خدمات سایت


متن کامل خبر

انسان‌ ها اولین تمدن پیشرفته کره زمین نیستند

بشر به‌شدت در تلاش برای یافتن موجودات فضایی است. هرچند شاید بهتر باشد در مورد گذشته خود تجدید نظر کنیم. شواهد نشان می‌دهند که انسان ها اولین تمدن پیشرفته کره زمین محسوب نمی‌شوند.
1403/03/20 05:22:46 ب.ظ

ما به‌صورت پیش‌فرض می‌پذیریم که انسان ها اولین تمدن پیشرفته کره زمین هستند. به‌همین‌خاطر برای یافتن موجودات فضایی به فضا خیره شده‌ایم. هرچند برخی پژوهشگران بر این باور هستند که یک تمدن پیشرفته دیگر نیز پیش از انسان روی زمین حضور داشته است.

نشانه‌هایی از وجود اولین تمدن پیشرفته غیرانسانی در زمین وجود دارد

بسیاری تصور می‌کنند که ایده وجود یک تمدن پیشرفته در کره زمین پیش از شکوفا شدن تمدن انسانی منطقی نیست. هرچند نشانه‌های مختلفی به این مسئله اشاره دارند. شاید همین ابتدا از خود بپرسید که بناها و آثار باقی‌مانده از این تمدن پیشرفته کجا هستند. اما فراموش نکنید تغییرات اجرام آسمانی آنقدر شدید هستند که حتی ممکن است روزی هیچ نشانه‌ای از تمدن انسانی نیز کشف نشود.

پس از کجا می‌توانیم با اطمینان بگوییم که ما اولین تمدن پیشرفته کره زمین نیستیم؟ باید یادآوری کنیم که قدیمی‌ترین نشانه از حضور انسان مدرن در کره زمین به ۲۰۰ هزار سال پیش مربوط می‌شود. هرچند حیات روی کره زمین برای ۳.۵ میلیارد سال حضور داشته است. فاصله بین اولین زمان شکل‌گیری حیات با آغاز تمدن انسانی فوق‌العاده زیاد به‌نظر می‌رسد. این میزان نیز برای شکوفا شدن و سقوط چندین تمدن پیش‌انسانی و تمدن فرازمینی کافی به‌نظر می‌رسد.

تصور کنید که یک گونه فرازمینی با فناوری پیشرفته در گذشته بسیار دور روی زمین حضور داشته است. طبیعتا نمی‌توانید آثار اولین تمدن پیشرفته کره زمین را مشاهده کنید؛ زیرا ما با صفحات تکتونیک زمین طرف هستیم. حرکت این صفحات باعث می‌شود که در فاصله چند صد میلیون سال هر آنچه اکنون در سطح سیاره خاکی قرار دارد، به اعماق اقیانوس‌ها برود. بسترهای باستانی اقیانوس‌ها نیز به کوه‌های جدید زمین تبدیل می‌شوند.

علاوه بر این، به‌لطف فرسایش و رسوب‌گذاری پس از چندصد هزار سال دیگر هیچ نشانه‌ای از اولین تمدن پیشرفته کره زمین باقی نمی‌ماند، چه برسد به اینکه چند صد میلیون سال از زمان شکوفایی آنها بگذرد. بنابراین با روش‌های کنونی باستان شناسی نمی‌توان نشانه‌های چنین تمدنی را مشاهده کرد.

هرچند دو دانشمند اخترفیزیک به‌نام‌های آدام فرانک و گوین اشمیت توانسته‌اند نشانه مهمی را پیدا کنند.  اشمیت برای سال‌ها در حال بررسی سیاره‌های فراخورشیدی بوده است. وی تغییرات اقلیمی سیاره‌های گوناگون را در نظر می‌گرفت تا نشانه‌هایی از حضور صنعت را در آنها پیدا کند.

وقتی یک جامعه صنعتی شود، دمای سیاره در مدت کوتاهی به‌شکل چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. در آن زمان یک تمدن به اندازه کافی پیشرفته شده است که بتواند حضور خود را به‌جهانیان اعلام کند. دانشمندان تاکنون توانسته‌اند با استفاده از روش‌های مختلف تغییرات دمایی کره زمین را در دوره‌های گوناگون تخمین بزنند.

نتایج نیز نشان دادند که حدود ۵۵ میلیون سال پیش دمای کره زمین ناگهان ۵ تا ۸ درجه سلسیوس افزایش یافته است. این دوره بیشینه گرمایی پالئوسن-ائوسن نامیده می‌شود و در نتیجه آزاد شدن حجم بالایی کربن دی‌اکسید رخ داده است. دانشمندان بر این باور هستند که این افزایش را می‌توان نشانه‌ای از حضور اولین تمدن پیشرفته در کره زمین دانست.

توجه داشته باشید که پس از چند میلیون سال، تغییرات دمایی تنها نشانه‌ای هستند که از تمدن انسانی باقی می‌مانند. البته شاید هم تمدن بعدی بتواند برخی ترکیبات و ایزوتوپ‌های مصنوعی را پیدا کند که در حالت عادی در طبیعت ایجاد نمی‌شوند.

هرچند بسیاری از دانشمندان نظریه مربوط به تمدن پیشرفته فرازمینی را قبول ندارند و بر این باور هستند که انسان اولین تمدن هوشمند زمین محسوب می‌شود. آنها تغییرات ناگهانی دمایی را نیز به عوامل طبیعی مربوط می‌دانند. اما در هر صورت نمی‌توان احتمال وجود موجودات پیشرفته در گذشته بسیار دور را نیز رد کرد.

