خدمات سایت


متن کامل خبر

آپدیت وان یو آی ۶.۱ سامسونگ برای این گوشی ها منتشر می‌شود + تاریخ عرضه

اگر یکی از گوشی های معرفی شده در این متن را در اختیار دارید، به‌زودی آپدیت وان یو آی ۶.۱ سامسونگ را دریافت خواهید کرد. اطلاعات تکمیلی را در ادامه مطالعه فرمایید.
1402/12/09 12:54:45 ب.ظ

رابط کاربری وان یو آی ۶.۱ سامسونگ برای نخستین بار با گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۴ به‌طور رسمی معرفی شد. این بروزرسانی بر خلاف نامش که تداعی‌کننده یک بروزرسانی جزیی است قابلیت‌های فراوانی را به رابط کاربری One UI سامسونگ اضافه کرده و کاربری آن را به‌طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا می‌دهد. مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های این آپدیت سامسونگ البته بیشتر حول هوش مصنوعی Galaxy AI و توانمندی‌های آن بوده و در سایر بخش‌ها شاهد تغییرات چندان زیادی نیستیم.

بدون در نظر گرفتن هوش مصنوعی، آپدیت وان یو آی 6.1 سامسونگ چیز زیادی برای عرضه ندارد و اگرچه برخی قابلیت‌های جدید مثل امکان تعیین پس‌زمینه برای مد صفحه نمایش همیشه روشن به آن افزوده شده‌اند، اما بسیاری از آن‌ها روی دستگاه‌های قدیمی‌تر سامسونگ قابل استفاده نبوده و تنها توسط سری گلکسی S24 یا نهایتا سری گلکسی S23 پشتیبانی می‌شوند.
در حال حاضر مشخص نیست که کدام قابلیت‌های جدید One UI 6.1 روی گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ هم قابل استفاده خواهند بود. البته آن‌چه تقریبا از همین الان مشخص است این است که سری گلکسی اس 23، گلکسی اس 23 اف ای، گلکسی زد فولد 5، زد فلیپ 5 و تبلت گلکسی تب اس 9 دقیقا مشابه با پرچمداران 2024 سامسونگ قادر به پشتیبانی از تمامی ویژگی‌های جدید وان یو آی خواهد بود. با این وجود در خصوص سایر محصولات سامسونگ هنوز نمی‌توان اظهار نظر کرد و باید منتظر انتشار اطلاعات تکمیلی بود. از سوی دیگر هنوز هم زمان دقیقی برای انتشار آپدیت وان یو آی ۶.۱ سامسونگ اعلام نشده است.

زمان معرفی آپدیت وان یو آی ۶.۱ سامسونگ

هفته گذشته سامسونگ به‌طور رسمی اطلاعاتی را در خصوص زمان انتشار رابط کاربری One UI 6.1 برای پرچمداران سال 2023 خود، یعنی سری گلکسی اس 23 را اعلام کرد. به ادعای این کمپانی، سری Galaxy S23 در ماه مارس سال 2024 قادر به دریافت آپدیت جدید رابط کاربری One UI خواهند بود.

البته سابقه تاریخی سامسونگ نشان داده که بازه زمانی انتشار آپدیت‌های نرم افزاری سامسونگ بعضا بسیار طولانی است. بنابراین انتشار بروزرسانی‌های وان یو آی ۶.۱ برای خانواده گلکسی اس ۲۴ ممکن است برای مدت زمانی طولانی ادامه داشته باشد؛ به‌طوری که در برخی نواحی دنیا حتی تا ماه‌های آوریل و می نیز هنوز خبری از این بروزرسانی نخواهد بود! بر همین اساس ممکن است تخمین اولیه سامسونگ از زمان عرضه بروزرسانی جدید وان یو آی برای پرچمداران سال گذشته‌اش اندکی خوش‌بینانه به نظر برسد!

در عین حال زمان معرفی این بروزرسانی برای سایر دستگاه‌های سامسونگ اصلا مشخص نیست. کره‌ای‌ها البته تا به امروز در ارائه نسخه‌های فرعی از بروزرسانی‌های رابط کاربری خود؛ یعنی نسخه‌هایی که با اندروید جدید همراه نیستند، عملکرد بسیار عالی و سریعی ارائه کرده است. بنابراین نمی‌توان در حال حاضر در این زمینه اظهار نظر خاصی انجام داد.

