خدمات سایت


متن کامل خبر

چرا توییتر برای خواندن روزانه توییت توسط کاربران محدودیت ایجاد کرد؟ ایلان ماسک توضیح می‌دهد

آرشیو
یکی از عجیب‌ترین تصمیم‌های ایلان ماسک که کاربران توییتر را عصبانی کرد، ایجاد محدودیت‌هایی برای خواندن توییت بود. با این که محدودیت های توییتر غیرمنطقی به نظر می‌رسیدند اما ایلان ماسک دلایل مهمی برای اعمال این محدودیت‌ها داشته که در این مطلب گجت نیوز به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.
1402/04/17 02:04:57 ب.ظ

این روزها وضعیت توییتر اصلا خوب نیست و شبکه اجتماعی ایلان ماسک در حال سر و کله زدن با تغییرات و مشکلات بیشماری است. از یک طرف شبکه اجتماعی تردز شروع قدرتمندی داشته و به شکلی باورنکردنی در حال جذب کاربر است. از سویی دیگر برخی از سیاست‌های ایلان ماسک برای توییتر سخت‌گیرانه به نظر می‌رسند و می‌توانند آینده توییتر را زیر سوال ببرند. یکی از غیرمنطقی‌ترین تصمیم‌های ایلان ماسک، ایجاد محدود روزانه برای خواندن توییت‌ها توسط کاربران بود که به مذاق بسیاری از توییتری‌ها خوش نیامد. حالا ایلان ماسک پس از یک هفته به مهم‌ترین پرسش‌های کاربران درباره محدودیت‌های ایجاد شده پاسخ می‌دهد.


دلیل محدودیت های توییتر چیست؟

با این که ایلان ماسک اعلام کرده بود دیگر در توییتر نقشی اجرایی نخواهد داشت اما او فعالیتش در کنار لیندا یاکارینو را ادامه داد. یکی از جنجالی‌ترین تصمیمات او و همکارش، محدودیت خواندن توییت بود. محدودیت‌های توییتر به این شکل بودند؛ کاربران تازه‌وارد می‌توانستند در روز تنها ۴۰۰ توییت بخوانند. کاربران قدیمی که حساب وریفای شده ندارد هم این امکان را داشتند تا روزانه ۸۰۰ توییت را ببینید. کاربران دارای تیک پولی و تایید شده هم می‌توانستند بدون هیچ محدودیتی، روزانه ۸۰۰۰ توییت بخوانند.

این یعنی در صورتی که از نسخه رایگان توییتر استفاده کنید، محدودیت‌های زیادی خواهید داشت و از این پس حتی برای خواندن توییت‌ها هم باید پول پرداخت کنید! این محدودیت‌ها در نگاه اکثر کاربران، یک راه حل برای ایلان ماسک بود تا کاربران بیشتری را مجبور به خرید حساب وریفای شده و تیک آبی کند.

ایلان ماسک درباره محدودیت‌ها اعلام کرده که دلیل اصلی به وجود آمدن آن‌ها، بهبود فضای توییر، حذف اسپمرها و بات‌ها از این پلتفرم بوده است. این محدودیت‌ها دائمی نیستند و ایلان ماسک احتمالا در آینده دوباره به کاربران این امکان را بدهد تا بدون هیچ محدودیتی در تعداد، هر چقدر می‌خواهند توییت ببینند. محدودیت‌های توییتر از نگاه ایلان ماسک تنها یک هدف دارند و آن هم دور کردن ربات‌ها و کاربران مضر از این پلتفرم است.

نکته قابل توجه درباره این محدودیت‌ها این است که سران توییتر، بسیار دیر شفاف‌سازی را آغاز کردند و احتمالا می‌خواستند تا حد ممکن از بازخورد منفی کاربران دوری کنند. این محدودیت‌ها می‌توانند درآمدهای توییتر از تبلیغات را کاهش دهند اما مسئولان این پلتفرم باور دارند محدودیت‌های اعمال شده تاثیر مهمی روی فعالیت اکثر کاربران ندارند و تنها بخش کوچکی از کاربران با به وجود آمدن آن‌ها آسیب می‌بینند.
واقعیت خلاف گفته‌های ایلان ماسک است!

نکته قابل توجه دیگر درباره اظهارات ایلان ماسک این است که بخش بسیار بزرگی از کاربران متوجه این محدودیت‌ها شدند. ایلان ماسک و تیم اجرایی توییتر تصور می‌کردند کاربران متوجه این تغییرات نمی‌شوند اما از همان روز اول اجرای محدودیت‌ها، کاربران بدون رسانه‌ای شدن موضوع محدودیت‌ها، از آن‌ها مطلع شدند و اعتراض خود را اعلام کردند..

توییتر باور دارد نقشه فعلی‌اش می‌تواند به رشد بیشتر پلتفرمش کمک کند و بات‌ها و کاربران مضر را از پلتفرم دور کند اما این تصمیم‌ها فعلا به ضرر توییتر تمام شده‌اند. شبکه اجماعی تردز، رقیب تازه‌وارد توییتر هر روز در حال جذب کاربران بیشتری است و با توجه به محدودیت‌های به وجود آمده، بسیاری از کاربران استفاده از تردز را ترجیح می‌دهند.

تردز فعلا از نظر ویژگی‌ها و فضای کلی، فاصله زیادی با توییتر دارد اما تصمیم‌های عجیب تیم ایلان ماسک در توییتر می‌تواند فضای خوبی را برای رشد تردز به وجود بیاورد. اگر محدودیت‌های توییتر به زودی برداشته نشوند، احتمال مهاجرت کاربران بیشتری به تردز وجود دارد.

منبع : گجت نیوز
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • توئیتر,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید image اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید 1403/02/08

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اپل آیدی آن‌ها به‌طور ناگهانی قفل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 5

باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 23

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 28

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد image پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد 1403/02/01

«پست‎ نیوز» شبکه‌ای اجتماعی است که بدون نمایش هیچ تبلیغاتی، محتوای پولی نشریه‌هایی ازجمله Business Insider و Wired را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44