خدمات سایت


متن کامل خبر

بیش از ۱۵ میلیون اپلیکیشن منسوخ در اپ‌استور و پلی‌استور وجود دارد

آرشیو
تحقیقات نشان می‌دهد حدود ۶۵۰ هزار اپلیکیشن در اپ‌استور از دو سال قبل تاکنون به‌روزرسانی نشده‌اند و تعداد اپلیکیشن‌های فروشگاه گوگل‌پلی که از چندسال قبل به‌روزرسانی دریافت نکرده‌اند حدود ۸۶۹ هزار است.
1401/02/24 11:35:56 ق.ظ

اپل به‌تازگی اعلام کرده است اپلیکیشن‌هایی که به‌روزرسانی جدیدی برای آن‌ها منتشر نشده است از فروشگاه خود حذف خواهد کرد و سپس مهلت انتشار به‌روزرسانی برای این دسته از اپلیکیشن‌ها را تمدید کرد. اکنون یک شرکت تحقیقاتی با بررسی فروشگاه اپلیکیشن گوگل و اپل، تعداد اپلیکیشن‌هایی را که از مدت‌ها قبل به‌روزرسانی نشده‌اند، اعلام کرده است.

شرکت تحقیقاتی Pixalate در ۳۱ مارس ۲۰۲۲ از هردو فروشگاه اپلیکیشن گوگل و اپل عکس گرفته و اپلیکیشن‌هایی را که بیش از دو سال به‌روز نشده‌اند منسوخ دانست. اگر برنامه‌های این دو فروشگاه پنج سال یا بیشتر به‌روز نشده باشند، به‌عنوان رها‌شده نامیده خواهند شد.

به گزارش AppleInsider، آماری که Pixalate به‌اشتراک گذاشته است نشان می‌دهد ۳۳ درصد از همه‌ی اپلیکیشن‌های منتشرشده در فروشگاه‌های اپ‌استور و گوگل‌پلی، به‌مدت دو سال یا بیشتر به‌روزرسانی نشده اند و ۱۱ درصد (بیش از ۵۰۰ هزار) از این اپلیکیشن‌ها از چهارسال قبل یا بیشتر به‌روزرسانی جدیدی دریافت نکرده‌اند.



تقریباً ۳۱۴ هزار اپلیکیشن در فروشگاه‌های اپل و گوگل آخرین بار پنج‌ سال قبل یا بیشتر به‌روزرسانی شده‌اند. از این تعداد ۵۸ درصد یا ۱۸۴ هزار اپ مربوط به اپ‌استور است درحالی‌که ۱۳۰ هزار اپلیکیشن در گوگل‌پلی منتشر شده‌اند.

احتمال رها شدن برنامه‌ها در برخی دسته‌بندی‌های خاص بیشتر است. از نظر تعداد، بازی‌ها با ۵۰ هزار عنوان، برنامه‌های آموزشی با ۴۴ هزار عنوان و برنامه‌های مرجع با ۳۱ هزار عنوان در صدر فهرست اپلیکیشن‌هایی قرار دارند که به‌مدت دو سال یا بیشتر به‌روزرسانی نشده‌اند.

به‌همین ترتیب، اپلیکیشن‌هایی که بیشتر به‌روز می‌شوند نیز در دسته‌بندی‌های خاصی قرار دارند. از نظر تعداد، برنامه‌های مالی با ۶۹ هزار عنوان، ازجمله اپلیکیشن‌هایی محسوب می‌شوند که در ۶ ماه گذشته به‌روزرسانی دریافت کرده‌اند.

حدود ۷۲ هزار اپلیکیشن خرید نیز از ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ به‌روز شده‌اند و از آن زمان تاکنون ۶۴ هزار برنامه حوزه‌ی سلامت نیز نسخه‌ی جدیدی دریافت کرده‌اند.

