خدمات سایت


متن کامل خبر

راهنمای جامع خرید منبع تغذیه (پاور کامپیوتر)

آرشیو
هنگامی که بیشتر افراد در حال انتخاب اجزاء رایانه هستند ، تمرکز آنها روی قسمتهایی است که جذابیت زیادی دارند ، مانند به کارت گرافیک، مادربرد یا پردازنده.
1400/10/01 01:25:49 ب.ظ

هنگامی که بیشتر افراد در حال انتخاب اجزاء رایانه هستند ، تمرکز آنها روی قسمتهایی است که جذابیت زیادی دارند ، مانند به کارت گرافیک، مادربرد یا پردازنده. ممکن است پاورها جذاب و هیجان انگیز نباشند اما آنها را می توان قلب تپنده یک سیستم دانست و نمی توان از آن چشم پوشی کرد. اگر شما یک پاور بی کیفیت یا نامناسب برای دستگاه خود انتخاب کنید باید منتظر آسیب دیدن سایر اجزای سیستم خود باشید. 

هرگاه سیستم شما با مشکلاتی از قبیل:

روشن نشدن

هنگ کردن

خود به خود ریست یا روشن خاموش می شود

عملکرد سیستم افت می کند

این مشکلات نشانه این است که پاور شما به درستی کار نمی کند، پاورها معمولا در قسمت پشتی کیس کامپیوتر نصب می شوند.

 

با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب به نکاتی که هنگام خرید پاور کامپیوتر (منبع تغذیه)باید اهمیت دهید، بپردازیم:

وات

مهمترین نکته ای که هنگام انتخاب منبع تغذیه باید به خاطر داشته باشید میزان وات مورد نیاز یک سیستم است. توجه داشته باشید که همیشه عدد بالاتر، نشانه بهتر بودن نیست. اگرچه ضروری است که یک منبع تغذیه بتواند برای تمام اجزای سازنده هنگامی که تحت فشار هستند، انرژی کافی را تامین کند. همه رایانه های شخصی به طور یکسان ساخته نشده اند ، بنابراین میزان انرژی مورد نیاز هرکدام متفاوت است. به عنوان مثال یک کامپیوتر گیمینگ سطح بالا نسبت به یک کامپیوتر خانگی به وات بیشتری احتیاج دارد.به این دلیل است که پردازنده ها و کارت های گرافیک قدرتمند برای اجرای بازی نیاز به انرژی بیشتری دارند.

برای اینکه میزان انرژی مورد نیاز سیستم را تعیین کنید ، می توانید میزان انرژی مورد نیاز تمام اجزای سیستم را جمع بزنید تا متوجه شوید که سیستم شما دقیقا به چه میزان انرژی نیاز دارد.

معمولا در مشخصه های پاور کامپیوتر دو توان درج شده است: توان واقعی و حداکثر توان

توان واقعی میزان توانی است که منبع تغذیه دستگاه شما می تواند در شرایط معمولی تامین کند.

توان حداکثری نیز حداکثر میزان توانی که منبع تغذیه تحت فشار تامین می کند که معمولا این حداکثر توان تا 1 دقیقه کار می کند.

به این نکته توجه داشته باشید که هنگام خرید پاور کامپیوتر پس از تعیین میزان انرژی مورد نیاز سیستم خود، پاوری را انتخاب کنید که حداکثر توان آن 20 درصد از میزان انرژی مورد نیاز سیستم بالاتر باشد. با این کار ماندگاری و کارآیی اجزای دستگاه افزایش می یابد. در حال حاضر پاورهایی با توان بین 200 تا 1200 وات در بازار موجود هستند.

بهره وری

 درجه کارایی منبع تغذیه از آن جهت مهم است که واحدهای با کارایی بالاتر تمایل به داشتن اجزای بهتر ، اتلاف انرژی کم و تولید گرمای کمتری دارند. همچنین همه اینها به کاهش صدای فن کمک می کنند. منبع تغذیه با درجه کارایی 80 درصد به این معناست که 80 درصد وات را به عنوان انرژی برای سیستم شما تأمین می کند ، در حالی که 20 درصد دیگر را به عنوان گرما از دست می دهد.

