خدمات سایت


متن کامل خبر

درآمد فراتر از انتظار در گزارش مالی جدید آلفابت؛ واحد ابری گوگل بالاخره به سودآوری رسید

آرشیو
گزارش سه‌ماهه اول 2023 آلفابت نشان می‌دهد که این شرکت درآمدی بیشتر از پیش‌بینی‌ها داشته و واحد ابری گوگل هم سودآور شده است.
1402/02/06 03:06:50 ب.ظ

آلفابت، شرکت والد گوگل، گزارش مالی سه‌ماهه اول 2023 خود را منتشر کرد و می‌توان دید که عملکرد این شرکت بهتر از پیش‌بینی تحلیلگران بوده است. به‌علاوه، کسب‌وکار ابری گوگل پس از سه سال زیان‌دهی، بالاخره به سودآوری رسیده است.

طبق اعلام CNBC، در گزارش مالی جدید آلفابت گفته شده سود هر سهم این شرکت به 1.17 دلار رسیده که این رقم بالاتر از پیش‌بینی 1.07 دلاری است. به‌علاوه، گوگل 69.79 میلیارد دلار درآمد داشته که این رقم بالاتر از پیش‌بینی 68.9 میلیارد دلاری است. بااین‌حساب آلفابت برای اولین‌بار در چهار فصل متوالی اخیر که پیش‌بینی‌های درآمدی خود را از دست داده بود، موفق شده است بهتر از تحلیل‌ها عمل کند.

این شرکت می‌گوید درآمد تبلیغات یوتوب 6.69 میلیارد دلار و درآمد کسب‌وکار ابری گوگل 7.45 میلیارد دلار بوده است. آلفابت مدت‌هاست که درزمینه کسب‌وکار ابری خود صرف هزینه می‌کند و حالا برای نخستین‌بار در سه سال اخیر به سودآوری دست یافته است.


کسب‌وکار ابری گوگل سرانجام از زیان خارج و سودآور شد

واحد ابری گوگل در بازه زمانی مشابه پارسال، 706 میلیون دلار زیان به‌بار آورد، اما حالا 191 میلیون دلار سود عملیاتی داشته است. این کسب‌وکار شامل پلتفرم ابری گوگل می‌شود که زیرساخت‌ها و خدمات ابری خود را به شرکت‌های دیگر اجاره می‌دهد. به‌علاوه، اشتراک نرم‌افزار Google Workspace هم بخشی از این کسب‌وکار به‌حساب می‌آید. ازجمله مشتریان واحد ابری گوگل می‌توان به دویچه بانک، پی‌پل و UPS اشاره کرد. این کسب‌وکار حالا حدود 10 درصد از مجموع درآمدهای گوگل را به‌وجود می‌آورد.

بااین‌حال خدمات ابری گوگل در بازار همچنان پس از آمازون و مایکروسافت، سوم است. آمازون که در اواسط دهه 2000 کار جدی خود را شروع کرد، از سال 2014 سودآور بوده است؛ اما مایکروسافت اطلاعاتی درباره سود واحد آژور منتشر نمی‌کند.

آلفابت در بخش جستجوی گوگل و دیگر درآمدها با رشد اندک، از 39.62 میلیارد دلار در بازه زمانی مشابه سال گذشته، به 40.36 میلیارد دلار رسیده است. در سوی دیگر اما درآمد بخش Other Bets آلفابت که شامل واحد علوم زندگی Verily و اتومبیل‌های خودران می‌شود، از 440 میلیون دلار در بازه مشابه پارسال، به 288 میلیون دلار رسیده است.

این شرکت همچنین می‌گوید هیئت‌مدیره آن‌ها مجوز بازخرید 70 میلیارد دلار از سهام شرکت را صادر کرده است.

منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • گوگل,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 5

پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد image پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد 1403/02/01

«پست‎ نیوز» شبکه‌ای اجتماعی است که بدون نمایش هیچ تبلیغاتی، محتوای پولی نشریه‌هایی ازجمله Business Insider و Wired را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4

پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 60

کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند image کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند 1403/01/26

شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد image هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد 1403/01/26

برخی از مدل‌های کارت‌ گرافیک RTX 4090 انویدیا همچنان از فاجعه‌ی ذوب‌شدن کانکتور پاور رنج می‌برند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت image تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت 1403/01/25

تصاویر جدید هندزفری‌های آينده‌ی ناتینگ، رنگ‌های مختلف آن‌ها را به‌نمایش می‌گذارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54