خدمات سایت


متن کامل خبر

بالا بودن ۴۰ درصدی قیمت لوازم خانگی داخلی حتی با محاسبه گران ترین ارز

آرشیو
غلام رضایی رئیس اتحادیه لوازم خانگی البرز درباره قیمت گذاری آن معتقد است لوازم خانگی داخلی حداقل ۴۰ درصد از لوازم خانگی وارداتی حتی با گرانترین ارز موجود در بازار بالاتر است.
1401/02/12 11:10:37 ق.ظ

اسد الله غلامرضایی  درباره کم شدن عرضه لوازم خانگی به بازار و همچنین تغییر قیمت ها به واسطه آغاز سال گفت: زمانی که می‌خواهند با فرمولی قیمت ها را افزایش دهند تمام واحد های تولیدی یعنی از لوازم خانگی و باقی صنایع به نهاد حمایت از مصرف‌کننده در وزارت صمت مراجعه می کنند به یک نُرم افزایشی رسیده و اعلام می کنند.

وی در عین حال افزود: اما متاسفانه شاهد افزایش خودسرانه در برخی از تولیدات بودیم به عنوان مثال در صنایع لبنی این گونه بوده است.
مشکلات امروز بازار لوازم خانگی ریشه در نامشخص بودن قیمت گذاری ابتدای سال دارد



رئیس اتحادیه لوازم خانگی البرز ادامه داد زمانی که این روند هر ساله در فروردین ماه ابلاغ می‌شود منجر به این اوضاع می شود. زمانی که همه چیز از زیر شاخه های تولید افزایش می یابد نتیجه اش در بازار مشاهده می شود. حال اینکه چنین رویه ای قانونی و درست است یا خیر را باید از نهاد هایی که از مصرف‌کنندگان حمایت می کنند مانند نهاد حمایت از مصرف‌کننده و اتحادیه ها دعوت کرده و به یک فرمول(راهکار) معقول برسند که خروجی این کار به زیان مصرف‌کننده نباشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما هم واحد فروشگاهی دارید و با کمبود تصنعی منجر به افزایش قیمت مواجه شده اید یا خیر گفت: بله بنده هم واحد فروشگاهی دارم که به برادران داده ام، خوشبختانه ما جنس دولتی می گیریم و حواله این اجناس را مستقیما به خود شرکت می دهیم.

غلام رضایی ادامه داد: متاسفانه هر ساله در ماه های ابتدایی سال بی نظمی هایی در سطح بازار و شرکت ها وجود دارد. علت این موضوع هم افزایش های نامشخص می‌باشد. حقوق را که افزایش می‌دهند این گونه به نظر می رسد که دیگر قیمت ها هم باید افزایش پیدا کند. همه اینها ریشه در نامفهوم بودن قیمت گذاری در ابتدای سال دارد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی البرز در پاسخ به این سوال که شاید فردی در ابتدای سال نیاز فوری به خرید لوازم خانگی برای مثلا جهیزیه داشته باشد؛ در این شرایط باید چه کار کند، گفت: درخواست های مردم اکثرا به نهاد حمایت از مصرف‌کننده مربوط است اینها باید به کارخانه های دولتی فشار بیاورند که خروجی جنس شان را در فروردین ماه قطع نکنند. هر تصمیمی هست قبل از سال انجام شود که پیش از فروردین ماه و بازگشایی بازار تولید کننده هم عرضه جنس به مغازه داران را آغاز کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر آب در لوله کشی خانه شما نباشد من چه پیشنهادی برای این موضوع خواهم داشت؟ به نوعی نهاد هایی که بر تولیدکنندگان نظارت دارند برای تزریق لوازم شان در بازار وقفه ندهند. زمانی که بازار تغذیه نشود هر بلایی به سرش خواهد آمد

غلام رضایی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در رابطه با حمایت از تولیدکنندگان لوازم خانگی و گلایه ایشان از افزایش قیمت ها هم گفت: با وجود سخنان گلایه آمیز رهبر معظم انقلاب اما دولت در خصوص این افزایش قیمت دو برابری هیچ اقدامی نکرد. زمانی که جنس خارجی وارد کشور می‌شود و ۳۰ درصد زیر قیمت جنس داخلی فروش می رود مشخص است که قیمت گذاری کشورمان از پایه بالا هست.


رقابت پذیر نیستیم



رئیس اتحادیه لوازم خانگی البرز همچنین گفت: لوازم خانگی خارجی با ارز گران هم ۴۰ درصد زیر قیمت بازار داخلی به فروش می‌رسد اینجا که دیگر دست خارجی ها در کار نیست. بازار جاری در تمام جهان است و همه دنبال رقابت هستند اما ما رقابت پذیر نیستیم.

وی افزود: متاسفانه اگر هم بخواهیم از تولید داخلی حمایت کنیم، تولید داخلی می گوید تولید خارجی مقابل من نباشد و خودش هم به هر قیمت و کیفیتی که می خواهد عرضه می‌کند.

غلامرضایی در رابطه با کیفیت محصولات تولید داخل لوازم خانگی هم گفت: تقریبا نسبت به امکاناتی که در داخل موجود است می توان گفت قابل قبول است اما اینکه شما بگویید کیفیت کامل و بهترین است باید بگویم کمی اغراق آمیز است مانند صنعت خودرو سازی.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بخش زیادی از این ها مونتاژ و به قول رهبر انقلاب نوعی واردات نیست، گفت: فکر می کنم عمدتا مونتاژ می کنند زیرا در حال حاضر موتور، لوازم برقی و لوازم کامپیوتری عمدتا مونتاژ می شود به همین دلیل امسال مقام معظم رهبری نهاد های دانش بنیان را پیشنهاد کردند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی البرز در عین حال با اشاره به سخنان رهبر انقلاب گفت: مونتاژ هنری ندارد اگر قرار هست مونتاژ بکنند و سود سه برابری به دست بیاورند همان دور زدن بخش تولید است.