با وجود این که هیچگونه اطلاعات رسمی در مورد زمان انتشار آپدیت وان یو آی ۶.۱ سامسونگ وجود ندارد، اما می‌توان مطمئن بود که بروزسانی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ روی تمامی دستگاه‌های اندرویدی مجاز قابل دریافت خواهد بود. این اطلاعات البته شاید چندان مفید به نظر نرسد؛ اما محافظه‌کاری سامسونگ در افشای زمان ارائه آپدیت‌های اندروید باعث شده که حدس زدن دقیق‌تر این زمان اندکی دشوار شود!


کدام دستگاه‌های سامسونگ آپدیت One UI 6.1 را دریافت خواهند کرد؟

لیست دستگاه‌هایی از سامسونگ که قادر به دریافت آپدیت وان یو آی 6.1 هستند، در ادامه ارائه خواهد شد. این لیست البته هنوز کامل نبوده و به‌طور پیوسته در حال بروز شدن است. در عین حال محصولات زیر دستگاه‌هایی هستند که با قاطعیت می‌توان در خصوص انتشار بروزرسانی نرم افزاری جدید سامسونگ برای آن‌ها سخن گفت. این لیست به‌طور خاص دربرگیرنده پرچمداران اخیر سری گلکسی اس، گلکسی زد و تبلت‌های گلکسی تب است. علاوه بر این، چندین مدل برگزیده از سری گوشی‌های گلکسی A و تبلت‌های گلکسی تب A نیز آپدیت وان یو آی 6.1 سامسونگ را دریافت خواهند کرد.

لیست این دستگاه‌ها به‌صورت زیر خواهد بود:
سری گلکسی S

    سری گلکسی S24 (به‌صورت پیش‌فرض به وان یو آی 6.1 مجهز هستند)
    سری گلکسی S23
    سری گلکسی S22
    سری گلکسی S21
    سری گلکسی S21 اف ای

سری گلکسی Z

    گلکسی زد فولد ۵ / گلکسی زد فلیپ ۵
    گلکسی زد فولد ۴ / گلکسی زد فلیپ ۴
    گلکسی زد فولد ۳ / گلکسی زد فلیپ ۳

سری گلکسی تب

    سری گلکسی تب S9
    سری گلکسی تب S8
    سری گلکسی تب S7 اف ای
    سری گلکسی تب A9
    سری گلکسی تب A7 لایت

سری گلکسی A

    گلکسی A54
    گلکسی A34

البته همان‌طور که اشاره شد، این لیست دربرگیرنده تمام محصولاتی که قادر به دریافت وان یو آی ۶.۱ هستند نبوده و امکان دارد در آینده محصولات دیگری به آن اضافه شوند. برای آگاهی از تغییرات این لیست می‌توانید به صفحه رسمی آپدیت نرم افزاری سامسونگ مراجعه فرمایید.
جمع‌بندی

آپدیت One UI 6.1 با تمرکز گسترده روی هوش مصنوعی Galaxy AI و قابلیت‌هایی مثل Quick Share، یک گام رو به جلوی بزرگ برای سامسونگ به شمار می‌رود. با این وجود تعداد دستگاه‌هایی که قادر به استفاده کامل از تمام قابلیت‌های این بروزرسانی هستند انگشت‌شمار بوده و تنها پرچمداران دو سال اخیر این کمپانی را شامل می‌شود.

در حال حاضر تنها خانواده گلکسی S24 مجهز به این بروزرسانی روانه بازار شده و زمان دقیق انتشار آپدیت وان یو آی 6.1 برای سایر دستگاه‌های سامسونگ هنوز مشخص نیست. در عین حال با بررسی روند ارائه آپدیت‌های نرم افزاری سامسونگ می‌توان نتیجه گرفت که کاربران سری پرچمداران گلکسی S23 نیز باید ظرف یکی دو ماه آینده منتظر دریافت این آپدیت باشند. با این وجود وضعیت سایر محصولات سامسونگ مشخص نیست و کاربران این دستگاه‌ها باید در انتظار اعلام رسمی این کمپانی باشند. در عین حال انتشار این آپدیت هرچقدر هم که به طول بینجامد، قطعا از نیمه اول 2024 طولانی‌تر نخواهد شد.
البته کاربران محصولات برگزیده از سری گوشی‌های گلکسی S، گلکسی Z، گلکسی A و تبلت‌های گلکسی تب که در لیست دریافت آپدیت وان یو آی 6.1 سامسونگ قرار دارند، می‌توانند با مراجعه به صفحه بروزرسانی نرم افزاری این کمپانی در خصوص زمان دقیق دریافت این بروزرسانی اطلاعات کسب کنند. OneUI 6.1 نقطه عطف بزرگی برای سامسونگ به شمار می‌رود که سطح عملکردی محصولات تحت پشتیبانی خود را یک پله ارتقا خواهد داد.

