خدمات سایت


متن کامل خبر

اپل در ۲۲ سال گذشته تقریباً ۲۵۰ پتنت مربوط‌ به خودرو ثبت کرده است

آرشیو
بررسی‌ها نشان می‌دهد اپل از سال ۲۰۰۰ تاکنون نزدیک‌ به ۲۵۰ پتنت با محوریت خودرو ثبت کرده است. احتمالاً اولین خودروی اپل تا چند سال دیگر از راه می‌رسد.
1401/05/04 11:27:55 ق.ظ

زمان زیادی از انتشار نخستین اخبار با محوریت ورود اپل به بازار خودروهای برقی می‌گذرد، بااین‌حال خودروی اختصاصی این شرکت که فعلاً از آن با نام Apple Car (یا پروژه‌ی تایتان) یاد می‌شود دارای نقاط ابهام زیادی است. گزارش‌های پیشین ادعا می‌کردند اپل در مسیر تولید خودرو با چالش‌ مواجه شده است و گزارش جدید Nikkei Asia به تلاش‌های ۲۰ سال اخیر تولیدکننده‌ی آیفون برای ورود به صنعت خودرو اشاره می‌کند.

Nikkei Asia پروژه‌ی تحقیقاتی مشترکی با یکی از شرکت‌های فعال در توکیو انجام داده و متوجه شده که اپل از سال ۲۰۰۰ تاکنون بالغ‌بر ۲۴۸ پتنت با محوریت پروژه‌ی تایتان ثبت کرده است. Nikkei Asia به‌طور مشخص‌تر می‌گوید پتنت‌های ثبت‌شده به «سیستم خودران و دیگر نرم‌افزارهای خودرویی» ارتباط دارند. ظاهراً مجموعه‌ای از پتنت‌ها روی بخش‌هایی از خودرو مثل صندلی و سیستم تعلیق متمرکز شده‌اند.



آن‌طور که 9to5Mac می‌نویسد، روند ثبت پتنت مرتبط به خودروی اپل در سال ۲۰۱۷ به اوج رسید و بعد از آن به‌طور موقت هیچ پتنت جدیدی ثبت نشد. اگر تمامی پتنت‌هایی که اپل در سال ۲۰۲۱ ثبت کرده در آینده منتشر شوند، تعداد نهایی پتنت‌های سال ۲۰۲۱ معادل تعداد پتنت‌های سال ۲۰۱۷ خواهد شد. ممکن است روند ثبت نهایی هر پتنت تا ۱۸ ماه طول بکشد.

اپل کار روی پروژه‌ی تایتان را از حدوداً سال ۲۰۱۴ شروع کرد، اما آن‌طور که خبرگزاری اینفورمیشن می‌نویسد تیم کوک در آن دوران توجه زیادی به پروژه‌ی خودروی برقی نشان نداده و همین سبک مدیریت باعث شده است به این پروژه لطمه وارد شود.

Nikkei Asia می‌گوید نخستین بار در سال ۲۰۰۸ ثبت پتنت مربوط به خودرو توسط اپل، خبرساز شد؛ یعنی یک سال پس از عرضه‌ی نسل اول آیفون. اپل در ابتدا قصد داشت روی برقراری ارتباط بین آیفون و خودرو تمرکز کند، بااین‌حال در سال ۲۰۱۶ تعداد پتنت‌های خودرویی اپل افزایش پیدا کرد. تا اواسط دهه‌ی ۲۰۱۰ میلادی، اپل در هر سال کمتر از ۱۰ پتنت خودرویی ثبت می‌کرد اما در سال ۲۰۱۶ این تعداد به ۴۴ مورد رسید (تعداد پتنت‌ها در سال ۲۰۱۵ تنها ۷ مورد بود). اپل در سال ۲۰۱۷ با ثبت ۶۶ پتنت جدید رکوردشکنی کرد. شماری از این پتنت‌ها به سیستم خودران ارتباط داشتند.

