خدمات سایت


متن کامل خبر

موتور جستجو «شادبین» برای دانش‌آموزان راه‌اندازی شد

آرشیو
شاد در راستای درخواست خانواده‌ها و معلمین برای ایجاد فضایی امن و مناسب دانش‌آموزان جهت وب‌گردی، سرویس جستجوگر «شادبین» را به صورت آزمایشی ارائه کرده است.
1400/08/03 10:13:00 ق.ظ



شاد در راستای درخواست خانواده‌ها و معلمین برای ایجاد فضایی امن و مناسب دانش‌آموزان جهت وب‌گردی، سرویس جستجوگر «شادبین» را به صورت آزمایشی ارائه کرده است. قابلیتی که پیش از این برای نسخه جدید شاد وعده داده شده بود.

شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که باتوجه به درخواست جمعی از همکاران و خانواده‌ها در ارائه جستجوگر مناسب برای دانش‌آموزان و پیشگیری از آسیب‌های ناشی از وب‌گردی و مراجعه به سایت‌های غیرایمن، سرویس جستجوگر شادبین از ۲۵ مهرماه به صورت آزمایشی در شاد ارائه شده و تاکنون مورد استقبال و رضایت کاربران قرار گرفته است.

گفتنی است این سرویس با ارائه پیشنهادات مناسب به کاربران، امکان جستجوی دانش‌آموزان در پایگاه‌های مورد اطمینان را فراهم می‌کند.

لازم به ذکر است از آنجایی که محتواهای مورد جست‌وجو در خارج از شاد ارائه می‌شود، طبیعتا هزینه‌هایی طبق مصوبات سازمان تنظیم مقررات برای دانش‌آموزان ایجاد خواهد کرد.

شاد در این اطلاعیه تاکید کرده است که مراقبت از کودکان در فضای مجازی را وظیفه اصلی خود دانسته و تحت هیچ شرایطی از آن عدول نخواهد کرد.

پس از فراگیری ویروس کرونا در اواخر سال ۹۸ و تعطیلی مدارس، مسئولان را برآن داشت تا آموزش را در بستر فضای مجازی ادامه دهند. از همین روی شاد مورد استفاده اکثر معلمان و دانش‌آموزان قرار گرفت.

اواخر شهریورماه امسال نیز از نسخه جدید این شبکه آموزشی دانش آموز رونمایی شد. این پلتفرم پیشرفت‌هایی به نسبت سال گذشته با هدف ارتقای سطح کیفیت داشته است و نسخه جدید آن همزمان با بازگشایی مدارس در دسترس قرار گرفت.

نسخه جدید شاد دارای قابلیت‌های کلیدی نظیر داشبوردهای مدیریتی ویژه برای نظارت هر چه بیشتر مدیران مدارس بر کیفیت آموزشی، امکان برقراری مکالمات گروهی با هدف افزایش سرعت ارتباطی بین دانش آموزان و معلمان، اضافه شدن موتور جستجوگر شادبین، طراحی رابط کاربری جدید با هدف ماندگاری و حضور هر چه بیشتر دانش آموزان و فعالیت مرکز مانیتورینگ هفت در بیست و چهار این پلتفرم است.

پیش‌تر وزیر ارتباطات پیشین کشور نیز طی سخنرانی‌های خود تاکید کرده بود که امکان راه اندازی موتور جستجوی بومی با توجه به جمعیت ایران صرفه اقتصادی چندانی ندارد اما از آنسو تاکید کرده بود راه اندازی موتور جستجوی بومی برای یک قشر خاص مانند کارمندان یک نهاد بزرگ و یا دانش آموزان می‌تواند مثمر ثمر باشد. «محمد جواد آذری جهرمی» در اسفند ۹۶، در گفتگو با دیجیاتو درباره جویشگرهای بومی اعلام کرده بود که این پلتفرم‌های ایرانی نمی‌توانند با گوگل رقابت کنند و نیاز دارند به مسائل انحصاری دیگری بپردازند. «محمدجواد آذری جهرمی» در همین رابطه گفته بود:

    «بازاری که با موافقت خود مسئولان این جویشگرها نیز در حال حاضر برای آنها مد نظر قرار گرفته، چرخه اینترنت کودک است. ظرفیت مراجعه‌ها در این حالت بیشتر می‌شود و خود کودک وقتی از سنین پایین با این جویشگرها کار می‌کند، ناخودآگاه با رابط کاربری آنها و نوع کارکردشان عادت می‌کند.»

حال با راه اندازی شاد بین باید دید که آیا پیش بینی جهرمی درست از آب در می‌آید و یا شادبین هم در آینده به سرنوشت موتور جستجوی بومی یوز که پس از سالها فعالیت در نهایت از کار افتاد منتهی خواهد شد.
منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • موتور جستجو,
  • اپلیکیشن شاد,
  • شادبین,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد image نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد 1403/02/09

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، موسوم به ایران اکسپو ۲۰۲۴ توسط رئیس جمهور افتتاح شد. ایرانسل نیز در این رویداد حضوری پررنگ و جدی دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 58

گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد image گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد 1403/02/09

گوگل اعتقاد دارد که وزارت دادگستری شواهدی مبنی بر عملکرد ضدرقابتی کسب‌وکار آن‌ها ارائه نکرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 62

اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید image اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید 1403/02/08

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اپل آیدی آن‌ها به‌طور ناگهانی قفل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 71

باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 89

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39