خدمات سایت


متن کامل خبر

به‌منظور افزایش امنیت اوبر، امکان ضبط صدا برای مسافران و رانندگان فراهم می‌شود

آرشیو
اوبر برای افزایش امنیت مسافران و رانندگان، قابلیت ضبط صدا را به اپلیکیشن خود اضافه می‌کند.
1400/09/17 10:16:28 ق.ظ

اوبر در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت این شرکت در اواخر ماه جاری ویژگی ضبط صدا را در سه شهر ایالات متحده‌ی آمریکا دردسترس کاربران قرار می‌دهد. در ابتدای سفر، مسافران و رانندگان می‌توانند این ویژگی را با کلیک‌کردن روی نماد سپر در جعبه‌ابزار ایمنی اپلیکیشن و انتخاب «ضبط صدا» فعال کنند.

هر دو گروه مسافران و رانندگان می‌توانند صدای سفرهای فردی خود را ضبط کنند؛ حتی برای رانندگان گزینه‌ای در نظر گرفته شده است که وقتی به‌دنبال مسافر بعدی خود هستند، می‌توانند این کار را انجام دهند. اگر مسافر در حال استفاده از ویژگی مذکور باشد، به راننده اطلاع داده می‌شود.

اوبر اولین‌بار در سال ۲۰۱۹ قابلیت ضبط صدا را در آمریکای لاتین راه‌اندازی کرد. به‌گزارش ورج، این اولین ویژگی درون‌برنامه‌ای است که مستندات صوتی سواری را ارائه می‌دهد. اوبر به رانندگان اجازه می‌دهد تا درصورت اجازه‌ی قوانین محلی، از دوربین داخل خودرو (DashCam) برای ضبط سفرها استفاده کنند.


حریم خصوصی فایل‌های صوتی ضبط‌شده

حریم خصوصی فایل‌های صوتی چگونه است؟ گفته می‌شود این فایل‌ها رمزگذاری و در دستگاه‌های مسافر و راننده ذخیره می‌شود؛ اما هیچ‌کس نمی‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد، حتی خود اوبر. اگر مسافر یا راننده تصمیم بگیرد گزارش ایمنی را ارائه دهد، می‌تواند فایل صوتی را ضمیمه کند. سپس، یکی از ماموران ایمنی آموزش دیده اوبر فایل ضبط‌شده را رمزگشایی و بررسی می‌کند.

براساس بیانیه‌ای مطبوعاتی، اوبر درکنار ضبط صدا، قابلیت هشدارهای صوتی کمربند ایمنی را نیز به‌زودی منتشر می‌کند. این هشدار برای گوشی هوشمند راننده ارسال می‌شود و به او یادآوری می‌کند کمربند ایمنی خود را ببندد. اوبر اعلام کرد که این ویژگی در اوایل سال ۲۰۲۲ در ایالات متحده‌ی آمریکا دردسترس خواهد بود.

اداره‌ی ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) گزارش داد که در سال ۲۰۲۰، میزان استفاده از کمربند ایمنی ۹۰٫۳ درصد بوده است. همچنین، NHTSA گفت از ۲۲،۴۱۵ سرنشین خودروهای سواری که در سال ۲۰۱۹ کشته شدند، ۴۷ درصد از آن‌ها کمربند ایمنی نبسته بودند. طبق اعلام NHTSA، از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ تغییر درخورتوجهی در استفاده از کمربند ایمنی دیده نشده است.

اوبر درباره‌ی پیشرفت‌های جدید ویژگی RideCheck خود که اولین‌بار در سال ۲۰۱۹ برای شناسایی تصادفات و توقف‌های طولانی غیرمعمول راه‌اندازی شده بود، توضیحاتی نیز ارائه کرد. اکنون RideCheck می‌تواند تشخیص دهد رانندگان اوبر چه زمانی وارد مسیر غیرمنتظره‌ای می‌شوند.

همچنین، این سیستم اکنون اگر سفری به‌طور ناگهانی قبل از مقصد نهایی به‌پایان می‌رسد، متوجه می‌شود. در‌صورت شناسایی این‌ نوع مسائل، مسافران و رانندگان اعلانی دریافت خواهند کرد تا مطمئن شوند همه‌چیز ایمن است. اوبر اولین‌بار در سال ۲۰۱۹ گزارش ایمنی را منتشر کرد که داده‌های بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ و نیز شکایات متعدد سرنشینان را بررسی می‌کرد. در‌نهایت، مشاهدات انجام‌شده به‌نفع رانندگان نیز شد؛ زیرا بعضی از آنان از مسافران شکایت کرده بودند.

اوبر به‌طور پیوسته ویژگی‌های ایمنی جدیدی را در پاسخ به مشکلات رانندگان و مسافرانی ارائه می‌کند که در طول سفرهای خود شرایط ناامنی ازجمله ادعاهای تجاوز جنسی را تجربه می‌کنند. به‌طور‌کلی، این شرکت در تلاش است تا ایمن‌ترین شرایط را برای کاربرانش ایجاد کند.
منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • حریم خصوصی,
  • اوبر,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 10

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 16

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 19

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 36

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد image پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد 1403/02/01

«پست‎ نیوز» شبکه‌ای اجتماعی است که بدون نمایش هیچ تبلیغاتی، محتوای پولی نشریه‌هایی ازجمله Business Insider و Wired را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55