به گفته‌ی Nikkei Asia اپل قرار نیست در پروژه‌ی تایتان صرفاً روی نرم‌افزار (CarPlay) متمرکز شود، بلکه قصد بازتعریف خودرو را دارد. بررسی پتنت‌ها نشان می‌دهد اپل برخلاف گوگل که به سیستم‌های خودران علاقه دارد، پتنت‌هایش را به‌گونه‌ای ثبت می‌‌کند که نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی این شرکت به تولید خودروی اختصاصی است.
پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۵ شاهد اتفاقات بزرگی در صنعت خودروهای برقی باشیم، بااین‌حال مشخص نیست که اپل می‌تواند در آن سال خودروی اختصاصی عرضه کند یا خیر. یک تحلیلگر می‌گوید اپل هیچ تجربه‌ای در زمینه‌ی خودروسازی ندارد و احتمالاً مجبور به برون‌سپاری تولید اپل کار می‌شود. به گفته‌ی این تحلیلگر اپل باید از حفظ ایمنی خودرویش در روند تولید اطمینان حاصل کند و عملی کردن این کار بسیار سخت‌تر از حفظ ایمنی گوشی‌های هوشمند است.

شایعه‌های تأییدنشده می‌گویند خودروی اپل ممکن است بدون فرمان و بدون پنجره تولید شود و بر فناوری واقعیت مجازی اتکا کند. احتمالاً اپل کار با قیمت بیش از ۱۰۰ هزار دلار عرضه می‌شود. اپل با عرضه‌ی خودروی برقی به رقیب بزرگی برای تسلا و سایر بازیگران صنعت خودرو تبدیل خواهد شد.

منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • اپل,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو image ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو 1402/12/19

جنرال موتورز خودروی بلیزر برقی خود را بعد از برطرف کردن مشکلاتی که وجود داشت، آماده عرضه به مشتریان خود کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! image دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! 1402/12/16

شخصی در ایالت کالیفرنیای آمریکا در تلاش بود یکی از خودروهای خودران گوگل را به‌سرقت ببرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا image قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا 1402/12/14

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودروهای ایرانی در تاریخ ۱۴ اسفند. برای مشاهده قیمت صفر ماشین های ایرانی وارد سایت اقتصادآنلاین شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

فروش خودروهای دنده دستی به‌طرز عجیبی افزایش یافته است! image فروش خودروهای دنده دستی به‌طرز عجیبی افزایش یافته است! 1402/12/08

شرایط در بازار خودرو جهان تغییر کرده و اکنون فروش خودروهای دنده دستی به طرز عجیبی در مقایسه با خودروهای اتوماتیک، افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

 لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا به‌روز شد image لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا به‌روز شد 1402/11/29

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودروهای ایرانی در تاریخ ۲۹ بهمن ماه. برای مشاهده قیمت صفر ماشین های ایرانی وارد سایت اقتصادآنلاین شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد image تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد 1402/11/23

سایپا که قصد عرضه نسخه هیبرید تویوتا کرولا در بازار تا انتهای امسال را دارد، نمونه‌های اولیه این سدان وارداتی ژاپنی را به ایران آورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 68

شرایط جدید فروش لاستیک دولتی اعلام شد image شرایط جدید فروش لاستیک دولتی اعلام شد 1402/11/21

سامانه جامع تجارت اعلام کرد: با هماهنگی صورت گرفته با فراجا برای استعلام اطلاعات خودرو، از تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳ در زمان ثبت اسناد فروش به مصرف کننده تایر سواری، شماره برگ سبز خودرو و ۵ رقم انتهای شماره شاسی به صورت الزامی دریافت می شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67

قیمت لیفان در بازار خودرو image قیمت لیفان در بازار خودرو 1402/11/18

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودرو لیفان در تاریخ ۱۸ بهمن. برای مشاهده قیمت کارخانه ماشین لیفان وارد سایت اقتصادآنلاین شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 64

سونامی سرقت خودرو در کانادا؛ ماشین های دزدیده شده را به خاورمیانه می‌آورند image سونامی سرقت خودرو در کانادا؛ ماشین های دزدیده شده را به خاورمیانه می‌آورند 1402/11/15

موجی از سرقت خودرو در کانادا باعث نگرانی مسئولان دولت این کشور شده است. این خودروها پس از دزدیده شدن، به خاورمیانه و آفریقا آورده می‌شوند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49