وی همچنین ادامه داد: مگر در کیت های الکترونیک در صنایع دیگر پیشتاز نیستیم، خب صنعت لوازم خانگی که بسیار ضعیف تر از آن صنایع است. به نظر من علت اینکه ورود نمی‌کنند سود در مونتاژ کاری هست.

غلامرضایی درباره نظارت اتحادیه بر بازار با همه این اوصاف گفت: بر تولید کنندگان که ما نظارت نداریم و یکی از بزرگترین مشکلاتی که متاسفانه فقط در جامعه ما وجود دارد به دلیل اینکه رقابت نیست نظارت هم به درد نمی‌خورد.

وی افزود: زمانی که رقابت نباشد نظارت خود به خود از بین می رود و رقابت خود آنقدر زیبا کار می کند که نظارت عقب می‌افتد طوری که باید التماس کنیم ارزان ندهند.

به گزارش بازار، رئیس اتحادیه لوازم خانگی البرز تاکید کرد: جنسی که در بازار به یک یا دو تولید کننده محدود می شود، آنها هم دلشان بخواهد تزریق می‌کنند هر چقدر هم نظارت کنید باز هم متاسفانه آسیب خود را ایجاد می کنند.

وی در پایان تصریح کرد: تا رقابت نباشد نظارت هیچ نقشی نمی‌تواند داشته باشد به نظر من آسیب هم می تواند برساند.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • قیمت لوازم خانگی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




قیمت غذاساز پارس خزر چند؟ image قیمت غذاساز پارس خزر چند؟ 1403/01/18

آنچه در زیر می‌آید جدول قیمت روز انواع غذاساز براساس آخرین قیمت در سایت‌های فروش اینترنتی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود image شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود 1402/12/13

شیائومی از یک پنکه هوشمند جدید رونمایی کرده که با قابلیت‌های خود می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. در ادامه با Xiaomi Mijia Fan آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

لیست قیمت انواع هواپز image لیست قیمت انواع هواپز 1402/12/08

هواپز یکی از لوازم خانگی برقی کاربردی در آشپزخانه است که از هوای گرم برای پخت غذا استفاده می‌کند. در این روش ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 78

ماشین ظرفشویی ال‌جی به کمک بخار ظروف را تمیز و ضدعفونی می‌کند image ماشین ظرفشویی ال‌جی به کمک بخار ظروف را تمیز و ضدعفونی می‌کند 1402/10/23

ماشین ظرف‌شویی XD3 با قابلیت TrueSteam، بازوی اسپری‌کننده آب چهارگانه و موتوری با قطعات متحرک کمتر، می‌تواند همراه خوبی برای شست‌وشوی ظروف باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 220

پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس image پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس 1402/09/25

فیلیپس (Philips) محصولات متنوعی در زمینه سرخ کن بدون روغن تولید کرده است. این محصولات با توجه به نیازها و مخاطبان مختلف، انواع و مدل‌های مختلفی دارند. در زیر به برخی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن که توسط نمایندگی فیلیپس ارائه شده‌اند، اشاره شده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 252

واردات لوازم خانگی برقی و گازسوز آزاد شد image واردات لوازم خانگی برقی و گازسوز آزاد شد 1402/09/21

معاون رئیس جمهور مصوبه وزیران پیرامون مجوز واردات لوازم برقی و گاز سوز خانگی با برچسب انرژی با دو رتبه برتر انرژی را ابلاغ کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 128

یخچال ۲۵۶ لیتری شیائومی از یک گربه هم کمتر صدا تولید می‌کند و ۱۲ میلیون تومان است image یخچال ۲۵۶ لیتری شیائومی از یک گربه هم کمتر صدا تولید می‌کند و ۱۲ میلیون تومان است 1402/07/29

یخچال سه درب ۲۵۶ لیتری شیائومی با انبوهی از ویژگی‌های جذاب هوشمند، قیمت اقتصادی و یک محفظه اضافه جداگانه معرفی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 348

رونق فروش قسطی لوازم خانگی در پی کاهش تقاضا image رونق فروش قسطی لوازم خانگی در پی کاهش تقاضا 1402/04/27

اکبر پازوکی گفت: فروش اقساطی لوازم خانگی رونق گرفته ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 131

اولین جارو رباتیک با قابلیت تمیز کردن پله‌ ساخته شد image اولین جارو رباتیک با قابلیت تمیز کردن پله‌ ساخته شد 1402/03/23

اولین محصول شرکت Migo Robotics، اولین جارو رباتیک جهان با قابلیت تمیز کردن و تردد روی پله‌ها است که نوید تحولی بزرگ در این صنعت را می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 201

مشخصات یخچال فریزر بنس مدل DESENT image مشخصات یخچال فریزر بنس مدل DESENT 1402/02/31

یخچال فریز ها یکی از لوازم پرکاربرد و پر مصرف در خانه هستند زیرا در فصول گرم و سرد سال وظیفه سالم و خنک نگه داشتن مواد غذایی مانند گوشت، مرغ، ماهی، میوه و‌… را به عهده دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 295