این احتمال وجود دارد که موجودات فضایی دفعات مختلف به زمین سفر کرده و تلاش کرده باشند یک تمدن را آغاز کنند. هرچند که تمدن‌ها نیز همچون فصل‌های طبیعت عمر محدودی دارند. برخی می‌گویند که چه اثری از این تمدن‌ها باقی مانده است؟ در پاسخ به این موضوع باید گفت که فرسایش می‌تواند در گذر زمان ماهیت سازه‌های مختلف را کاملا دگرگون کند. به‌صورتی که به‌راحتی برای ما قابل شناسایی نباشند.

هرچند پیشرفت عجیب برخی تمدن‌های باستانی سبب شده است که این نظریه تقویت شود. یافته‌های باستان شناسی نشان می‌دهد که برخی تمدن‌های اولیه انسانی فوق‌العاده جلوتر از زمان خود بوده‌اند. به‌عنوان مثال هنوز سوالات زیادی در مورد تمدن دره سند، تمدن مایا و یا اهرام مصر بی‌پاسخ باقی مانده‌اند. آیا امکان دارد که آنها با یوفو و موجودات فضایی دیدار کرده باشند؟ در این صورت آیا همچنان می‌توان گفت که ما اولین تمدن پیشرفته کره زمین هستیم؟

منبع : گجت نیوز
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • انسان‌,
  • موجودات فضایی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




این سیستم هوش مصنوعی ظاهراً می‌تواند عمر باتری‌ها را تا 25 درصد افزایش دهد image این سیستم هوش مصنوعی ظاهراً می‌تواند عمر باتری‌ها را تا 25 درصد افزایش دهد 1403/03/31

این سیستم هوش مصنوعی باعث می‌شود باتری‌ها 10 درصد ظرفیت اضافی داشته باشند و عمر آن‌ها تا 25 درصد افزایش یابد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8

سیاره زمین ۵۰۰ میلیون سال بعد از پیدایش صاحب آب شده است! image سیاره زمین ۵۰۰ میلیون سال بعد از پیدایش صاحب آب شده است! 1403/03/27

دانشمندان اخیرا یافته‌های جدیدی را درباره وجود آب در زمین، کشف کردند. آن‌ها معتقدند که سیاره زمین ۵۰۰ میلیون سال بعد از پیدایش صاحب آب شده است!

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

هوش مصنوعی جدید Stability AI تصاویر عجیب و وحشتناکی از آدم‌ها تولید می‌کند image هوش مصنوعی جدید Stability AI تصاویر عجیب و وحشتناکی از آدم‌ها تولید می‌کند 1403/03/27

باتوجه به تصاویر منتشرشده توسط کاربران، هوش مصنوعی جدید Stability AI چندان عملکرد خوبی در تولید تصاویر انسان‌ها ندارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

زندگی‌نامه جنسن هوانگ؛ نامی که با نوآوری عجین شده است image زندگی‌نامه جنسن هوانگ؛ نامی که با نوآوری عجین شده است 1403/03/27

او باور دارد که با پتانسیل بالای هوش مصنوعی، می‌توان عموم مشکلات بشریت در زمینه‌هایی مانند آب‌وهوا، بهداشت و آموزش را برطرف کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29

اپل چگونه می‌تواند با Apple Intelligence رقبای خود را شکست دهد؟ image اپل چگونه می‌تواند با Apple Intelligence رقبای خود را شکست دهد؟ 1403/03/23

اپل در Apple Intelligence بیش از آنکه روی قابلیت‌های جدید متمرکز باشد، کاربردهای مفید و ایمن هوش مصنوعی را در اختیار شما می‌گذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

ایلان ماسک اپل را بابت استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی OpenAI تهدید کرد image ایلان ماسک اپل را بابت استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی OpenAI تهدید کرد 1403/03/22

ایلان ماسک گفت اگر مدل‌های OpenAI در سطح سیستم‌عامل در دستگاه‌های اپل پیاده‌سازی شوند، استفاده از آن‌ها را در شرکت‌های خود ممنوع می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

دانشمند سابق OpenAI: هوش مصنوعی انسان‌گونه تا سال ۲۰۲۷ از راه می‌رسد image دانشمند سابق OpenAI: هوش مصنوعی انسان‌گونه تا سال ۲۰۲۷ از راه می‌رسد 1403/03/22

یکی از دانشمندان توسعه‌ی هوش مصنوعی در OpenAI پیش‌بینی کرده است که هوش مصنوعی انسان‌گونه تا سال ۲۰۲۷ از راه خواهد رسید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 16

همستر کامبت حالا ۱۰۰ میلیون کاربر دارد؛ زمان عرضه توکن مشخص شد image همستر کامبت حالا ۱۰۰ میلیون کاربر دارد؛ زمان عرضه توکن مشخص شد 1403/03/20

بازی تلگرامی همستر کامبت پس از مدت کوتاهی اکنون بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 16

اسپیس ایکس می‌خواهد با کارخانه جدید استارفکتوری روزی یک استارشیپ بسازد image اسپیس ایکس می‌خواهد با کارخانه جدید استارفکتوری روزی یک استارشیپ بسازد 1403/03/20

اسپیس ایکس اهداف بسیار جاه‌طلبانه‌ای دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 17

برای اولین بار در جهان؛ DJI آزمایش تحویل کالا با پهپاد در کوه اورست را انجام داد image برای اولین بار در جهان؛ DJI آزمایش تحویل کالا با پهپاد در کوه اورست را انجام داد 1403/03/18

در این آزمون، توانایی پهپادهای DJI در زمینه حمل بار بین کمپ‌ها و همچنین حذف زباله از دامنه‌های اورست آزمایش شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29