اتصالات

یکی دیگر از فاکتورهای مهم که هنگام خرید یک پاور کامپیوتر باید در نظر داشته باشید، بررسی اتصالات است. سوکت تمام قطعاتی که باید به منبع تغذیه متصل شوند را بررسی کنید. در نظر داشته باشید که ممکن است پاور های قدیمی تر از سوکت قطعات جدید پشتیبانی نکنند. بنابراین هنگام انتخاب پاور به کانکتورهای آن توجه داشته باشید. اگر شما بهترین منبع تغذیه را خریداری کنند ولی سوکت قطعات شما با آن سازگاری نداشته باشد، پس انتخاب نامناسبی داشته اید.

اولین اتصالی که باید در نظر گرفت اتصال اصلی است که مادربرد را تغذیه می کند. این اتصال در دو نوع 20 پین و 24 پین وجود دارد.و احتمالاً منبع تغذیه شما هر دو گزینه را فراهم کند.بنابراین لازم است بررسی کنید تا مطمئن شوید.

کانکتور بعدی پردازنده است که در نسخه های 4 و 8 پین ارائه می شود.  همانند مادربرد بررسی کنید تا مطمئن شوید که پاور شما از سوکت آن پشتیبانی کند.

صدای فن و راحتی کابل

اکنون که مهمترین عوامل مرتبط با برق را مورد بررسی قرار دادیم ، در انتخاب منبع تغذیه باید موارد دیگری را نیز در نظر گرفت. این موارد به اندازه فاکتورهای قبلی حیاتی نیستند، اما می توانند بر میزان کیفیت منبع تغذیه و طول عمر رایانه شما تأثیر بگذارند.   

صدای فن

همانطور که قبلاً بحث کردیم ، منابع تغذیه گرما تولید می کنند. بنابراین آنها نیاز به خنک نگه داشتن دارند. اگر به دنبال این هستید که سیستم شما کمترین صدا را تولید کند، در نتیجه از فن های بزرگتری که با سرعت کمتری می چرخند تا همان مقدار هوا را جابجا کنند، استفاده کنید.

کابل کشی

در نهایت ، سه نوع کابل کشی منبع تغذیه وجود دارد. اینکه شما از سیستم سیم کشی، مدولار یا ترکیبی استفاده کنید، کمک می کند تا داخل کیس کامپیوتر شما مرتب بماند و این امر بخصوص برای تهویه و هدایت گرما به خارج از کیس ( مخصوصا در مورد کیس های کوچکتر) کمک می کند.

کابل کشی سیم به این معنی است که هر کانکتور مستقیماً به منبع تغذیه متصل است و در صورت نیاز یا عدم نیاز به کابل، داخل کیس قرار می گیرند. بنابراین اگر به کابلی نیاز نداشته باشید نیز باید آن را در جایی از کیس قرار دهید.

کابل کشی ماژولار به این معنی است که هر کانکتور در صورت لزوم می تواند به آن اضافه شود. این روش باعث می شود فضای داخل کیس مرتب بماند. منبع تغذیه ماژولار بین کاربران محبوب هستند زیرا به شما امکان می دهند اتصالات برق خود را به راحتی سازماندهی کنید.

در کابل کشی فول ماژولار، کابل ها توسط کاربر نصب یا جدا می شوند. به این صورت از شلوغی داخل کیس جلوگیری می شود.

کیفیت

 یکی از مهمترین مواردی که باید هنگام خرید منبع تغذیه به آن فکر کنید، کیفیت آن است. با استفاده از منبع تغذیه ارزان قیمت می توانید در کوتاه مدت شاید به نظر بیاید که خرید مقرون به صرفه ای داشتید، ، اما اگر از کیفیت صرفه جویی کنید بعداً می توانید با مشکلات زیادی روبرو شوید. استفاده از یک منبع تغذیه با کیفیت می تواند در طول عمر رایانه شما بسیار موثر باشد.

برای انتخاب و خرید برخی از بهترین منبع تغذیه)پاور)  موجود در بازار، با قیمت های مناسب، پیشنهاد می کنیم به صفحات مربوطه در سایت فروشگاه تک رایان مراجعه نمایید.

  در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

منبع : تک رایان
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • منبع تغذیه,
  • راهنمای خرید,
  • پاور کامپیوتر,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 5

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 12

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 28

بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) image بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) 1403/02/03

شهر قم دومین شهر مذهبی کشور ماست که همه‌روزه عده زیادی از افراد به آن سفر می‌کنند تا روح خود را در بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) به پرواز درآورند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 24

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد image پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد 1403/02/01

«پست‎ نیوز» شبکه‌ای اجتماعی است که بدون نمایش هیچ تبلیغاتی، محتوای پولی نشریه‌هایی ازجمله Business Insider و Wired را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 23

پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44