خدمات سایت


متن کامل خبر

سهام شرکت دل با رونق هوش مصنوعی، به بالاترین حد خود رسید

Dell اخیراً از عرضه پنج لپ‌تاپ با پردازنده اسنپدراگون X در سال جاری خبر داده بود.
1403/03/06 12:26:31 ب.ظ

سهام شرکت دل (Dell Technologies) به‌تازگی همزمان با افزایش تعداد شرکت‌هایی که روی قابلیت‌های هوش مصنوعی کار می‌کنند، به بالاترین سطح خود رسید.


انویدیا هفته گذشته گزارش درآمد و سود سه‌ماهه اول سال خود را اعلام کرد که یک بار دیگر به موفقیت این شرکت به‌لطف رونق هوش مصنوعی اشاره داشت. همچنین در جلسه این شرکت با سرمایه‌گذاران گفته شد که انتظار می‌رود تقاضای مشتریان برای تراشه‌های هوش مصنوعی همچنان بسیار زیاد باشد. همین امر به گزارش رویترز باعث رشد سهام Dell شده است که اخیراً از عرضه پنج لپ‌تاپ با پردازنده اسنپدراگون X در سال جاری خبر داده بود.



افزایش سهام دل
طبق این گزارش، سهام دل در بعد از ظهر روز جمعه با 6 درصد افزایش به 162.82 دلار رسید. اکنون اما سهام این شرکت روی قیمت 160.18 دلار بسته شده است.

همچنین در روز جمعه، سهام شرکت‌های بزرگ تولیدکننده تراشه نیز افزایش یافته است. سهام انویدیا در آن زمان حدود 1 درصد و سهام کوالکام نزدیک به 4 درصد افزایش یافته بود. سهام شرکت Arm Holdings نیز 2.3 درصد افزایش یافت. علاوه‌براین، سهام شرکت‌های نرم‌افزاری C3.ai و Palantir Technologies نیز به ترتیب 0.6 درصد و 1.6 درصد افزایش یافتند.

«آکشارا باسی»، تحلیلگر مؤسسه Couterpoint Research می‌گوید:

«انتظار می‌رود شرکت‌های تراشه‌‌سازی بر اثر افزایش سفارش‌های مربوط به تراشه‌های هوش مصنوعی که عمدتاً از سوی ارائه‌دهندگان سرویس‌های ابری است، با افزایش قابل‌توجه در هزینه سرمایه‌ای (Capex) خود برای سال 2024 مواجه شوند و سود زیادی ببرند.»


منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • DELL,
  • Dell,
  • دل,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مطالعه جدید: بهره‌وری افراد در شیوه کار هیبریدی به‌اندازه کار تماماً حضوری است image مطالعه جدید: بهره‌وری افراد در شیوه کار هیبریدی به‌اندازه کار تماماً حضوری است 1403/03/27

تحقیقی جدید دریافته است که شیوه کار هیبریدی بر روی بهره‌وری افراد اثر منفی قابل‌اندازه‌گیری نمی‌گذارد، اما رضایت آن‌ها را افزایش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9

اپل دوباره دومین شرکت باارزش دنیا شد؛ رکوردشکنی سهام به‌ لطف معرفی Apple Intelligence image اپل دوباره دومین شرکت باارزش دنیا شد؛ رکوردشکنی سهام به‌ لطف معرفی Apple Intelligence 1403/03/23

اپل از انویدیا پیشی گرفت اما هنوز در جایگاهی پایین‌تر از مایکروسافت قرار دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 20

سهمیه واردکنندگان موبایل براساس رتبه خدمات پس از فروش تعیین می‌شود image سهمیه واردکنندگان موبایل براساس رتبه خدمات پس از فروش تعیین می‌شود 1403/03/20

معاون وزیر صمت از رتبه‌بندی واردکنندگان موبایل بر اساس ارائه خدمات پس از فروش خبر داد و گفت این رتبه‌بندی بر سهمیه واردات موثر است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 18

قیمت نات کوین به ریال چقدر است؟ image قیمت نات کوین به ریال چقدر است؟ 1403/03/13

یکی از سوالات مهم کاربران ارزهای دیجیتال، قیمت نات کوین به ریال است. ارزش هر عدد نایت کوین – Notcoin به پول ما چند هزار تومان است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

پیش بینی قیمت نات کوین؛ آینده Notcoin چه خواهد شد؟ image پیش بینی قیمت نات کوین؛ آینده Notcoin چه خواهد شد؟ 1403/03/10

پس از افزایش قیمت باورنکردنی Notcoin گمانه‌زنی‌ها درباره آینده این ارز دیجیتال شدت یافته است. با پیش بینی قیمت نات کوین همراه باشید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

اگر کاربر پلتفرم X هستید، مواظب رمزارزهایتان باشید image اگر کاربر پلتفرم X هستید، مواظب رمزارزهایتان باشید 1403/03/08

حملات مشکوک و هماهنگ هکرها به حساب‌ کاربری افراد مشهور برای تبلیغ رمزارز، خبرساز شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

«دیوید بکهام» سفیر تبلیغاتی علی اکسپرس در مسابقات فوتبال یورو 2024 شد image «دیوید بکهام» سفیر تبلیغاتی علی اکسپرس در مسابقات فوتبال یورو 2024 شد 1403/03/08

«دیوید بکهام» قراردادی را با علی‌اکسپرس، پلتفرم خرده‌فروشی آنلاین متعلق به Alibaba امضا کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 28

تریدر بخت‌برگشته ۹۰ درصد از دارایی خود را برای خالق بیت‌کوین ارسال کرد image تریدر بخت‌برگشته ۹۰ درصد از دارایی خود را برای خالق بیت‌کوین ارسال کرد 1403/02/31

اشتباه هولناک یکی از هولدرهای بیت کوین باعث شد حجم زیادی از دارایی او به کیف پول ساتوشی ناکاموتو انتقال یابد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

رشد آرام بورس کلید خورد/ منتظر اعداد طلایی در شاخص باشید image رشد آرام بورس کلید خورد/ منتظر اعداد طلایی در شاخص باشید 1403/02/30

بازار سرمایه از گذشته تا کنون آن‌چنان مورد توجه تمام مردم ایران قرار گرفته که صیانت از سهامدارانش به یکی از نکات مورد تاکید کاندیداها در دوره های مختلف قرار گرفته؛ بنابراین شو رسانه‌ای روسا جمهور در انتخابات بدل شده‌است. با این فرضیه می‌توان مدعی بود که همانند نرخ دلار و تورم و فارغ از مسائل بنیادی صنایع مختلف، حفظ و ارتقاء عدد شاخص برای سیاسیون یک دغدغه بزرگ محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

دو برادر به اتهام سرقت 25 میلیون دلار ارز دیجیتال در 12 ثانیه، دستگیر شدند image دو برادر به اتهام سرقت 25 میلیون دلار ارز دیجیتال در 12 ثانیه، دستگیر شدند 1403/02/28

دو برادر، به اتهام سرقت حدود 25 میلیون دلار ارز دیجیتال در تنها 12 ثانیه بازداشت شدند. این دو برادر که «جیمز» و «آنتون پرایر-بوئنو» نام دارند، در دانشگاه MIT، ریاضیات و علوم کامپیوتر خوانده‌اند و از مهارت‌های خود که برای بهره‌برداری از شبکه بلاکچین اتریوم استفاده کرده‌اند. آن‌ها به کلاهبرداری و تبانی برای ارتکاب پولشویی متهم شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 60