خدمات سایت


متن کامل خبر

طرح زوج و فرد با شدت بیشتری به تهران باز می‌گردد

آرشیو
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، محدودیت‌های جدید طرح زوج و فرد در تهران را اعلام کرده و دلیل اجرای دوباره آن را مشکلات جدی ترافیک شهر تهران دانسته است.
1389/11/07 05:45:53 ق.ظ

رانندگان تهرانی دوباره فقط می‌توانند در روزهایی که پلاک ماشینشان با روزهای هفته هماهنگ باشد، بیرون بیایند. اجرای 24 روزه طرح زوج و فرد در خیابان‌های تهران در آذرماه گذشته هرچند به نظر اکثر مسئولان و کارشناسان شهری، این طرح توانست از آلودگی اضطراری هوا کم کند و برای مشکل همیشگی آلودگی هوا نیز، راه چاره خوبی باشد، اما پس از پایان یافتن مهلت آن تمدید نشد و مسئولان ترافیک شهری تهران اعلام کردند که بر اساس قانون، محدودیتها تنها در شرایط اضطرار آلودگی هوا اعمال می‌شود و استمرار آن در مواردی همچون اجرای طرح سراسری زوج و فرد پس از اتمام این شرایط غیرقانونی است.

اما با اینکه دیگر تهرانی‌ها داشت باورشان می‌شد که لااقل دیگر تا پایان سال، از اجرای این طرح در خیابان‌های شهرشان خبری نیست، امروز رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، محدودیت‌های جدید این طرح در تهران را اعلام کرده و دلیل اجرای دوباره آن را مشکلات جدی ترافیک شهر تهران دانسته است.

بر این اساس، بزرگراههای شهید چمران، شهید همت، شهید زین‌الدین، شهید باقری، شهید بعثت، شهید تندگویان، شهید نواب صفوی، شهید دوران و بسیج جزو محدوده جدید طرح زوج و فردند و خودروها می‌توانند در این بزرگراه‌ها به صورت عادی تردد کنند اما برای ورود به هسته مرکزی از طریق این اتوبانها باید مجوز ورود به محدوده طرح زوج و فرد داشته باشند.

به گزارش مهر سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در این مورد گفته است که « افرادی که دارای طرح ترافیک هستند، خودروهای اداری و سرویس‌های مدارس مجاز به تردد در محدوده زوج و فرد هستند. شروع طرح مانند گذشته از ساعت 6:30 تا 19 است و با افرادی که وارد محدوده طرح زوج و فرد شوند از طریق جریمه اعمال قانون می‌شود اما پلیس سعی کرده همواره بر اساس تذکر و ارشاد با مردم برخورد کند.» او اعلام کرده است که « در حال حاضر جریمه ورود به محدوده زوج و فرد همان 13 هزار تومان است اما با تصویب، تایید و ابلاغ قانون جدید این رقم تغییر می‌کند.» سردار رحیمی گفت: « برای کنترل محدوده جدید طرح زوج و فرد دو لایه پیش بینی شده که اولی در مبادی ورودی و دیگری از طریق گشت‌های موجود در محدوده طرح زوج و فرد است. به ماموران بنا بر دستور فرماندهی ابلاغ شده تا در کوچه‌ها و نقاط فرعی از سختگیری و جریمه مردم بپرهیزند.»

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: « 430 نقطه در محدوده طرح زوج و فرد توسط پلیس شناسایی شده که ماموران در آن نقاط مستقر می‌شوند.»

این در حالی است که قبل از این دبیر شورای عالی ترافیک نیز گفته بود که پلیس با اجرای طرح زوج و فرد در کل شهر تهران موافق نیست و پلیس تاکید دارد که اجرای این طرح در کل سطح تهران کار پلیس را بسیار سخت می‌کند.

تعدادی از مسئولان شهری نیز در این مورد اظهار نظر کرده‌اند. یکی از این مسئولان رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی است. او در این باره به فارس گفته است: « در شرایط فعلی چاره‌ای جز اجرای طرح زوج و فرد کردن خودروها وجود ندارد. مشکل آلودگی هوا و ترافیک در تهران با توجه کردن به حمل و نقل عمومی و گسترش آن محقق می‌شود.»

او در حالی این سخنان را بر زبان آورده است که پیش از این، در گفتگو با خبرآنلاین، ادامه طرح زوج و فرد را پاک کردن صورت مسئله دانسته و گفته بود: « با انجام این کار مثلا در تمام روزهای سال، در اصل یعنی نصف سرمایه های مردم که برای حمل و نقل شخصی خود در نظر گرفته و صرف کرده اند، معطل و بدون استفاده می ماند و به هرحال معتقدم این کارها در اصل، پاک کردن صورت مسئله است.»

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 161

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 131

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 321

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 311

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 347

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 319

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 202

وزیر علوم: آموزش در سال تحصیلی جدید کاملا حضوری است image وزیر علوم: آموزش در سال تحصیلی جدید کاملا حضوری است 1401/06/22

در سال تحصیلی جدید بر اساس برنامه آموزشی برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 425