Pixalate می‌گوید بین به‌روزرسانی‌های اپلیکیشن و تعداد دفعات بارگیری آن‌ها، پیوندی واضح و مثبت وجود دارد. این شرکت گزارش می‌دهد ۸۴ درصد از اپلیکیشن‌هایی که بیش از ۱۰۰ میلیون دانلود داشته‌اند در ۶ ماه گذشته به‌روز شده‌اند.

عدم به‌روزرسانی یک اپلیکیشن الزماً نشانه‌ی رها شدن آن نیست. امکان دارد برخی از برنامه‌‌ها نیازی به به‌روزرسانی نداشته باشند. اپل در دسامبر ۲۰۲۰ برچسبی برای این نوع اپلیکیشن‌ها معرفی کرد و از توسعه‌دهندگان خواست که توضیحات برنامه‌ی خود را با این اطلاعات به‌روز کنند.

برنامه‌هایی که نتوانند در در یک دوره‌ی ۱۲ ماهه به‌حداقل آستانه‌ی دانلود برسند و در سه‌سال گذشته نیز به‌روزرسانی نشده باشند، از اپ‌استور حذف خواهند شد، اگرچه این شرکت آستانه را مشخص نکرده است.

اپل اعلام می‌کند این کار را به‌منظور ارائه‌ی تجربه‌ی کاربری بهتر در اپ‌استور انجام می‌دهد. این شرکت امیدوار است با حذف اپلیکیشن‌های قدیمی، منسوخ یا رهاشده، شرایطی ایجاد شود که اپلیکیشن‌های به‌روز و فعال بهتر شناسایی شوند.

اپل همچنین تضمین می‌کند که اپلیکیشن‌ها از دستورالعمل‌های امنیتی و حریم‌خصوصی اپ‌استور پیروی کنند. این شرکت خاطرنشان کرد که دستورالعمل‌های اپ‌استور همواره درحال تکمیل است.

اپل همچنین می‌خواهد برنامه‌ها با سطح کیفیت خاصی منتشر شوند. این شرکت به‌طور واضح اعلام کرده است همه‌ی اپلیکیشن‌ها باید با ابعاد نمایشگر همه‌ی دستگاه‌های مدرن مطابقت داشته باشند و از جدیدترین APIها، SDK و سایر قابلیت‌های ارائه‌شده در اکوسیستم‌های iOS و macOS استفاده کنند. اگر کاربران اپلیکیشنی دانلود کرده باشند، آن اپ از دستگاه یا حساب کاربری آن‌ها حذف نخواهد شد. درحال‌حاضر مشخص نیست که معیار گوگل برای حذف اپلیکیشن‌ها از فروشگاه پلی چیست.

منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • اپ استور,
  • گوگل پلی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 22

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند image کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند 1403/01/26

شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد image هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد 1403/01/26

برخی از مدل‌های کارت‌ گرافیک RTX 4090 انویدیا همچنان از فاجعه‌ی ذوب‌شدن کانکتور پاور رنج می‌برند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت image تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت 1403/01/25

تصاویر جدید هندزفری‌های آينده‌ی ناتینگ، رنگ‌های مختلف آن‌ها را به‌نمایش می‌گذارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد image ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد 1403/01/22

همچنین نسخه به‌روزشده لپ تاپ 16 اینچی Nitro ایسر نیز معرفی شده که می‌توان آن را با پردازنده نسل فعلی اینتل Core یا AMD خرید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد image دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد 1403/01/21

گوگل دستیار کدنویسی جمنای را با قابلیت‌های کاربردی به اندروید استودیو اضافه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

ایلان ماسک: پست‌های من بیشتر از آنکه به وضع مالی ایکس کمک کرده باشد، به آن آسیب زده است image ایلان ماسک: پست‌های من بیشتر از آنکه به وضع مالی ایکس کمک کرده باشد، به آن آسیب زده است 1403/01/21

ایلان ماسک در دادگاه اعلام کرد که پست‌های او بیشتر از آنکه به وضعیت مالی ایکس کمک کرده باشد، به آن آسیب زده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46