منبع : گجت نیوز
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • سامسونگ,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




سونی 28 اردیبهشت‌ماه رویداد ویژه اکسپریا 2024 را برگزار خواهد کرد image سونی 28 اردیبهشت‌ماه رویداد ویژه اکسپریا 2024 را برگزار خواهد کرد 1403/02/02

در این رویداد احتمالاً گوشی نسل جدید اکسپریا 1 VI معرفی خواهد شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 26

به اعتقاد یک سناتور آمریکایی، حباب‌های سبز آی‌مسیج، باعث خراب کردن روابط مخصوصاً در بین نوجوان‌ها می‌شود. image به اعتقاد یک سناتور آمریکایی، حباب‌های سبز آی‌مسیج، باعث خراب کردن روابط مخصوصاً در بین نوجوان‌ها می‌شود. 1403/02/01

الیزابت وارن، سناتور ایالات متحده، اعلام کرد که پیام‌های متنی سبزرنگ آیفون در حال خراب کردن روابط اجتماعی هستند و این تنها یکی از ترفندهای ناپسند اپل برای حفظ انحصار خود بر بازار گوشی‌های هوشمند است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

قابلیت Private Space در اندروید 15، امنیت شما را چند برابر می‌کند image قابلیت Private Space در اندروید 15، امنیت شما را چند برابر می‌کند 1403/01/29

گوگل با معرفی قابلیت Private Space در اندروید 15 کمک می‌کند به امکانات امنیتی جدیدی در اپلیکیشن‌ها و نوتیفیکیشن‌ها دست پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

مدل لوکس آیفون ۱۵ پرو با الهام از پدرخوانده و پیکی بلایندرز رونمایی شد image مدل لوکس آیفون ۱۵ پرو با الهام از پدرخوانده و پیکی بلایندرز رونمایی شد 1403/01/29

برند کاویار نسخه‌ی لوکس آیفون ۱۵ پرو را برای علاقه‌مندان به فیلم‌های معروف پدرخوانده معرفی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

پیکسل 8a پیش از معرفی رسمی، در وب‌سایت یک اپراتور آمریکایی ظاهر شد image پیکسل 8a پیش از معرفی رسمی، در وب‌سایت یک اپراتور آمریکایی ظاهر شد 1403/01/26

اطلاعات پیکسل 8a این‌بار توسط یک اپراتور آمریکایی برملا شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

گوشی ارزان جدید نوبیا با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی رونمایی شد image گوشی ارزان جدید نوبیا با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی رونمایی شد 1403/01/22

گوشی جدید نوبیا با تمرکز بر بخش دوربین و قیمت مقرون‌به‌صرفه از راه رسید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

پوکو X6 Neo با دوربین 108 مگاپیکسلی و قیمت 240 دلاری معرفی شد image پوکو X6 Neo با دوربین 108 مگاپیکسلی و قیمت 240 دلاری معرفی شد 1402/12/23

پوکو X6 Neo از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و به پردازنده دایمنسیتی 6080 مدیاتک مجهز است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 308

بخشی از مشخصات فنی شیائومی میکس فولد 4 فاش شد image بخشی از مشخصات فنی شیائومی میکس فولد 4 فاش شد 1402/12/23

این گوشی احتمالاً در نمایشگر داخلی چین‌خوردگی کمتری خواهد داشت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 288

تاریخ معرفی رسمی گوشی پوکو X۶ نئو مشخص شد image تاریخ معرفی رسمی گوشی پوکو X۶ نئو مشخص شد 1402/12/20

گوشی جدید پوکو شاید همان ردمی نوت ۱۳R پرو باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 70

اپلیکیشن اینستاگرام از نظر میزان دانلود، تیک‌تاک را پشت‌سر گذاشت image اپلیکیشن اینستاگرام از نظر میزان دانلود، تیک‌تاک را پشت‌سر گذاشت 1402/12/19

در بین سال‌های 2018 تا 2022، رتبه اول در اختیار تیک‌تاک بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67