خدمات سایت


متن کامل خبر

حجم بسته اینترنت هدیه دولت مشخص شد

آرشیو
برای دریافت این بسته باید از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبت‌نام کنید.
1402/10/11 11:04:14 ق.ظ

وزارت ارتباطات پس از افزایش 34 درصدی تعرفه اینترنت همراه، وعده ارائه بسته اینترنت هدیه از سوی دولت داد. ثبت‌نام این بسته از روز گذشته آغاز شده و حجم آن بنابر اعلام وزیر ارتباطات، 10 گیگابایت داخلی معادل 5 گیگابایت اینترنت بین‌الملل است.

هفته گذشته و پس از جدی شدن احتمال افزایش قیمت اینترنت همراه، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد در صورت موافقت با افزایش تعرفه، بسته اینترنت رایگان از سوی اپراتورها به مردم اختصاص خواهد یافت تا در ماه‌های پایانی سال هزینه به آنها تحمیل نشود و بتوانند نیاز معمول خود را برطرف کنند.



گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره حجم این بسته زده می‌شد و اکنون مقدار آن مشخص شده است. در گفت‌وگو با ایرنا، درباره جزئیات بسته اینترنتی دولت که ثبت نام آن از عصر دیروز آغاز شده گفت:

    «فعال‌سازی اینترنت رایگان هدیه دولت برای مردم در قالب 10 گیگابایت اینترنت داخلی (معادل پنج گیگابایت اینترنت بین‌الملل) روی یکی از سیم‌کارت‌های هر فرد به انتخاب خود او انجام می‌شود.»

او البته درباره مدت زمان این بسته اظهار نظری نکرده است، اما با توجه به گفته‌های پیشین وزیر ارتباطات احتمالا زمان آن تا پایان سال باشد. البته با این حجم ارائه شده مشخص نیست که دولت چه برداشتی از مصرف معمول در اینترنت دارد؛ اگرچه اپراتورها چندی پیش در نامه خود به رئیس جمهور مدعی شدند نیمی از مردم شامل افشار کم برخوردار، ماهانه مصرفی کمتر از دو گیگابایت در ماه برای خدمات دیتای همراه دارند.

برای دریافت بسته اینترنت هدیه دولت بایستی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه و ثبت‌نام کنید. دیجیاتو پیش از این آموزش تصویری برای ثبت‌نام این بسته را منتشر کرده است.

لازم به ذکر است هزینه این بسته هدیه را اپراتورها تعیین خواهند، همان طور که زارع‌پور به آن اشاره کرده بود و همراه اول نیز در کدال این موضوع را یادآور شده است.

منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • اینترنت رایگان,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید image اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید 1403/02/08

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اپل آیدی آن‌ها به‌طور ناگهانی قفل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8

باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 28

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد image پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد 1403/02/01

«پست‎ نیوز» شبکه‌ای اجتماعی است که بدون نمایش هیچ تبلیغاتی، محتوای پولی نشریه‌هایی ازجمله Business Insider و Wired را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45