه به وضع مالی ایکس کمک کرده باشد، به آن آسیب زده است image ایلان ماسک: پست‌های من بیشتر از آنکه به وضع مالی ایکس کمک کرده باشد، به آن آسیب زده است 1403/01/21

ایلان ماسک در دادگاه اعلام کرد که پست‌های او بیشتر از آنکه به وضعیت مالی ایکس کمک کرده باشد، به آن آسیب زده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46