خدمات سایت


متن کامل خبر

DJI از دوربین سینمایی Ronin 4D مجهز به اسکنر لایدار رونمایی کرد

آرشیو
دی‌جی‌آی از جدیدترین دوربین سینمایی خود با نام Ronin 4D برای افراد حرفه‌ای رونمایی کرده است که با گیمبال داخلی و پشتیبانی اسکنر لایدار عرضه می‌شود و می‌تواند تا رزولوشن 8K را نیز فیلم‌برداری کند.
1400/07/30 07:18:19 ب.ظ

دی‌جی‌آی از جدیدترین دوربین سینمایی خود با نام Ronin 4D برای افراد حرفه‌ای رونمایی کرده است که با گیمبال داخلی و پشتیبانی اسکنر لایدار عرضه می‌شود و می‌تواند تا رزولوشن 8K را نیز فیلم‌برداری کند.


روز گذشته، شرکت دی‌جی‌آی در اقدامی غافل‌گیرانه از دوربین سینمایی جدیدش با نام Ronin 4D و مشخصات درخورتوجه رونمایی کرد؛ دوربینی که افراد حرفه‌ ای را هدف قرار داده است و بلطبع نباید انتظار داشت که این محصول قیمت کمی داشته باشد. دستگاه مذکور سخت‌افزار قدرتمندی را شامل می‌شود که نشان می‌دهد شرکت چینی در حال ایجاد تنوع در خط تولید محصولاتش است. Ronin 4D از دوربینی به نام Zenmuse X9 استفاده می‌کند که درواقع، یک مدل قابل تعویض فول فریم است و می‌تواند از لنزهای DL یا Leica M دی‌جی‌آی، همراه با دیگر لنزهای بدون آینه از طریق آداپتور استفاده کند. علاوه‌ براین، دارای حداقل نه فیلتر با چگالی خنثی داخلی (ND) برای کنترل نوردهی است.

دروبین یادشده در دو مدل 6K و 8K دردسترس خواهد بود. مدل 6K همان‌طور که از نامش مشخص است، امکان ضبط ویدئو با رزولوشن 6K را با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را ارائه می‌دهد؛ درحالی‌که در حالت 4K سرعت را تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه افزایش می‌دهد. در نهایت، مدل 8K وجود دارد که با حداکثر رزولوشن 8K قادر به ارائه ۷۵ فریم در ثانیه است. گفتنی است که X9 قادر است از فرمت‌های RAW و 422HQ یا حتی H.264 پشتیبانی کند.

گیمبال جدید نیز به‌ نوبه خود یکی از اولین نمونه‌هایی است که تثبیت‌کننده Z محور را ارائه می‌دهد. هدف این است که هنگام راه رفتن یا دویدن یک اپراتور دوربین، نویز تکان‌های عمودی کاهش یابد؛ ترفندی که معمولا به مهارت قابل توجهی نیاز دارد. وزن Ronin 4D بدون درنظر گرفتن لنز و کارت ذخیره‌سازی تقریبا ۴٫۶۷ کیلوگرم (۱۰٫۳ پوند) است. همچنین مانند گیمبال و هلی‌شات‌های مصرفی این شرکت دارای قابلیت ActiveTrack Pro است که از هوش مصنوعی (AI) برای تقویت فریم و ردیابی سوژه استفاده می‌کند.

در مورد سیستم فوکوس لایدار، این دوربین، ۴۳,۲۰۰ نقطه وسیع تا ۱۰ متر را اسکن می‌کند و حتی در محیط‌های کم‌ نور افراد، اشیاء و سایر موضوعات درون قاب دوربین را به‌ راحتی تشخیص می‌دهد. البته دی‌جی‌آی تاکنون در رابطه نوع فوکوس خودکار این دوربین، جزئیاتی را ارائه نداده است؛ اما این شرکت می‌گوید که دوربین مذکور از تشخیص چهره، بدن انسان و قاب‌بندی هر سوژه پشتیبانی می‌کند و ظاهرا سیستم، تشخیص فاصله با سوژه را بدون تکیه بر بافت‌های سطحی یا جست‌وجوی فریم اندازه‌گیری می‌کند؛ بدین معنی که دوربین از AF با تشخیص کنتراست استفاده نمی‌کند.

گفتنی است این سیستم از فوکوس خودکار کامل، فوکوس دستی و فوکوس دستی/خودکار (AMF) پشتیبانی می‌کند که به اپراتورهای دوربین اجازه می‌دهد با دقت فوق‌العاده فوکوس کنند. با بهره‌گیری از AMF، فوکوس خودکار بیشتر کارهای AF را انجام می‌دهد؛ اما این امکان نیز وجود دارد که عملگر در هر نقطه به‌صورت دستی قابل تغییر باشد. از سایر ویژگی‌های دوربین جدید می‌توان به فرستنده ویدئویی دوربرد تا ۲۰ هزار فوت به‌منظور انتقال خروجی 1080/60p به مانیتور، سه روش ذخیره‌سازی، میکروفون داخلی به همراه جک میکروفون ۳٫۵ میلی‌متری و درگاه‌های XLR و شارژدهی تا ۲٫۵ ساعت در زمان فیلم‌برداری اشاره کرد.


به گفته دی‌جی‌آی، نسخه 6K Ronin 4D در ماه دسامبر در دسترس خواهد بود و نسخه 8K نیز در بازه‌ای نامشخص در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. جالب است بدانید با خرید Ronin 4D، کاربران لوازم جانبی دیگر نظیر سیستم نظارت بی‌سیم و موتور فوکوس نیز دریافت می‌کنند که امکان می‌دهد لنزهای فوکوس دستی را برای استفاده از سیستم لایدار وفق داد. نسخه 6K در بازار ایالات متحده آمریکا ۷,۱۹۹ دلار هزینه دارد؛ درحالی‌ که نسخه 8K آن با قیمت ۱۱,۴۹۹ دلار آمریکا عرضه می‌شود.

منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • دوربین عکاسی,
  • Ronin 4D,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




فوجی‌فیلم از GFX50S II رونمایی کرد؛ ارزانترین دوربین مدیوم‌فرمت دنیا image فوجی‌فیلم از GFX50S II رونمایی کرد؛ ارزانترین دوربین مدیوم‌فرمت دنیا 1400/06/15

فوجی‌فیلم از جدیدترین دوربین‌ مدیوم‌فرمت بدون آینه GFX رونمایی کرد؛ دوربین ۵۱٫۴ مگاپیکسلی GFX50S II. با قیمت ۳۹۹۹ دلار، این اقتصادی‌ترین دوربین دیجیتال مدیوم‌فرمتی است که تابه‌حال ساخته شده.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1170

۳۶ درصد از عکاسان حرفه‌ای با گوشی هوشمند عکس می‌گیرند image ۳۶ درصد از عکاسان حرفه‌ای با گوشی هوشمند عکس می‌گیرند 1400/05/31

با افزایش روزبه‌روز کیفیت دوربین‌‌ گوشی‌های هوشمند، نسبت قابل توجهی از عکاسان حرفه‌ای برای خلق تایم لپس یا کاور مجله‌ها از موبایل خود استفاده می‌کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2165

آیا کانن پنل لمسی را جایگزین دکمه فیزیکی شاتر می‌کند؟ image آیا کانن پنل لمسی را جایگزین دکمه فیزیکی شاتر می‌کند؟ 1399/10/02

پتنت جدید کانن نشان می‌دهد که این شرکت به فکر تغییر یکی از قسمت‌های نمادین دوربین‌های حرفه‌ای است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 981

نیکون کلاس آموزش عکاسی رایگان برگزار می‌کند image نیکون کلاس آموزش عکاسی رایگان برگزار می‌کند 1399/09/05

نیکون در اقدامی مشابه آنچه در دوران آغاز دنیاگیری ویروس کرونا انجام داده بود، تا روز یازدهم دی‌ماه امسال تمامی کلاس‌های آموزشی آنلاین خود را به‌رایگان برگزار می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1584

مشخصات فنی نیکون Z7S و Z6S فاش شد  image مشخصات فنی نیکون Z7S و Z6S فاش شد 1399/07/02

بر اساس شایعه‌ای جدید، نیکون Z7S و Z6S قرار است دارای همان حسگر به‌کاررفته در Z7 و Z6 باشند و به‌دلیل داشتن قابلیت‌های اضافه، با قیمت بیشتری نسبت‌به این دو دوربین به بازار عرضه شوند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2620

محققان اولین عکس ۳۲۰۰ مگاپیکسلی جهان را ثبت کردند image محققان اولین عکس ۳۲۰۰ مگاپیکسلی جهان را ثبت کردند 1399/06/19

محققان با استفاده از سنسورهای بزرگترین دوربین دیجیتال دنیا موفق شدند تصاویری با کیفیت بی سابقه ۳۲۰۰ مگاپیکسل ثبت کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2531

افت ۵۰ درصدی فروش دوربین عکاسی بدون آینه در ماه مارس در ژاپن  image افت ۵۰ درصدی فروش دوربین عکاسی بدون آینه در ماه مارس در ژاپن 1399/01/26

تحلیلگران شیوع بیماری کرونا را مقصر اصلی افت فروش دوربین‌های عکاسی بدون آینه در ماه‌های گذشته می‌دانند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3377

فوجی فیلم از دوربین میرورلس  X-T4 رونمایی کرد؛ لرزشگیر داخل بدنه و منظره‌یاب ۱۰۰ هرتزی image فوجی فیلم از دوربین میرورلس X-T4 رونمایی کرد؛ لرزشگیر داخل بدنه و منظره‌یاب ۱۰۰ هرتزی 1398/12/07

فوجی فیلم یکی از مطرح‌ترین سازندگان دوربین‌های حرفه‌ای در دنیاست. این کمپانی اخیرا از جدیدترین دوربین میرورلس خود رونمایی کرده و با بروزرسانی‌هایی که در این دوربین شاهد هستیم، آن را به یک دوربین همه‌کاره تبدیل می‌کند

امتیاز:
تعداد بازدید: 2435

رونمایی از فوجی فیلم X100V؛ فیلمبرداری 4K با قیمت 1400 دلار image رونمایی از فوجی فیلم X100V؛ فیلمبرداری 4K با قیمت 1400 دلار 1398/11/16

فوجی فیلم در مراسمی در لندن از دوربین X100V رونمایی کرد. این دوربین از حسگر 26.1 مگاپیکسلی نسل چهارم X-Trans CMOS و پردازنده سیگنال تصویر X-Processor 4 بهره برده و به گفته سازنده برای عکاسان خیابانی تولید شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2943

رونمایی سونی از دسته لرزشگیر بیسیم برای دوربین های میرورلس image رونمایی سونی از دسته لرزشگیر بیسیم برای دوربین های میرورلس 1398/10/25

سونی از دسته لرزشگیر بیسیم خود با نام GP-VPT2BT رونمایی کرد. این دسته که برای ولاگرها و افراد همیشه در مسافرت ساخته شده، با بیشتر دوربین های بدون آینه سونی سازگار بوده و تغییر حالت بین عکسبرداری و فیلمبرداری را آسان می کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3272