خدمات سایت


متن کامل خبر

طرح تعطيلی پنج‌شنبه‌های مدارس ابتدايی به نتيجه می‌رسد

آرشیو
وزير آموزش و پرورش درباره نتايج بررسی طرح تعطيلی مدارس ابتدايی در روزهای پنج‌شنبه گفت: به اميد خدا اين طرح به نتيجه می‌رسد و در حال انجام كارهای آن هستيم...
1389/11/12 05:17:03 ق.ظ

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، حمیدرضا حاجی‌بابایی امروز در حاشیه مراسم نواخته شدن گلبانگ انقلاب كه در دبستان دخترانه فجر در منطقه 16 تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران در رابطه با اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش برای افزایش بودجه در سال 90 اظهار داشت: در سال 90 برنامه‌ریزی‌های ما به سمت و سوی ادامه برنامه‌های امسال خواهد رفت و در این رابطه باید برنامه‌های جاری افزایش قابل توجهی داشته باشد علاوه بر آن باید كارهای تداركاتی مصوبات قبلی در خصوص احداث استخرهای شنا و تجهیز هنرستان‌ها نیز انجام شود.

وی ادامه داد: در رابطه با مبلغ پیش‌بینی شده برای بودجه آموزش و پرورش در سال آینده همچنان در حال رایزنی با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری هستیم كه باید جمع‌بندی این كار صورت پذیرد و در نهایت آنچه در مجلس به قانون تبدیل شود برای ما ملاك عمل خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش با تأكید بر استمرار برنامه‌هایی از قبیل توسعه ورزش دانش‌آموزی و تجهیز مدارس تصریح كرد: در رابطه با بودجه مدرسه‌سازی در سال آینده با توجه به ماده 27 برنامه پنجم توسعه، رقم قابل توجهی پیش‌بینی شده است كه در حال حاضر رقمی را اعلام نمی‌كنم و پس از آماده شدن لایحه بودجه، آن را اعلام خواهم كرد.

* لزوم افزایش سرانه مدارس با توجه به هدفمندسازی یارانه‌ها

حاجی‌بابایی با تأكید بر لزوم توجه ویژه به سرانه مدارس با توجه به آغاز هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: امور رفاهی فرهنگیان به ویژه بیمه طلایی و استمرار آن را در دستوركار خواهیم داشت كه اعتباراتی نیز برای آن پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: روند بودجه آموزش و پرورش برای سال آینده تا امروز برایم كاملاً رضایتبخش بوده است و تلاش می‌كنیم كه برای سال آینده نیز مانند امسال بتوانیم مشكلات آموزش و پرورش را با سیاست‌های جدید برطرف كنیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: در رابطه با بسیاری از طرح‌ها از قبیل احداث كتابخانه‌ها و نمازخانه‌های مدارس نیز با توجه به مصوبات دولت، در دور سوم سفرهای استانی، ردیف مستقلی در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته خواهد شد.

* به كاهش تنوع مدارس اعتقاد دارم

حاجی‌بابایی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره اقدامات انجام شده برای كاهش تنوع مدارس و شفاف سازی وضعیت مدارس خاص با توجه به گلایه مجلس اظهار داشت: این موضوع كاری نیست كه بتوان با فوریت درباره آن تصمیم گرفت؛ در این رابطه كارهایی انجام شده است و من نیز به كاهش تنوع اعتقاد دارم.

وی تأكید كرد: این موضوع كه كاهش تنوع مدارس چگونه انجام شود، نیاز به كار كارشناسی دارد كه در حال انجام است و هر جمع‌بندی كه صورت گیرد، آن را دنبال می‌كنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امیدواریم در این رابطه با توجه به شرایط جامعه و جمع‌بندی‌های صورت گرفته، شیب ملایمی را برای این مدارس ایجاد كنیم البته برای سال تحصیلی آینده فعلا نمی‌توان برنامه‌ای را اعلام كرد.

* تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس ابتدایی به نتیجه می‌رسد

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی در خصوص علت درخواست بعضی از مدارس از اولیای دانش‌آموزان برای دریافت 30 هزار تومان جهت ارائه كارنامه‌های نیم‌سال اول تصریح كرد: چنین موضوعی وجود ندارد و اگر هم هست اعلام كنید تا با مسئولان آن مدارس صحبت كنیم.

وی با اشاره به تعطیلی روز پنج‌شنبه 14 بهمن مدارس سراسر كشور به دلیل قرار گرفتن در میان تعطیلی 28 صفر و روز جمعه، گفت: در رابطه با این تصمیمات به طور كلان نگاه می‌كنیم با این توضیح كه شرایط خانواده‌ها و مسافرت‌های آنها و نیز معلمانی را كه در روستاهای دوردست، مسافت‌های طولانی را برای رفتن به مدرسه طی می‌كنند، مورد توجه قرار می‌دهیم چرا كه در 60 هزار روستا معلم داریم و امكان تردد مداوم آنها در روستاها در روزهای میان تعطیلات وجود ندارد؛ البته اگر شرایط بگونه‌ای پیش رود كه ابتدایی‌ها همیشه پنج‌شنبه‌ها تعطیل باشند بهتر خواهد بود.

حاجی‌بابایی درباره نتایج بررسی طرح تعطیلی مدارس ابتدایی در روزهای پنج‌شنبه اظهار داشت: به امید خدا این طرح به نتیجه می‌رسد و در حال انجام كارهای آن هستیم.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 177

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 149

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 346

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 336

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 382

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 349

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 215